Wat zouden jullie hierna graag willen rijden?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: Wat zouden jullie hierna graag willen rijden?
Ik ben aan het sparen voor een 9-5 estate moet wel min.een 2.3 t zijn.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Hoewel ik reeds eerder hier gepost had met wensen richting alternatieve performance Saabs voor mijn Viggen, spookt er sinds gisteren nog een ander idee door mijn hoofd: Een 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD! Ik rijd momenteel zo'n 30.000 km per jaar en dat zou zelfs nog wel eens een tikkie meer kunnen worden en hoewel de kick die de Viggen mij verschaft enorm veel goed maakt, zorgen brandstofprijzen van Eur 1,363 (Shell prijs per 08-10 voor Super plus 98) ofwel 3 ouderwetse guldens
ervoor dat ik stiekem wel eens over alternatieven zit te filosoferen....
Maar goed, ik heb gisteren dus eens even uitgebreid met de 1.9 TiD proefgereden....en ik ben ontzettend onder de indruk, wat een fantastische motor, op de rijeigenschappen van de auto ben ik al langer helemaal verliefd, maar met de 1.9 is het plaatje helemaal compleet. Daar waar ik de benzine motoren in de Sport Sedan ietwat "goedkoop" vind klinken (ze presteren uitstekend, daar hoor je mij niet over), is de sound van de TiD oerdegelijk, geen dieselgenagel, maar een mooie doffe brom. Ik vind het helemaal super!! Ik ga snel verder rekenen
Maar goed, ik heb gisteren dus eens even uitgebreid met de 1.9 TiD proefgereden....en ik ben ontzettend onder de indruk, wat een fantastische motor, op de rijeigenschappen van de auto ben ik al langer helemaal verliefd, maar met de 1.9 is het plaatje helemaal compleet. Daar waar ik de benzine motoren in de Sport Sedan ietwat "goedkoop" vind klinken (ze presteren uitstekend, daar hoor je mij niet over), is de sound van de TiD oerdegelijk, geen dieselgenagel, maar een mooie doffe brom. Ik vind het helemaal super!! Ik ga snel verder rekenen
-
easy
- Geregistreerd lid
Hanm schreef:Hoewel ik reeds eerder hier gepost had met wensen richting alternatieve performance Saabs voor mijn Viggen, spookt er sinds gisteren nog een ander idee door mijn hoofd: Een 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD! Ik rijd momenteel zo'n 30.000 km per jaar en dat zou zelfs nog wel eens een tikkie meer kunnen worden en hoewel de kick die de Viggen mij verschaft enorm veel goed maakt, zorgen brandstofprijzen van Eur 1,363 (Shell prijs per 08-10 voor Super plus 98) ofwel 3 ouderwetse guldenservoor dat ik stiekem wel eens over alternatieven zit te filosoferen....
Wanneer je dan een chip toevoegt aan "het plaatje" , moest je er maar eens een streep ondertrekken en de voordelen gaan optellen
easy
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Effe wat info,wij betalen België,1.12€ bij Shell,toch wat vreemd die prijsverhoudingen
Maar wat betreft die diesel,groot gelijk over de hele lijn,veel koppel,hopelijk komt die dan ook in de 9-3X
Wat vermogenwinst is er eigenlijk mogelijk op de 150pk?
Maar naar verluid zou hier in België tenminste binnen de 3 jaar de diesel de benzine inhalen qua prijs....
Maar wat betreft die diesel,groot gelijk over de hele lijn,veel koppel,hopelijk komt die dan ook in de 9-3X
Wat vermogenwinst is er eigenlijk mogelijk op de 150pk?
Maar naar verluid zou hier in België tenminste binnen de 3 jaar de diesel de benzine inhalen qua prijs....
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Dat verschil komt door de belastingen en acceinsen in Nederland. Ongeveer 70% van de prijs bestaat daaruit.erwin mertens schreef:Effe wat info,wij betalen België,1.12€ bij Shell,toch wat vreemd die prijsverhoudingen![]()
-
Hanm
- Lid van verdienste
Het was de 150 pk versie, ik neem aan dat dat in lijn is met je vermoedensWas dat trouwens de 120pk of de 150pk versie? Ik heb een vermoeden maar toch..
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Off topic: Neem aan dat door afloop vd 9-5 (2006?) hier niet meer deze motoren in komen te liggen? Of komt daar toch nog wel deze 4c 150pk en beter nog... een zware 6cilinder in te hangen? Dat zou namelijk een goede verkoopknaller zijn: een 9-5 diesel die een bmw 530d eruit trekt (momenteel het summum qua dieselpower).
On topic: Een porsche 911 targa... (eind jaren 80) zal ongewtijfeld een loeder zijn om in te rijden en te onderhouden maar wat een heerlijk model blijft dat.
On topic: Een porsche 911 targa... (eind jaren 80) zal ongewtijfeld een loeder zijn om in te rijden en te onderhouden maar wat een heerlijk model blijft dat.
-
900T-R
- Geregistreerd lid

Of nog iets wilder:

-
Ruud
- Geregistreerd lid
Daar heb ik toevallig ook naar zitten kijken op marktplaats!Style & Co on the mov schreef:On topic: Een porsche 911 targa... (eind jaren 80) zal ongewtijfeld een loeder zijn om in te rijden en te onderhouden maar wat een heerlijk model blijft dat.
Wat dacht je van deze?
Een Carrera coupe:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/p ... 50%26m%3D0
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Ernstig mooi die TVR. Heeeeeelemaal mee eens. Klopt van alle kanten, maar TVR maakt geen linksgestuurde auto's. Apart met inhalen (in Nederland).
-
verde900
- Donateur

echt wel!ralph12 schreef:Ernstig mooi die TVR. Heeeeeelemaal mee eens. Klopt van alle kanten, maar TVR maakt geen linksgestuurde auto's. Apart met inhalen (in Nederland).
afgelopen jaar een week in een LHD Chimaera gereden, errug prettig!
-
Marc
- Lid van verdienste
In 2006 komt er een grondige restyle van de 9-5 welke het zal moeten uithouden tot 2008, wanneer de opvolger er is.Style & Co on the mov schreef:Off topic: Neem aan dat door afloop vd 9-5 (2006?)
-
bram
- Geregistreerd lid
over de 9000 CSEeasy schreef:
En over welke type Saab praten we dan Bram?
easy
-
hbende
- Geregistreerd lid
Over RHD gesproken. Ik heb nog een RHD 9000S te koop. Interesse?
-
MISTY
- Geregistreerd lid
aston martin db7????