W124 E73T AMG
-
Henk-Jan
- Donateur

-
verde900
- Donateur

-
verde900
- Donateur

Dat is zo, maar 25 jaar terug was MB nog de absolute top, dat is tegenwoordig toch echt niet meer.H.E.N.K.I.E schreef:In laten bouwen ja. Maar voor ongeveer 25jaar terug vind ik het heel wat.
Vind een oude 600 Pullman imposant, alles was hydraulisch, de ramen, de centrale vergrendeling, de stoelverstelling, alles wat je kunt bedenken, maar ging ook wel eens erg kapot, de plas olie die er dan onder lag was te vergelijken met die rond de Amoco Cadiz, of de Exxon Valdez
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Het is jammer nette W126'en dun gezaaid zijn. Een mooie, niet verklote, donkere W126, 280, 260 of 300SE, 6 cylinder, met liefst leder, ik zou het wel weten. En het geluid van zo'n 6 in lijn vind ik het mooiste motorgeluid denkbaar.
Misschien zijn we in Nederland gewoon een beetje raar daarin. Komt misschien ook omdat je aan het kenteken bij ons altijd meteen de leeftijd van een auto afleest. Je moet er eens op letten, in het buitenland, en dan hoef je niet eens heel ver te gaan, zie je nog van deze auto's in concoursstaat rondrijden. Zwitserland, Frankrijk, Spanje, daar is een W126 vaak nog directieauto, zonder gêne... Het lijkt wel of het voornamelijk in Nederland geldt dan één modelreeks terug al niet meer sjiek is vanwege het hoge sjonnie gehalte. Een oudere 7 serie, S klasse of wat dan ook, het valt kennelijk meteen na het verschijnen van de opvolger in de sjonnenbakkenklasse.
Maar goed, dat allemaal terzijde. IMHO kun je dus autoliefhebber of zelfs die-hard fan van een bepaald merk zijn, zónder al het andere uit te kotsen... Hoewel ik hier ook niet zonder zonden ben, want in principe gruw ik van élke japanse auto...
Misschien zijn we in Nederland gewoon een beetje raar daarin. Komt misschien ook omdat je aan het kenteken bij ons altijd meteen de leeftijd van een auto afleest. Je moet er eens op letten, in het buitenland, en dan hoef je niet eens heel ver te gaan, zie je nog van deze auto's in concoursstaat rondrijden. Zwitserland, Frankrijk, Spanje, daar is een W126 vaak nog directieauto, zonder gêne... Het lijkt wel of het voornamelijk in Nederland geldt dan één modelreeks terug al niet meer sjiek is vanwege het hoge sjonnie gehalte. Een oudere 7 serie, S klasse of wat dan ook, het valt kennelijk meteen na het verschijnen van de opvolger in de sjonnenbakkenklasse.
Maar goed, dat allemaal terzijde. IMHO kun je dus autoliefhebber of zelfs die-hard fan van een bepaald merk zijn, zónder al het andere uit te kotsen... Hoewel ik hier ook niet zonder zonden ben, want in principe gruw ik van élke japanse auto...
-
verde900
- Donateur

-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

ok, daarin kan ik mezelf goed vinden... en wat een enorme hoeveelheid kleuren grijs hebben ze toch in Japan......nelfrikandel schreef:Behoeft enige nuancering: Van elke dagelijks gebruik japanner...
Een bijzondere auto is een bijzondere auto, waar dan ook vandaan, zeker een historische zeldzame sportauto. Maar de japanse merken an sich kunnen mij in principe niet erg bekoren.
-
Henk-Jan
- Donateur

Jammer dat het (in ieder geval in mijn ogen) zo snel fout is. Bij ons rijdt in de buurt een sondernfarbe Paarse W126 280SE, die veel chroom heeft, en originele Mercedes-Benz wielen, échter zijn dit ///AMG wielen, en ik vind die auto een foute uitstraling hebben. (wat mede komt door het kleine mannetje [van 18] wat erin zit volgens mij, maar oké)nelfrikandel schreef:Het is jammer nette W126'en dun gezaaid zijn.
-
verde900
- Donateur