Privacy....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Hannes
Forum Admin

Re: Privacy....

Bericht door Hannes » di 30 nov, 2004 1:37

Hoe doe je dat?

Jouw Saab is per km net zo duur als de trein? Puur aan benzine ja. En dan ga je ook nog in de trein zitten zonder kortingskaart (meereiskorting).

Met je opmerking over het streekvervoer moet ik je jammer genoeg wel gelijk geven. Dat is soms werkelijk belachelijk. 4 of 5 strippen voor 5 minuten in de bus. :twisted: (Wageningen > Rhenen)

Hannes

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 01 dec, 2004 0:17

steve

daar gaan we weer .. uiteraard lijd ik aan vervreemding..

per 30 april mijn etage in het Haagse Statenkwartier opgezegd, en nu al vervreemd. :roll:

van de 10 jaar die ik nu buitenshuis woon heb ik er 2 in gesubsidieerde woningbouw gewoond, voor de rest particulier gehuur, van samenwonen op 32m2 boven het rode lampje in den bosch voor veel te veel geld, tot een net appartement in genoemde wijk in den haag van ca 100m2 voor 500 euro (en dus geen huursubsidie) ook overal naast gevist, en door breuk in relatie uit de lelijke woningbouw betonflat in den bosch gegaan, en toch weer redelijk snel centraal wat gevonden wat nog te behoesten was. De keuze was : of heeeeel lang wachten op sociale woningbouw waar niemand doorschuifd (en dus veel te lang veel te goedkoop huurt) of dan maar een finacieel offer stellen en particulier te huren.

ik begrijp dat ik een dosis geluk heb gehad, dat niet alles voor iedereen is weggelegd, maar de apathie van de nederlandse forens brengt ons ook nergens.

zoals uit je eigen reactie blijkt : het is een taboe in NL om de burger aan te spreken op zijn eigen inventiviteit mbt woon-werk.

nogmaals : of het OV een alternatief is hangt geheel en al af van je te reizen route, want elke overstap (vooral streekbus/trein) is er al 1 teveel in efficientie.

@Josephine
Dat wonen is niet altijd een kwestie van willen, maar meer kunnen. Ik wil gerust in hartje Amsterdam wonen als ik daar werk, maar ............ koop of huur daar maar eens wat.
tja, ik heb een zusje dat gezegend is met een goede neus, en heeft inmiddels 2 panden binnen de Gordel versleten en heeft inmiddels gekocht binnen de Ring.
Je kan overigens ook uitstekend in Amstelveen of Diemen oid wonen. dan kan je gewoon op de fiets of met de tram naar je werk.
Het is allemaal maar net wat voor eisen je stelt. Waar een wil is is een weg.

MarioS
Geregistreerd lid

Bericht door MarioS » wo 01 dec, 2004 12:15

Ceci n'engage que moi :-P+ :

ik woonde èn werkte tot in 2000 in hartje Brussel. Nadien zijn we verhuisd naar Turnhout (vriendin heeft haar roots daar), maar een van de voorwaarden voor mij om daarmee akkoord te gaan, was dat we in de nabijheid van het station zouden gaan wonen.

Zo gezegd zo gedaan : nu woon ik op 5-10 min fietsafstand van het station en heb ik een rechtstreekse treinverbinding met Brussel. Ik doe daar als alles goed gaat een uur over en dat geeft me de tijd om rustig te lezen (een van mijn hobby's). Aangezien Turnhout het eindpunt van de lijn is, heb ik altijd zitplaats en moet ik bijna nooit wachten bij het opstappen als er vertraging is. Ik zou voor geen geld van de wereld (alhoewel :wink:) elke dag met de auto naar mijn werk willen gaan (eerst de ring rond Antwerpen dan tot in Brussel centrum). Nu heb ik geen last van files, zit meestal vrij comfortabel in de trein, ben vaak op tijd thuis en op het werk en ik kan in de trein iets doen dat ik graag doe, terwijl ik de rit met de auto van en naar mijn werk als puur tijdverlies beschouw en die zou waarschijnlijk dubbel zo lang duren als met de trein. Het gebeurt dat ik met de moto ga werken en dat gaat gelukkig een stuk sneller als met de auto :D.

Mensen die een beetje buiten Brussel wonen doen er al gauw ook een half uur, een uur of nog langer over om tot hier te geraken met de wagen. Dan doe ik het heel wat efficiënter : 7 min met de fiets tot station, 1 uur op een traject van ruim 80 kilometer en 7 min van station tot aan mijn bureau. Tot daar mijn lofzang op het openbaar vervoer :).

Dit om maar te zeggen dat wij ons bij de keuze van onze woonplaats wel degelijk hebben laten leiden door enkele praktische overwegingen als bereikbaarheid, nabijheid van buurtwinkels e.d.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 01 dec, 2004 12:20

jelger schreef:steve

daar gaan we weer .. uiteraard lijd ik aan vervreemding..

per 30 april mijn etage in het Haagse Statenkwartier opgezegd, en nu al vervreemd. :roll:
Ik had niet door dat je nog maar zo kort weg was. Maar dat maakt je visie ook iets duidelijker. Als je nu iets betaalbaars zou zoeken, met een wat lager of modaal inkomen, lukt dat je niet op korte termijn.

Tenzij je heel veel mazzel hebt. Maar we praten hier over een probleem van een groot aantal mensen, en niet van een paar individuen.
jelger schreef: zoals uit je eigen reactie blijkt : het is een taboe in NL om de burger aan te spreken op zijn eigen inventiviteit mbt woon-werk.

nogmaals : of het OV een alternatief is hangt geheel en al af van je te reizen route, want elke overstap (vooral streekbus/trein) is er al 1 teveel in efficientie.
Voor de meeste mensen is het geen alternatief. Snap dat toch!

Het gaat niet om een taboe. Het gaat erom dat de overheid maatregelen neemt die de plank misslaan. En daarbij al diegenen treft die niet anders kunnen.
Het resultaat per saldo is dan: wel meer geld in de staatskas en in de pockets van OV-bedrijven, maar geen oplossing voor het probleem.
jelger schreef: @Josephine
Dat wonen is niet altijd een kwestie van willen, maar meer kunnen. Ik wil gerust in hartje Amsterdam wonen als ik daar werk, maar ............ koop of huur daar maar eens wat.
tja, ik heb een zusje dat gezegend is met een goede neus, en heeft inmiddels 2 panden binnen de Gordel versleten en heeft inmiddels gekocht binnen de Ring.
Je kan overigens ook uitstekend in Amstelveen of Diemen oid wonen. dan kan je gewoon op de fiets of met de tram naar je werk.
Het is allemaal maar net wat voor eisen je stelt. Waar een wil is is een weg.
Dat zeg je wel zo makkelijk. Maar kopen is zo ontzettend duur geworden, zonder dat de inkomens navenant gestegen zijn. Daarbij komt dat sinds de invoering van de Euro alles naar verhouding duurder is geworden. En niet zo'n beetje ook. Maak maar eens een lijstje van prijzen toen en nu. Je schrikt je kapot.

Ik ben blij voor je zus, dat ze naar ik begrijp, er warmpjes bij zit. Dat is voor de meesten niet zo.

Je hoort wel op het journaal dat er dit jaar net zoveel aan Sinterklaascadeau's is uitgegeven als vorig jaar. Maar je hoort niet of dat door dezelfde mensen is uitgegeven. Dat betwijfel ik. Bovendien kopen mensen vaker dingen op krediet, wederom een teken aan de wand.

Vreemd genoeg zijn er wel (overheids?)campagnes gestart om het leengedrag te veranderen. Maar tegelijkertijd hebben we te maken met verhoging van lasten. Hoe rijmt dit nou :?: :?: :?:

Plaats reactie