W221 S600L

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
paul_cci
Geregistreerd lid

Bericht door paul_cci » za 13 mei, 2006 13:49

Mijn hemel wat zijn jullie bevooroordeeld tegen Mercedes, zeg :shock: :lol: ... het lijkt wel of sommige forumleden een trauma aan het merk over hebben gehouden :wink:

De foto en mijn commentaar is door Verde900 compleet verkeerd opgepikt: ik bedoelde het dus eigenlijk om aan te geven dat ik de W111 serie coupe (plaatje) dus WEL !!!!! een voorbeeld vind van dat Mercedes tijdloze en geslaagde 4 zitter Coupe heeft weten te produceren.

Ik ben geen mercedesrijder, en de moderne Mercedessen zeggen me helemaal niets, en ik zal de laatste zijn die zal beweren dat alles waar de Ster op prijkt onfeilbaar is, maar ik vind dat ik hier toch even moet protesteren tegen deze barrage van gal en venijn tegen dit merk :?

Ik heb het genoegen mogen smaken om een heleboel klassiekers van verschillende merken en afkomsten, inclusief zo'n beetje alle Mercedes klassiekers tot aan de W126 toe, te hebben bereden en te mogen bezitten. Van alle Mercedessen staat bij mij de W111 Coupe (220, 280, 300SE) bovenaan het lijst van prachtig, tijdloos design, oerdegelijke en praktische inzetbare auto's die in het moderne verkeer geen modderfiguur slaan met geavanceerde techniek en uitstekende prestaties, met een interieur waar het gewoon een feest is om in te mogen vertoeven, zonder dat het OTT is. Absoluut niet alle Mercedessen zijn geslaagd te noemen, maar om lukraak de W111 af te doen als "inderdaad een mooi exemplaar van een niet kloppende auto" dat schiet bij toch in het verkeerde keelgat.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 13 mei, 2006 14:09

paul_cci schreef:De foto en mijn commentaar is door Verde900 compleet verkeerd opgepikt: ik bedoelde het dus eigenlijk om aan te geven dat ik de W111 serie coupe (plaatje) dus WEL !!!!! een voorbeeld vind van dat Mercedes tijdloze en geslaagde 4 zitter Coupe heeft weten te produceren
Ze zijn er duidelijk nog minder geslaagd zoals ik al met wat voorbeelden aangaf, maar wat jij mooi vind moet ik dus ook maar meteen mooi gaan vinden? :? dat schiet mij nou weer in het verkeerde keelgat.
De sedan W111 vind ik wel een heel fraaie auto, de daarvan afgeleide Coupé duidelijk niet, er zijn ook andere voorbeelden te vinden van niet kloppende coupé's op basis van een sedan, neem b.v. de Volvo 262C
Afbeelding
(in mijn ogen een wangedrocht)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 14:23

Dit vind ik ook een erg mooie Mercedes, rijdt heerlijk! M'n oom had ooit een 300 TD 4Matic Stationwagon in Bordeauxrood, prachtige auto!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 13 mei, 2006 14:34

Een MB T is doorgaans wel weer kloppend, functionele wagens en qua model het net weer wel.
MB is (imho) nooit echt bij machte geweest om het gewenste frivole dat een 4 zits 2 drs coupé nu eenmaal byzonder maakt ook daadwerkelijk toe te voegen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 14:38

Dat ben ik zeker met je eens, slechts een aantal modellen zijn wel aardig.
Wat ik eigenlijk erg jammer vind is dat Mercedessen zo'n fout imago hebben (uitzonderingen daar gelaten, de T modellen bijv.), als er niet zulke foute mensen in zouden rijden zou ik best een compleet originele 190 willen hebben, in zo'n typische jaren tachtig kleur :)

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een BMW, dat is gewoon een slagersauto.

paul_cci
Geregistreerd lid

Bericht door paul_cci » za 13 mei, 2006 14:51

verde900 schreef:maar wat jij mooi vind moet ik dus ook maar meteen mooi gaan vinden? :? dat schiet mij nou weer in het verkeerde keelgat.
Absoluut niet :) smaken verschillen nou eenmaal en maar goed ook...

Het ging er mij om dat ik met mijn eerste reactie precies het tegenovergestelde probeerde duidelijk te maken van wat jij oppikte ! Ik vind de coupe juist wel mooi, terwijl jij dacht dat ik de auto liet zien als nog een voorbeeld van wansmaak van Mercedes...

Daarnaast vond ik een beetje tegengas wel gepast, want het werd een beetje al te erg vitten op alle Mercedessen die er ooit zijn geweest, en dat vond ik niet helemaal correct.

Wat betreft de Volvo, geef ik je helemaal gelijk, dat vind ik ook niet zo'n geslaagde coupe, en ik vind dat de auto dezelfde trekjes vertoond als de Mercedes 230/250 CE serie, met zo'n zelfde 'vierkant hoekige' verlaagde daklijn op een fors geschapen body...
verde900 schreef:De sedan W111 vind ik wel een heel fraaie auto
Tenslotte, de code W111 staat alleen maar voor de coupe versies: de Sedans voor deze Coupe's waren de W110 serie Heckflosse of de latere W108/109 series.
Wat dan ook gelijk weer aantoont dat de W111 een voorbeeld is van tijdloos design: dat in feite de Coupe versie van de originele Heckflosse mercedes, gewoon ongewijzigd kan doorlopen als de Coupe versie voor de toendertijd volledig vernieuwde W108/109 serie!!!

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 13 mei, 2006 19:05

verde900 schreef:Een MB T is doorgaans wel weer kloppend, functionele wagens en qua model het net weer wel.
MB is (imho) nooit echt bij machte geweest om het gewenste frivole dat een 4 zits 2 drs coupé nu eenmaal byzonder maakt ook daadwerkelijk toe te voegen.
Je hebt het nu geloof ik 3 keer herhaald. Je punt is duidelijk hoor. We weten het nu wel.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 13 mei, 2006 19:07

B235R schreef:onderstaande zijn ook zo ontzettend benz

Afbeelding

Afbeelding
Estetisch misschien niet het beste dat Mercedes ooit gemaakt heeft (understatement) maar er zijn misschien maar een handjevol Saabs die deze fabrieksgeleverde straatlegale racer bijhouden, als ze er al zijn.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 13 mei, 2006 19:09

Oosthoek schreef:
verde900 schreef:Een MB T is doorgaans wel weer kloppend, functionele wagens en qua model het net weer wel.
Je hebt het nu geloof ik 3 keer herhaald. Je punt is duidelijk hoor. We weten het nu wel.
Mooi, was al even bang, maar toch blij dat je het nu wel duidelijk is :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 19:13

Oh, die zijn er wel degelijk, hier even de technische gegevens van dit monster:
CARACTERISTIQUES TECHNIQUES MERCEDES-BENZ 190 E 2.5-16 Evolution 2
MOTEUR
Type: 4 cylindres en ligne, 16 soupapes
Position: longitudinal AV
Alimentation: Injection Bosch KE-Jetronic
Cylindrée (cm3): 2 463
Alésage x course (mm): 97,3 x 82,8
Puissance maxi (ch à tr/mn): 235 à 7 200
Puissance spécifique (ch/L): 95
Couple maxi (Nm à tr/mn): 245 de 5 000 à 6000
Couple spécifique (Nm/L): 102,2
TRANSMISSION
AR, autobloquant 32%
Boîte de vitesses (rapports): 5 manuelle
POIDS
Données constructeur (kg): 1 415
Rapport poids/puissance (kg/ch): 6,0
ROUES
Freins Av-Ar (ø mm): Disques ventilés + ABS
Pneus Av-Ar: 245/40 R 17
PERFORMANCES
Vitesse maxi (km/h): 248
1 000 m DA: 27"9"
0 à 100 km/h: 7"1
CONSOMMATION
Moyenne (L/100 Km): 12

0-100 in 7.1 seconden, een 9000 Aero, 9-3 Aero 2.8 V6 en een 9-5 Aero doen dit allemaal twee tiende sneller.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 19:16

De Mercedes heeft bovendien 'maar' 245 Nm, de 9000 Aero 342 en de 9-3 en 9-5 Aero 350 Nm, die laatste met handbak in de overboostfunctie gedurende 20 seconden zelfs 370 Nm.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 19:19

Een fijne bijkomstigheid van de Saabs is dat je het ook nog eens in een superstijlvolle bolide doet, in de Mercedes 190 Evolution rij je volledig voor aap.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 13 mei, 2006 19:19

Plaag Oosthoek niet zo! hij koestert een "geheime liefde" voor een CL :shock: daardoor zie je dingen ineens in een heel ander perspectief :wink:

Realiseer je overigens wel dat die Benz ongeblazen is, een eveneens ongeblazen M3 van vroeger was een soort concurrent
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2302 cm3
max. vermogen 147 kW (200 pk) 6750tpm
max. koppel 240 Nm 4750tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
PRESTATIES
topsnelheid 235 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 19:23

:lol: :lol: :lol: :wink: Plagen? Ik plaats alleen Saab in een positief dagbeeld :wink:

Over de CL, is inderdaad best een stijlvolle auto, mits je hem niet als opzichte AMG hebt, dan is het meteen het tegenovergestelde.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 13 mei, 2006 19:27

Hmmm, vreemd, jou gegevens zijn weer anders :? :?
Neem aan dat die van jou de juiste zijn, mijne komen van een een vreemde Franse site.

Plaats reactie