Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?
-
Pisang
- Donateur

Re: Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?
Lees ik dan nu een pleidooi voor overheidsbemoeienis (“gemeenten vinden het allemaal goed”) met een betaalbaar EV-laad netwerk?
-
verde900
- Donateur

Whatever, laat men beginnen met verplicht zichtbare tarieven op palen, is het belachelijk duur en laad niemand er nog moet de aanbieder gewoon omlaag met de tarieven.
Overheden zijn bezig om burgers een transitie door de strot te wringen maar faciliteren daarvoor niet voldoende, het kost de gemeente tenslotte zelf niets.
Overheden zijn bezig om burgers een transitie door de strot te wringen maar faciliteren daarvoor niet voldoende, het kost de gemeente tenslotte zelf niets.
-
Pisang
- Donateur

En wie moet dat gaan regelen dan?
-
verde900
- Donateur

Overheden bemoeien zich nu ook al met alles, daar zal dit vast bijpassen.
Een transparante electriciteitsprijs en voldoende beschikbaarheid zou een transitie helpen.
Een transparante electriciteitsprijs en voldoende beschikbaarheid zou een transitie helpen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

De overheid heeft zich de afgelopen veel te weinig bemoeit met:
- energie
- woningen
- ziekenzorg
- vervoer
- milieu
De vrije markte denkt aan geld en verdienen voor aandeelhouders waar ook ter wereld en dat moet allemaal krampachtig
gerepareerd worden. Denk je dat de Zweedse aandeelhouders zitten te wachten op minder dividend omdat wij goedkoper
onze paneeltjes willen gebruiken? Ratten in de val zijn we geworden: stem vooral rechts maar klaag dan niet dat het zo
beroerd is allemaal.
- energie
- woningen
- ziekenzorg
- vervoer
- milieu
De vrije markte denkt aan geld en verdienen voor aandeelhouders waar ook ter wereld en dat moet allemaal krampachtig
gerepareerd worden. Denk je dat de Zweedse aandeelhouders zitten te wachten op minder dividend omdat wij goedkoper
onze paneeltjes willen gebruiken? Ratten in de val zijn we geworden: stem vooral rechts maar klaag dan niet dat het zo
beroerd is allemaal.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ja, links gaat voor de oplossing zorgen…..
-
ReinO
- Donateur (2x)

rechts nederland gaat het ook wel zien hoor: ze merken nu wat vermarkting aangericht heeft. Komt allemaal goed!
Of dwaal ik teveel
?
Of dwaal ik teveel
-
Pisang
- Donateur

Corrigeer mij als ik het verkeerd heb, maar…
In mijn herinnering is privatisering van een aantal belangrijke overheidsdiensten ontstaan tijdens een paars kabinet. Daar zat rechts met links gelijkwaardig aan tafel het met elkaar eens te zijn dat door concurrentie energie-en zorgkosten voor de burger zouden dalen. Dan nog kun je de vraag stellen: zouden prijzen lager zijn gebleven in handen van de overheid? Zorgbehoefte is vergroot. Gaswinning moest gestopt. Corona was een dingetje. Poetin bleek een storend effect te veroorzaken. Bekostiging van openbaar vervoer lijkt mij even duur, wie er ook aan het stuur zit. Klimaatkwestie niet vergeten. Dat heeft allemaal weinig met links of rechts te maken.
In mijn herinnering is privatisering van een aantal belangrijke overheidsdiensten ontstaan tijdens een paars kabinet. Daar zat rechts met links gelijkwaardig aan tafel het met elkaar eens te zijn dat door concurrentie energie-en zorgkosten voor de burger zouden dalen. Dan nog kun je de vraag stellen: zouden prijzen lager zijn gebleven in handen van de overheid? Zorgbehoefte is vergroot. Gaswinning moest gestopt. Corona was een dingetje. Poetin bleek een storend effect te veroorzaken. Bekostiging van openbaar vervoer lijkt mij even duur, wie er ook aan het stuur zit. Klimaatkwestie niet vergeten. Dat heeft allemaal weinig met links of rechts te maken.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Woon in Frankrijk 40 km van Limoges in een natuurgebied waar nu een vergunning is afgegeven voor lithium winning. Moet genoeg opleveren om 700.000 auto's per jaar van een accu te voorzien......
Hou me hart vast voor de milieuschade
Hou me hart vast voor de milieuschade
-
Orphy
- Donateur (5x)

En je bent naar Frankrijk verhuist zodat je diesel kon blijven rijden?
-
9323
- Donateur (2x)

Allicht zal de winning in Frankrijk wat zorgvuldiger gebeuren dan in China. De normen zijn nogal wat strenger binnen de EU. Bovendien maakt lokale winning ons minder afhankelijk van het Chinese regime en dat is niet verkeerd.
En wat we ook verder van de elektrificatie van het wagenpark vinden: dat is een onomkeerbaar proces. We moeten er dus maar aan wennen. Financieel voordeel of niet.
En wat we ook verder van de elektrificatie van het wagenpark vinden: dat is een onomkeerbaar proces. We moeten er dus maar aan wennen. Financieel voordeel of niet.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Het gaat helaas niet alleen om CO2-uitstoot. Was dat maar waar, dan viel het allemaal wel mee. Het gaat om radioactief afvalmateriaal, grondwatervervuiling en/of verstoring van de grondwaterstroming door het oermatig ontrekken van grondwater, verzouten of verzuren van de grond eromheen. Bedenk daarbij dat 1 ton Lithium zorgt voor 2000ton afvalgrond.Gryphon schreef: ↑wo 05 jun, 2024 22:27Terecht dat je je hart vasthoud!
Elke gewonnen ton lithium resulteert in 15 ton CO2-uitstoot in het milieu. => https://www.greenmatch.co.uk/blog/is-li ... nvironment
Lees er hier meer over: https://www.dw.com/en/toxic-and-radioac ... a-57148185
De standaard voor beschermng van natuur en medewerkers mag in Europa hoger liggen, maar schoon mijnen bestaat niet. Bovendien valt er zo enorm veel geld aan te verdienen, dat je er hoe dan ook vanuit moet gaan dat her en der regels worden aangepast om vergunningen voor de vervuiling mogelijk te maken en bovendien er zelfs dan nog regels worden geschonden. Je 'morst' wat, betaald een boete en dan ben je er weer vanaf. De boete kan makkelijk betaald worden uit de enorme winsten.
De milieuschandalen en -rampen uit het verleden tonen dit gedrag keer op keer.
-
9323
- Donateur (2x)

Maar wat is dan het alternatief? Winning van fossiele brandstoffen is ook niet bepaald schoon, laat staan de toepassing ervan. De opwekking van kernenergie resulteert in kernafval. Aan elke vorm van energieopwek en -opslag zitten nadelen.
Om terug te komen bij onze auto's: mijns inziens is hergebruik het schoonste alternatief, qua footprint. Dus we moeten maar zo lang mogelijk doorkachelen in onze Saabs.
Om terug te komen bij onze auto's: mijns inziens is hergebruik het schoonste alternatief, qua footprint. Dus we moeten maar zo lang mogelijk doorkachelen in onze Saabs.
-
verde900
- Donateur

Zeker op een saabforum een uitstekende suggestie..
https://www.bright.nl/nieuws/1206422/bi ... fauto.html
Kan me er iets bij voorstellen
https://www.bright.nl/nieuws/1206422/bi ... fauto.html
Kan me er iets bij voorstellen