Citroen C6
-
Cheese
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
-
4000365
- Geregistreerd lid
Re: Citroen C6
Dat is aardig uitgedrukt, mee eens dus. Ik heb heel wat Kilometers in verschillende (grote) Citroens afgelegd de laatste 27 jaar, maar om bovenstaande reden overgestapt op saab.Oosthoek schreef:Aardig model, jammer dat Citroën als icoon 'ietwat' naar de kloten is geholpen.
Vlgs een (slap) TV auto programma word dit een classic.
Werd ook van de XM beweerd. Zijn ze er nog?
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Re: Citroen C6
Hmmmm... overpijns overerpijns4000365 schreef:Dat is aardig uitgedrukt, mee eens dus. Ik heb heel wat Kilometers in verschillende (grote) Citroens afgelegd de laatste 27 jaar, maar om bovenstaande reden overgestapt op saab.Oosthoek schreef:Aardig model, jammer dat Citroën als icoon 'ietwat' naar de kloten is geholpen.
Vlgs een (slap) TV auto programma word dit een classic.
Werd ook van de XM beweerd. Zijn ze er nog?
Ja en nee.
Ja, want Citroen heeft het sowieso het afgelopen decennium weinig inspirerende modellen op de markt gebracht. Niet best voor de achting, maar hebben merken hier niet last van????
Nee, want als je enerzijds verkoper Dennis van der Ven continu actiemodelletjes van nauwelijks 15 mille aan laat prijzen in spotjes op radio en tv, terwijl je anderzijds een limo van 70 mille in de markt weet te zetten zonder keihard uitgelachen te worden, dan ben je echt heel bijzonder.
De invloed vd voorvaderen is nog steeds immens.
Buiten dit vind ik deze C6 gewoon een aanwinst voor de aanbod in zijn klasse. Bewuster en sympathieker dan de Duitsers, inteligenter dan een Volvo, meer limo uitstraling dan een 9-5, minder clowntesk dan een Thesis, meer prestige dan een 607 enz enz
Als privé vervoer voor de actieve, sportende, moderne mensch, blijft het echter een auto met betrekkelijk geringe bruikbaarheid.
-
gj900
- Donateur (9x)

Het is jammer dat men vergeten is het interieur zo te ontwerpen dat men ook van binnen het 'oude' Citroën gevoel krijgt (eigenzinnig dus, net als dat bij Saab het geval was). Verder is het een aanwinst voor zijn klasse die waarschijnlijk ondergewaardeerd zal blijven zoals veel van zijn Franse lotgenoten in dat segment.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Ja, hoewel die halfronde opbergruimten in de deuren zijn best appart. Geen naafloos stuurwiel echter en ook het Bonzai boompje uit de Lignage concept heeft het niet gehaald
Van binnen trouwens wel een meer premium gevoel dan in de STS die ook op het Concours bij het Loo stond. Kost ongeveer even veel. Op de Caddy stand stond trouwens wel een echte 'premium'
(goeddeels 9-3, hetgeen de verkoper pas toe wilde geven toen ik aangaf dat ik dat als een voordeel zag)
Best grappig die SAAB met glitters.
Van binnen trouwens wel een meer premium gevoel dan in de STS die ook op het Concours bij het Loo stond. Kost ongeveer even veel. Op de Caddy stand stond trouwens wel een echte 'premium'
(goeddeels 9-3, hetgeen de verkoper pas toe wilde geven toen ik aangaf dat ik dat als een voordeel zag)
Best grappig die SAAB met glitters.
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
"De vader van André Citroën kwam uit de Amsterdamse Kalverstraat en zijn familie heette oorspronkelijk Limoenman."En had ik niet ooit eens ergens vernomen dat de roots van meneer Citroën (of z'n voorvader) in Nederland liggen?
Dat-ie ooit meneer Citroen heette, dus zonder de trema, voordat hij (cq z'n voorvader) naar Frankrijk verkastte?
-
nacra 93
- Donateur

baastiaan schreef:"De vader van André Citroën kwam uit de Amsterdamse Kalverstraat en zijn familie heette oorspronkelijk Limoenman."En had ik niet ooit eens ergens vernomen dat de roots van meneer Citroën (of z'n voorvader) in Nederland liggen?
Dat-ie ooit meneer Citroen heette, dus zonder de trema, voordat hij (cq z'n voorvader) naar Frankrijk verkastte?
ja daaag
-
4000365
- Geregistreerd lid
Ook ervaring hiermee? Toen ik overstapte naar saab verklaarde men mij voor kapitalist.. Ben eigenlijk zeer tevreden met de normale onderhouds en APK kosten van m'n saab klassieker.Cheese schreef:Mooi hoor. Alleen erg jammer dat naar verwachting na de eerste 1000 KM de electronica het begeeft en dat na de tweede 1000 de eerste carrosseriedelen beginnen los te raken. Of ben ik nu bevooroordeeld?
Was toen ik de types ds, cx, xm reed wel anders.
Buiten het feit dat ik nu eigelijk nooit de anwb hoef te raadplegen...
-
4000365
- Geregistreerd lid
inderdaad...nacra 93 schreef:baastiaan schreef:"De vader van André Citroën kwam uit de Amsterdamse Kalverstraat en zijn familie heette oorspronkelijk Limoenman."Dat-ie ooit meneer Citroen heette, dus zonder de trema, voordat hij (cq z'n voorvader) naar Frankrijk verkastte?
ja daaag
.. waar komt dat vandaan??
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
MarkA
- Geregistreerd lid
Beautiful car and good to see Citroen back on form. Of course, everytime Citroen launches a car like this, they bankrupt the company.
Traction Avant...Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
DS... Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
SM... Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
XM... Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
C6 ?
It's also HUGHLY expensive. 55K Euro for the entry level car... 73K Euro for the 2.7 Diesel
And then there are the options.......
I'd love to be proven wrong and for it so sell.. but at those prices ??? Who is going to buy one when all it will do is break down (Top Gear survey 2005 - French cars bottom of reliability lists..) and depreciate faster than an olympic bobsled.
Traction Avant...Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
DS... Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
SM... Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
XM... Motoring Press say 'Ahead of it's time' - Company say -- 'oops bankrupt .. cos no one bought one'.
C6 ?
It's also HUGHLY expensive. 55K Euro for the entry level car... 73K Euro for the 2.7 Diesel
I'd love to be proven wrong and for it so sell.. but at those prices ??? Who is going to buy one when all it will do is break down (Top Gear survey 2005 - French cars bottom of reliability lists..) and depreciate faster than an olympic bobsled.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Jongens, Franse Limousines zijn sinds de DS nooit meer een verkoop succes geworden.
Lees even mee
CX
XM
30
25
Safrane
604
605
607
Kwaliteit dubieus
Afschrijving gigantisch
Uitstraling als top model net niet (vergeleken met hun Duitse tegenhangers)
Dat Brinkhorst van D(raaikonten) 66 in een C6 rijdt vind ik geen aanbeveling
Overigens zie ik bovenstaande los van hoe ik ze waardeer als model. Ik zeg geen nee tegen een CX Turbo, 30TX of 25 Turbo.
Lees even mee
CX
XM
30
25
Safrane
604
605
607
Kwaliteit dubieus
Afschrijving gigantisch
Uitstraling als top model net niet (vergeleken met hun Duitse tegenhangers)
Dat Brinkhorst van D(raaikonten) 66 in een C6 rijdt vind ik geen aanbeveling
Overigens zie ik bovenstaande los van hoe ik ze waardeer als model. Ik zeg geen nee tegen een CX Turbo, 30TX of 25 Turbo.
-
gbb
- Donateur