steve
daar gaan we weer .. uiteraard lijd ik aan vervreemding..
per 30 april mijn etage in het Haagse Statenkwartier opgezegd, en nu al vervreemd.
van de 10 jaar die ik nu buitenshuis woon heb ik er 2 in gesubsidieerde woningbouw gewoond, voor de rest particulier gehuur, van samenwonen op 32m2 boven het rode lampje in den bosch voor veel te veel geld, tot een net appartement in genoemde wijk in den haag van ca 100m2 voor 500 euro (en dus geen huursubsidie) ook overal naast gevist, en door breuk in relatie uit de lelijke woningbouw betonflat in den bosch gegaan, en toch weer redelijk snel centraal wat gevonden wat nog te behoesten was. De keuze was : of heeeeel lang wachten op sociale woningbouw waar niemand doorschuifd (en dus veel te lang veel te goedkoop huurt) of dan maar een finacieel offer stellen en particulier te huren.
ik begrijp dat ik een dosis geluk heb gehad, dat niet alles voor iedereen is weggelegd, maar de apathie van de nederlandse forens brengt ons ook nergens.
zoals uit je eigen reactie blijkt : het is een taboe in NL om de burger aan te spreken op zijn eigen inventiviteit mbt woon-werk.
nogmaals : of het OV een alternatief is hangt geheel en al af van je te reizen route, want elke overstap (vooral streekbus/trein) is er al 1 teveel in efficientie.
@Josephine
Dat wonen is niet altijd een kwestie van willen, maar meer kunnen. Ik wil gerust in hartje Amsterdam wonen als ik daar werk, maar ............ koop of huur daar maar eens wat.
tja, ik heb een zusje dat gezegend is met een goede neus, en heeft inmiddels 2 panden binnen de Gordel versleten en heeft inmiddels gekocht binnen de Ring.
Je kan overigens ook uitstekend in Amstelveen of Diemen oid wonen. dan kan je gewoon op de fiets of met de tram naar je werk.
Het is allemaal maar net wat voor eisen je stelt. Waar een wil is is een weg.