WijsneusHenk-Jan schreef:Sarcasme is een schoon goed.sjoerdk schreef:@ Henk-Jan, denk je nu werkelijk dat zo'n lompe tank met een scheepdiesel erin milieuvriendelijk genoemd kan worden?
Waar moet dat heen met de Diesel-motoren??
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Zonder.sjoerdk schreef:Dan ging het blijkbaar over het variabele inlaatspruitstuk. Als nog, BMW heeft een soortgelijk meesterstukje te koop, het zij dan zonder variabele geometrie.
En als je dat persé wilt hebben, koop dan een 335d/535d/X3 3.0sd.
Een variabele geometrie turbo is handig, wanneer je een enkele turbo hebt die bij lage én hoge toeren zijn werk goed moet doen. Wat we tenslotte eigenlijk allemaal willen, want wie wil er tegenwoordig nog een schop in z'n rug met het inkomen van de turbo (ikke, ikke, ikke!!
Maar die heeft twee turbo's, een kleine voor de lage toeren en een grotere voor de hoge toeren. Geen variabele geometrie nodig.
Vergeet je de bakken niet?verde900 schreef:En dan de 3 maandelijkse bandenwissel omdat een V10 Diesel banden vreet,op schreef:Waar gaat dat heen met de diesel? Minstens elke maand naar de werkstatt natuurlijk en gegarandeerd één keer per jaar een storing die pas na vijf garagebezoeken is opgelost....
kost je toch elke 3 maanden zomaar een honderdje of 15.
Maatje van me heeft een Touareg V10 diesel, inmiddels derde bak eronder hangen
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Zo'n V10 Diesel blijkt "niets" waard, een 3 jaar oude met een nieuwprijs van € 135.000,-- doet in de handel ergens rond de € 27.500,--, maar goed, je was toch al wat geld kwijtsjoerdk schreef:Ik had dat ding al lang ingeruild!Vergeet je de bakken niet?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Dat is de mindere kant van het verhaal, maar drie versnellingsbakken zijn ook niet gratis!verde900 schreef:Zo'n V10 Diesel blijkt "niets" waard, een 3 jaar oude met een nieuwprijs van € 135.000,-- doet in de handel ergens rond de € 27.500,--, maar goed, je was toch al wat geld kwijtsjoerdk schreef:Ik had dat ding al lang ingeruild!Vergeet je de bakken niet?
Ik zag laatst nog een filmpje van Top Gear waarin JC de Range Rover Sport testte (nee, niet het RR vs. tank filmpje), alleen al vanwege het geluid zou ik voor die auto gaan
-
verde900
- Donateur

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Ik zit er inderdaad aan te denken om het op m'n iPod te zettenverde900 schreef:Neem het op en speel het lekker hard af op je i-podsjoerdk schreef:Ik zag laatst nog een filmpje van Top Gear waarin JC de Range Rover Sport testte (nee, niet het RR vs. tank filmpje), alleen al vanwege het geluid zou ik voor die auto gaanwel zo CO2 vriendelijk
Dan zet ik er ook meteen het geluid op van de Mercedes McLaren SLR, de Jaguar XKR en de Lamborghini Gallardo, nice!
En hard? Nee, ik wil nog langer goed blijven horen
-
verde900
- Donateur

het scheelt je iig een pak geld als het je alleen om het geluid te doen wassjoerdk schreef:Ik zit er inderdaad aan te denken om het op m'n iPod te zettenverde900 schreef:Neem het op en speel het lekker hard af op je i-podsjoerdk schreef:Ik zag laatst nog een filmpje van Top Gear waarin JC de Range Rover Sport testte (nee, niet het RR vs. tank filmpje), alleen al vanwege het geluid zou ik voor die auto gaanwel zo CO2 vriendelijk
![]()
Dan zet ik er ook meteen het geluid op van de Mercedes McLaren SLR, de Jaguar XKR en de Lamborghini Gallardo, nice!
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Inderdaad!verde900 schreef:het scheelt je iig een pak geld als het je alleen om het geluid te doen wassjoerdk schreef:Ik zit er inderdaad aan te denken om het op m'n iPod te zettenverde900 schreef:Neem het op en speel het lekker hard af op je i-podwel zo CO2 vriendelijk
![]()
-
Oosthoek
- Donateur

-
verde900
- Donateur

heb je toch een heel bedrag overgehouden vanavondsjoerdk schreef:!verde900 schreef:het scheelt je iig een pak geld als het je alleen om het geluid te doen wassjoerdk schreef:Ik zit er inderdaad aan te denken om het op m'n iPod te zetten![]()
Dan zet ik er ook meteen het geluid op van de Mercedes McLaren SLR, de Jaguar XKR en de Lamborghini Gallardo, nice!Respectievelijk €109.700, €622.420, €137.300 en €216.556, maakt 1.8 miljoen euro
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Het is inderdaad net een Messerschmitt, de SLR McLaren klinkt helemaal bizr, of zoals Clarkson het omschreef: "It sounds like the God of thunder"Oosthoek schreef:Heb eens langs de zwitserse grens gestaantoen er een SLK 55 (met compressor) voorbij kwam en volgas gaf, nondejus, daar was ik toch wel even van ondersteboven
Alsof er een Messerschmitt door de douane scheurt!
Er staat op het web nu een filmpje van een sprintje tussen een Veyron 16.4 en een SLR, kickdown in de SLR, kippevèèèl
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Inderdaad een fijn bedrag, genoeg om een leuk huis in Engeland te kopenverde900 schreef:heb je toch een heel bedrag overgehouden vanavondsjoerdk schreef:!verde900 schreef:het scheelt je iig een pak geld als het je alleen om het geluid te doen wasRespectievelijk €109.700, €622.420, €137.300 en €216.556, maakt 1.8 miljoen euro
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Need I say more?
SLK 55 AMG
S 63 AMG
CLS 63 AMG
CLS 55 AMG
Over die laatste zei Clarkson het volgende: "You can actually hear it growling, grrrrrrrrrrrrrrrr, I'm zo angry for being an engine, grrrrrrrrr"
Of deze dan:
G55 AMG

SLK 55 AMG
S 63 AMG
CLS 63 AMG
CLS 55 AMG
Over die laatste zei Clarkson het volgende: "You can actually hear it growling, grrrrrrrrrrrrrrrr, I'm zo angry for being an engine, grrrrrrrrr"
Of deze dan:
G55 AMG
-
taaffert
- Geregistreerd lid