Forse prijsverlaging bij Tesla
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: Forse prijsverlaging bij Tesla
Hier iets dat u eigenlijk al wist, maar altijd goed om het bevestigd te krijgen: moderne auto's zijn privacynachtmerries. Alle uitgebreide infotainmentsystemen, camera's en over-the-air updates komen met een prijs en wel dat de fabrikanten alle, maar dan ook echt alle mogelijke informatie over u verzamelen. Van uw locatie tot uw muziekvoorkeur en van uw medische situatie tot uw vriendenkring. Alle data wordt verzameld, geanalyseerd en in veel gevallen doorverkocht aan andere partijen. Met op een discutabele eerste plaats in dit onderzoek naar de gebruiksvoorwaarden die niemand leest: Tesla. Elon wil alles weten. Niet alleen van de bestuurder of de inzittenden, maar van iedereen die in de buurt van de auto komt. Die camera's registreren tenslotte alles rondom het voertuig, waarvan de meest opvallende (naakt)beelden vervolgens door Tesla-medewerkers onderling worden gedeeld. Dat betekent overigens niet dat de rest veel beter is, want geen enkel merk kreeg het groene licht van de privacywaakhonden. Opvallende uitschieters: Nissan onderzoekt uw 'sexual activity' en Kia uw 'sex life'. En ja, dit onderzoek ging over in de Verenigde Staten verkochte auto's en aan deze kant van de plas hebben we iets strengere wetgeving, maar ga er maar vanuit dat ook hier iedere maas van de wet wordt opgezocht om zo veel mogelijk over u te weten te komen via de rijdende Big Brother-boxen. Gelukkig is er een oplossing: koop gewoon een analoge vierwieler van pak 'm beet 20+ jaar oud. Dan heeft u niet alleen meer privacy, maar vaak ook een lichter voertuig, een beter klinkende motor en dat allemaal voor minder geld. Uw beste toekomst ligt soms in het verleden.
https://www.geenstijl.nl/5172444/big-brother-op-wielen/
https://www.geenstijl.nl/5172444/big-brother-op-wielen/
-
Orphy
- Donateur (5x)

Dat interesseert mij dus niks, ik heb niet de illusie dat mijn privé leven een mysterie blijft als ik geen EV rij.
Denk dat je dan nergens nooit meer online kan.
-
gudmundje
- Donateur

De model S is een mooie auto. En praktisch met de vijfde deur.verde900 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 16:37Dat lijkt idd een criterium voor een EV
De rest is inderdaad minder geslaagd...vind de 3 een beetje op een rijdend ei lijken
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Ik ben toch wat meer huiverig. Die korting van Tesla betalen de gebruikers zelf, bedoel ik maarOrphy schreef: ↑vr 08 sep, 2023 20:56Dat interesseert mij dus niks, ik heb niet de illusie dat mijn privé leven een mysterie blijft als ik geen EV rij.
-
gudmundje
- Donateur

er is veel erger... hier is de designer vergeten dat er een nummerplaat op moest. Bij Alfa vergaten ze dat ook al eens maar losten dat beter opverde900 schreef: ↑vr 08 sep, 2023 21:25Een S lijkt idd het meest op een auto..

-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Het verschil is dat je je online leven grotendeels in eigen hand hebt en kan sturen. Daar heb je mooie addons voor en privacybewuste browsers. Daarnaast kan je prima een paar goede scripts draaien en eventueel nog iets op router niveau. Dát is wat je in de hand hebt. Bij een EV zal dat waarschijnlijk anders zijn, zo blijkt. Het 'ik heb toch niets te verbergen' of 'ze weten toch alles al' zijn enorme afknappers. Je hebt alles te verbergen en ook offline kan je een eind komen.Orphy schreef: ↑vr 08 sep, 2023 20:56Dat interesseert mij dus niks, ik heb niet de illusie dat mijn privé leven een mysterie blijft als ik geen EV rij.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Om je buitenechtelijke relatie met de buurvrouw (of buurman) te verbergen voor Tesla moet je dus op de fiets. Ga je met de Saab dan weet de hele buurt dat ook omdat die zeer zeldzaam worden.Orphy schreef: ↑vr 08 sep, 2023 20:56Dat interesseert mij dus niks, ik heb niet de illusie dat mijn privé leven een mysterie blijft als ik geen EV rij.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als je directeur bent van een theater in Amsterdam dan doe je dat soort dingen gewoon onder werktijd..... 
-
verde900
- Donateur

Bmw heeft qua "design" inderdaad wat wonderlijke keuzes gemaaktgudmundje schreef: ↑vr 08 sep, 2023 22:48er is veel erger... hier is de designer vergeten dat er een nummerplaat op moest. Bij Alfa vergaten ze dat ook al eens maar losten dat beter op
![]()
-
KoninK
- Geregistreerd lid
Misschien iets teveel voor de Amerikaanse markt ontworpen waar een kenteken aan de voorzijde optioneel is in veel Staten.
Buiten dat een veel te grote muil en de rest van de auto zijn ze vergeten te ontwerpen lijkt het.
Buiten dat een veel te grote muil en de rest van de auto zijn ze vergeten te ontwerpen lijkt het.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Je zou toch bijna denken dat die BMW in China is ontworpen.... 
-
coppe218
- Donateur (3x)

Niet in China, maar wel vooral voor China...