Elon Musk: Jouw benzine- of dieselauto is straks niets meer waard

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Elon Musk: Jouw benzine- of dieselauto is straks niets meer waard

Bericht door gudmundje » za 15 feb, 2020 14:31

die van mij koop je al voor 1 knikker denk ik ;-)

Het is een kwal maar hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. Trouwens er is in autoweek klokje rond eens een Tesla voorbijgekomen. Ik heb toen de onderhoudskosten vergeleken met de Saabs.

Was om te janken. Daarbij komt nog dat de Saab nog 4 jaar de stad binnen mag en daarna niet meer.

deze maand trouwens in Trends Magazine:

"Tesla is op de beurs meer waard dan de drie Duitse premiummerken Audi, BMW en Daimler samen. Bovendien is Tesla al groter dan Volkswagen Groep, in volume de grootste autobouwer van de wereld. "Noem Tesla geen traditionele autoproducent, maar een tablet op wielen."

https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 64127.html

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 15 feb, 2020 15:04

Tesla heeft natuurlijk nog helemaal geen echte historie, wat kost bij 'n 10 jaar oude tesla waar (buiten de garantie) 'n nieuwe accu in moet?
Of 'n nieuwe electromotor?
Blijven er software updates voor > 15 jaar oude Tesla's?
Denk zelf dat 'n "sterk verouderde" EV van 15 jaar oud veel minder waard is dan 'n 15 jaar oude eci waaraan je zelf nog iets kunt doen en waar gebruikte onderdelen voor zijn..

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 15 feb, 2020 15:35

RoelandV schreef:
za 15 feb, 2020 10:53
...Tesla Model S accu" vervangen
voor slechts € 65,-
Ja, arbeidsloon voor het vervangen, daar komen de kosten van de accu's nog wel bij... :)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 15 feb, 2020 16:11

Gaan die Tesla hokken 15 jaar worden dan?

Ik geloof dat die dingen net als vroeger de auto's deden een vrij korte levensduur hebben.
Het zal dit keer geen roest of versleten motor zijn maar accu's en de ingewikkelde systemen waar tegen die tijd geen droog brood aan te verdienen is of de accu's waar je op leeg gaat lopen.

Tesla heet er voor gekozen alleen zelf wat aan de computer systemen te kunnen van hun auto's.
Wat er voor zorgt dat hun auto's bij voorbaat al kansloos zijn om oud te worden.

De oldtimer eigenaren hier met vroege computer systemen zullen precies snappen wat ik bedoel sommige systemen is niet meer in te komen en als er wat aan mankeert.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 15 feb, 2020 16:45

Precies wat ik bedoel, tesla heeft niet die toekomst die Musk meent dat het heeft..
Een gebruikte tesla is buiten de garantie qua exploitatiekosten niet meer te rijden en voor onderhoud moet je toch echt naar tesla, niets zelf ff klooien, ze zetten hem anders gewoon uit..
Ik denk dat 'n tesla met 'n jaar of 10 ook niets meer waard zal zijn..

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 15 feb, 2020 17:03

Kan een Tesla niet rijden als er geen internetverbinding is? Of zit er een houdbaarheidsdatum op de software of een mandatory contactinterval voor het checken van updates bij de TESLA-fabriek in de software ingebouwd?
En als het antwoord op een van bovenstaande vragen "ja" is, waarom zou je dan überhaupt een aanschaffen? :paleconfused:

Elon schept graag onrust onder de ICE-autobezitters; niks meer dan verdeel-en-heers-politiek. Lekker negeren. :green_blah:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 15 feb, 2020 17:10

Beter rijden met een SAAB op benzine dan gehackt langs de weg staan met een elektrische Tesla , want dat wordt de toekomst , betalen in Bitcoins. :wink:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 15 feb, 2020 17:28

Vorig jaar is het twee onderzoekers inderdaad gelukt om een Tesla te hacken.
Dit jaar mag men het opnieuw proberen bij de Tesla Model 3:
Kun jij een Tesla Model 3 hacken? Als het je lukt om kwetsbaarheden te ontdekken
in de succesvolle auto van Elon Musk, dan kun je zomaar honderdduizenden euro’s winnen.
Tesla heeft aangekondigd dat het meedoet aan de hackwedstrijd Pwn2Own......

...... De wedstrijd Pwn2Own vindt plaats in Vancouver van 18 tot 20 maart en je kunt je
registreren tot 13 maart.
Bron: https://www.dutchcowboys.nl/automotive/ ... la-model-3

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 15 feb, 2020 17:38

Het scheelt Musk op die manier de ontwikkelingskosten om het meteen goed te doen

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » za 15 feb, 2020 18:26

ah ja, dit nog. Doe eens een rondvraag bij 14 jarigen wat ze een coole auto vinden....wij worden oud :-)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 15 feb, 2020 18:41

Ik hoop het...

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 15 feb, 2020 18:58

Grappig hoe veel mensen blijven tegenspartelen naar dat wat zeker komen gaat, waarom met angst en beven kijken naar iets waar je geen invloed op hebt.
Ik ben zelf absoluut een petrolhead maar ik volg de ontwikkelingen met veel interesse. (Ipv met argwaan...)
Inmiddels zijn er al een hoop alternatieven beschikbaar of op komst waar ik me absoluut niet voor zou schamen!
Sommige dingen zijn nou eenmaal onderhevig aan veranderingen, daar gaan we niet onderuit komen.
Uiteraard blijven er vragen, maar is inmiddels bijvoorbeeld wel al vastgesteld dat de accupakketten langer meegaan dan vooraf werd gedacht en daar had men ook niet op gerekend.
Je kunt nu nog piepen en als argument aanvoeren dat er niet genoeg laadpunten zijn, dat de actieradius te laag is, je zelf niets meer aan de auto kunt doen enz enz maar we weten allemaal dat die hobbels over een paar jaar niet meer bestaan.
En dan nog het pijnlijke feit dat een beetje elektrische wagen iedere wagen met conventionele verbrandingsmotor het snot voor de ogen weg rijdt.....

Mocht je er echt niet aan kunnen wennen kun je altijd nog onderstaande overwegen :lol:

Acceptance and Commitment Therapy (ACT)

ACT is een afkorting van Acceptance and Commitment Therapy en is een vorm van gedragstherapie. Veel mensen worstelen met emoties of gedachten die ze liever niet willen hebben. Niemand wil verdriet, somberheid, negatieve gedachten, angst of onzekerheid in zijn leven, maar het is er wel.
ACT kan je helpen deze gevoelens te verminderen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 15 feb, 2020 19:06

We gaan het zien, ik heb 'n hybrid onderweg maar een EV is mij echt 'n brug te ver.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 15 feb, 2020 19:35

Tesla gaat het hem echt niet worden, is mijn mening, als ik er met gezond technisch verstand na kijk is het allemaal net ff te fragiel.
(Klop voor de lol eens ff op de achterklep bij een model 3).

De binnenkant is net een grote iPad of telefoon, die zijn na 5 jaar ook ongeveer afgeschreven
En volgens mij moet je ook niet te hard aan de deurhandel trekken. ( ook lekker vasthouden overigens met de stormen van afgelopen dagen.

Binnenkort komen we er wel achter, er zijn er een heleboel op kenteken gezet dit jaar, maken relatief veel lease kilometers
ik vraag mij af of ze dit kunnen handelen qua service . En hebben ze genoeg technisch personeel :-S+

Wet van Murphy

Gewoon een lekker hybride systeem op de achteras van een 900 classic, heb je gelijk 4 wiel drive en 50 pk meer :wow:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 15 feb, 2020 21:15

Als je het dat doet om de 4x4 moet je wel eventjes de boel verhogen je wil niet weten waar ik mijn Subaru allemaal doorheen gestuurd heb! :lol:

Plaats reactie