Het grote Range Rover, Jaguar en Mercedes topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 18:26

Het is ook een hoop geld! Wacht nog een paar jaar en hij is - afgezien van de onderhoudskosten - voor nog veel meer mensen te betalen!

Naast de XK is ook de XJ een erg aantrekkelijke auto geworden om aan te schaffen, mooie exemplaren van '98/'99 gaan nu voor rond de 10.000 euro weg! De XJR's (V8 370 pk) zijn uiteraard iets duurder.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 20 jun, 2008 19:00

HO HO heren, ik rij regelmatig in een T2 en dat IS een auto zoals hij behoord te zijn!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 20 jun, 2008 19:09

Lucky you.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 19:34

nics schreef:HO HO heren, ik rij regelmatig in een T2 en dat IS een auto zoals hij behoord te zijn!
Dat neem ik meteen van je aan, maar qua ontwerp spreekt de auto mij niet aan. Heb hier Classic & Sports Car van August 2007 voor me liggen, staat een artikel in over de T2.

De Jensen Interceptor III spreekt bij mij ook nog steeds tot de verbeelding, wat een ontwerp! En kent iemand de Lagonda misschien van vroeger? Vierdeurs versie van de Aston Martin DB5, ook al zo'n prachtige wagen, maar helaas erg duur....

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 20 jun, 2008 19:34

voor dat nu iedereen het verkeerde idee krijgt, is niet van mij, is de auto van mijn overleden Dad, die nog steeds in de familie is en af en toe de garage uit mag.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 20 jun, 2008 19:35

De Lagonda was een RAMP, echt niet te geloven wat dat een barrel was ;-)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 19:37

Deze dus?

Afbeelding

Of onderstaand ruimteschip? Ik denk dat je die bedoeld, vooral het dashboard was/is een ware crime, verschrikkelijk slecht!

Afbeelding

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 20 jun, 2008 19:43

de onderste, net als de RR Camargue ;-)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 19:49

Een echte rampenbak, qua ontwerp ook nogal radicaal, je moet er van houden. :wink:

Ook mooi speelgoed:

Afbeelding

carelson
Geregistreerd lid

Bericht door carelson » vr 20 jun, 2008 19:59

Ik reed ooit Jaguar en ik wens mijn vijanden er vele toe.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 20:03

Slechte ervaringen dus? In de jaren '70 en '80 heeft m'n oom diverse XJ's gereden (nieuw), afgezien van enkele electronicaproblemen prima auto's!
Betrouwbaarheid van hedendaagse Jag's kan wat minder zijn ( :wink: ), door een fabricagefout is de versnellingsbak van de S-Type 2.7d uit '05 van vrienden van ons al twee keer vervangen, binnen twee maanden tijd!

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » vr 20 jun, 2008 21:29

De Bentley Continental R vind ik ook nog een hele mooie auto. Misschien wel een tikje ouwelijk, maar zeker nog heel distinguished.

Afbeelding

Overigens vond ik de reclame van Bentley een paar jaar geleden ook wel sterk. De Arnage kreeg toen een facelift, om meer in de pas te lopen met de Continental GT. Ze adverteerden met "de mooiste oogcorrectie ooit". In mijn ogen goed geslaagd en ook nodig om met de tijd mee te gaan. Wel vind ik de oude versie er als totaalplaatje toch beter uitzien.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 21:32

De Continental R-/T is zeker een gave auto, qua formaat echt een locomotief, maakt wel indruk als je 'm ziet rijden!

Wat betreft de Arnage, tja, need I say more?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:love:

Graag in zwart of het ietwat vulgaire, donkerblauw metallic, staat 'm erg goed. 8)

Voor mensen die van dagdromen houden, neem eens een kijkje op www.bentleyconfigurator.com en stel je eigen Bentley samen, je kan ook oudere modellen- en versies configureren!

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » vr 20 jun, 2008 21:38

Die Arnage is echt top! Een paar weken terug kwam ik er een tegen op de N59. Het is in alle opzichten een grote auto, maar het viel me vooral op dat de auto ook vrij hoog is.

De velgen op de een na laatste foto vind ik een tikkie ordinair. Ik ga eens aan de slag met de Configurator! Trouwens Sjoerd, waar gaat jouw voorkeur naar uit? Green Label, Red Label, R, T?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 20 jun, 2008 21:41

De Arnage is één van mijn absolute droomauto's, zo ontzettend stijlvol, een interieur om je vingers bij af te likken, schitterend design. 8)
Ik zag er laatst nog eentje door Den Haag rijden, ik meende een '98'er Green Label.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de T, mag zowel de oude (2002) als de nieuwe (T 500, 2006-/) zijn. De velgen zijn - afgezien van de finish - allemaal hetzelfde qua design, staan in het echt zeker goed!

Oké, ik ben eruit: wat betreft de T 500, doe maar een zwarte met een volledig zwart lederen interieur, zwarte piping, stiksels, dashboard, stuur etc. De emblemen in de stoelen graag in zilver. :P Qua hout Pianohout met ingelegde stripjes, met in het midden het Bentleylogo (dit is echt chique!)

Plaats reactie