Vanaf dinsdag 80 km rond steden

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 05 nov, 2005 23:14

jelger schreef:
Ga nou niet vertellen dat alles in de VS beter is
sorry hoor, maar wat is dat nou een drog-argument?

omdat ik er 1 punt uithaal ZOU ik meteen alles in de VS goed vinden? ik geef nergens zoiets aan, dus waarom is het uebernaupt
een 'stelling'/vraag voor jou?

waarom krijg ik het gevoel dat in dit soort zaken er altijd een enorme 'disclaimer' bij moet staan dat ik tegelijkertijd afstand neem van alles wat er niets mee te maken heeft en waar ik het toevallig ook niet mee eens ben? er zijn nu eenmaal wederzijds dingen die best wel beter zijn geregeld of die beter gaan.... dat niet willen accepteren is gewoon dogmatisch.

zucht.... :roll:

als ik zeg dat balkenende kl*te is is dan heel nederland incl iedereen hier kl*te?? om maar even je eigen 'punt' van backfire te voorzien :evil:

lijkt me duidelijk.
Maar wat ik de afgelopen dagen heb geconstateerd is dat waar deze 80km zone is ingevoerd er a) nu meer file is, maar dat kan de nieuwigheid zijn. b) mensen 70 gaan rijden. vraag me niet waarom. En je (ik tenminste niet) rijdt geen 70 in je 5 maar in z´n 4.
Ik ben bang dat het weer een leuke hersenspinsel is die weinig of het tegenovergestelde gaat opleveren.
in de spits viel er vrijwel nooit harder dan 80 te rijden op bv de Ring-West, dus wat er nu zo veranderd is...

ten tweede, valt de milieuwinst juist BUITEN de spits te behalen.

dus waarom iedereen in het hele land nu de nadruk legt op de effecten tijdens de spits?? effecten die nog maar te bezien zijn.

ik stond dinsdag overigens in een file op een plek die NIKS van doen heeft met deze maatregel (A9 ri Alkmaar voor de afslag A200 )... een file die er anders eigenlijk nooit staat (hooguit een korte stremming en snelheids vermindering tot ca 80km/u op linkerbaan.)

en zo stonden er meer. Kortom, de drukte had meerdere oorzaken.. en het is dus heel lastig een correlatie te leggen naar de nieuwe maatregel.

toch ligt dat in de koffiekamer anders als je de geluiden hoort.. :roll:
de scheldpartijen op ministers zijn niet van de lucht...

We hebben ons als Nederland te houden aan bepaalde emissie-eisen/reguleringen. Als een substantieel deel van de bevolking het daar niet mee eens is, hadden die daar in een eerder stadium wat aan moeten doen, en niet liggen slapen.
Jelger,
Je hebt daar een punt. Mijn reactie was wellicht wat te eenzijdig.

4000365
Geregistreerd lid

Bericht door 4000365 » ma 07 nov, 2005 1:07

Tav de VS ben ik het met je eens: teveel in verschil in mentaliteit.

Denk alleen maar aan het verschil in bejegening van agenten (door een ovetreder) alhier en overthere!

:?: Te veel verschil?
Wat is je ervaring die je heb opgedaan in de VS om dit te kunnen vergelijken met (de huidige onzinnige situatie) hier ?
(again sorry voor het mislukken van het quoten :oops: ) :lol:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 08 nov, 2005 23:48

4000365 schreef:Tav de VS ben ik het met je eens: teveel in verschil in mentaliteit.

Denk alleen maar aan het verschil in bejegening van agenten (door een ovetreder) alhier en overthere!

:?: Te veel verschil?
Wat is je ervaring die je heb opgedaan in de VS om dit te kunnen vergelijken met (de huidige onzinnige situatie) hier ?
(again sorry voor het mislukken van het quoten :oops: ) :lol:
Ik snap je punt niet. Wat wil je aan mij vragen?

Plaats reactie