Volgens mij geldt juridisch dat de constatering van een agent dat het verkeerslicht op rood stond een niet betwistbaar feit is. Zijn woord tegen het jouwe is zijn gelijk. Ik vermoed wel dat bij constatering van een snelheidsovertreding aangetoond moet kunnen worden hoe deze snelheidsovertreding gemeten is. Daar is vast wel wat leuke jurisprudentie over. E.e.a. hangt tenslotte ook samen met de hoogte van de boete. Je kunt bijv. inbrengen dat de agent jouw snelheid niet nauwkeurig heeft kunnen bepalen. Er zijn wat leuke sites van flitspaalfundamentalisten op het web. Daar staan trouwens ook meldingen op van controles, en juristerij.
Overigens heb ik als Saab purist wat minder last van dit soort oprispingen. Mijn 900 Gli uit 1984 loopt lekker bij 120 km./u. Ik krijg nooit bekeuringen! Toen ik een T16s had werd ik om de haverklap aangehouden, ook als ik niet te hard reed.... Met de 9.3 gaat het ook gauw te hard. Een tijdje terug ben ik nog op stap geweest met een 96. Je tuft met 110 km/u lekker rond en je voelt je happy.
Ja jongens, wij echte Saab puristen genieten vele voordelen en voorrechten op jullie turbotrollen!
Moppersmurf
Wat mij gisteren gebeurde....
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Wat mij gisteren gebeurde....
Toch heb ik mij verbaasd over de moraalridders alhier op het forum. Ik denk ook wel hypocrieten. Het is makkelijk oordelen, maar ik wil de reacties wel eens zien van de meeste hier als ze in een vergelijkbare situatie terecht zijn gekomen, en dat hoeven dan niet alleen snelheidsovertredingen te zijn .
en wat de opmerkingen betreft 'meer blauw' etc was iderdaad off-topic, en meer in de algemeenheid van het land/mensen bedoeld, zeker in mijn ervaring wanneer het aankomt op bravoure mensen die het zelf op een loopje nemen met de politie. Ik had dat niet naar jouw persoonlijk gericht, daar ik jouw opinie niet ken.
vergelijkbare situatie?
ik kijk wel uit... ik laat het wel uit mijn hoofd om met 180 in te voegen. of iets dergelijks...
al helemaal in Nederland... nog meer in de VS ... godzijdank staan daar nog niet zo veel Gatso palen, of burgerauto's aan de kant van de weg met een camera ervoor (of erin) ... (en hoe zou dat nou komen??)
last but not least...
tuurlijk begrijp ik je 'opluchting' wel... dat had ik ook toen ik erkende dat ik fout zat met 18mph te hard (bij het binnenkomen van een constructiezone in een highway , om 7 uur 's-ochtends, niemand op deweg, niemand aanhet werk, rechte weg, vrij zicht....) en de agent me slechts een waarschuwing gaf, om vervolgens de auto voor me die die meteen had aangehouden te bekeuren want die deed moeilijk of bracht de agent in een slecht humeur.
ik was toen opgelucht ja...
ook opgelucht dat een agent zijn werk niet goed deed toen we met een oude Camry wagon rond reden waar de net nieuwe registratie stickers (zoiets als ze in zweden ook op de platen hebben) niet opzaten... wij aangehouden omdat de agent zag dat ie verlopen was, wij geven papieren van de vernieuwde registratie.. dus hij concludeert 'oh dan zijn je nieuwe stickertjes gejat door iemand'.. zonder naar de platen en de papieren zelf te kijken of het kenteken wel klopt. Adviseert om meteen naar de DMV (zeg maar RDW) te gaan. Wij kenden het kenteken nog niet uit het hoofd dus toen we bij de AAA (we zouden net beginnen aan een lange trip naar New Mexico) nog eens gingen kijken naar de auto, zagen we dat de platen niet het kenteken was.. (dus omgewisseld...)
had die agent zijn werk goed gedaan, dan had ie gezien dat wij de platen hadden van een exact dezelfde auto die gejat was... kortom, dat was boeien en bureau geweest...
nee.. ik weet niet hoe dat voelt opgelucht te zijn na de schrik...
er viel dan ook niks te verbergen.....
-
tikSimone
- Geregistreerd lid
Re: Wat mij gisteren gebeurde....
Hard rijden OK, MITS je die achteruitkijkspiegels WEL gebruikt. Lijkt me niet meer dan logisch, ook (hoe harder je gaat hoe meer je het overzicht moet hebben)
V.w.b. boetes: ach, ik krijg altijd alleen maar van die malle boetes over te hard gaan op doorgaande wegen in de bebouwde kom.
Maar kan u verzekeren dat het geen leuk gevoel is een dagvaarding in ontvangst te moeten nemen als je voor de zoveelste keer wat sneller bent gegaan dan mocht
Enfin, ook in dat geval een (wo)man zijn en de gevolgen maar dragen ... zucht ... (hoewel ik natuurlijk wel bij een heterdaadje met een vriendelijk praatje zou proberen de gevolgen wat minder erg te maken)
V.w.b. boetes: ach, ik krijg altijd alleen maar van die malle boetes over te hard gaan op doorgaande wegen in de bebouwde kom.
Maar kan u verzekeren dat het geen leuk gevoel is een dagvaarding in ontvangst te moeten nemen als je voor de zoveelste keer wat sneller bent gegaan dan mocht