Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door carlsson » wo 07 mar, 2012 19:02

Die Volvo XC 70 Ocean Race ziet er idd leuk uit, overigens de Saab 9.3X Estate ging ook op die wat stoerdere koers incl. AWD.

harteman
Donateur
Donateur

Bericht door harteman » wo 07 mar, 2012 21:20

Heb begin jaren 90 een Lancia Thema V6 op LPG gehad. Dat was met de 2.8 V6 van Peugeot / Renault / Volvo.

Zit nu wel eens te kijken naar een Lancia Thema 3.0 V6 LX, de versie met het 8.32 interieur. Erg verleidelijk.....

Groet,
Harteman

Sonetty
Geregistreerd lid

Bericht door Sonetty » do 08 mar, 2012 1:01

Welke wagen dat wordt weet ik nog niet, maar er komt zeker een Saab-logo op :O: :lol:

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » do 08 mar, 2012 1:11

Als geld geen rol speeld.

Afbeelding

En nog groen ook. Infiniti M35h Hybrid

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » do 08 mar, 2012 14:03

Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar als ik kijk wat ik aan ruimte krijg voor weinig geld... Een Skoda Superb Combi.
Ik kan zelfs, met mijn 197 cm, ruim achterin zitten!
Afbeelding

Toch is een Audi A6 Avant ook geen straf, maar wel wat meer 'gewoontjes'.
Afbeelding

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 08 mar, 2012 15:34

Ik ben van plan om nog zeker een jaar met mijn huidige 9-3SS te doen, maar op dit moment zou het rijtje er als volgt uitzien:

- Saab 9-5NG (2e hands)
- Subaru Legacy (nieuw) / Outback (2e hands)

Maar ik denk toch dat ik ook een proefrit ga maken in een Skoda Octavia RS.

En als geld geen rol speelt wordt het een Jaguar XFR of een Aston Martin Rapide (of misschien toch een "good old" DB9)

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » di 13 mar, 2012 15:52

Als de prijs er niet toe doet zou ik een Porsche 904 GTS rijden. Moet ik hem zelf betalen dan gaat mijn keus richting Subaru Forester of Legancy estate. Een Volvo V 50 is ook een optie.

ad

Thomas De B.
Geregistreerd lid

Bericht door Thomas De B. » di 13 mar, 2012 20:38

Mitshubishi Lancer Evolution X

Afbeelding
Afbeelding

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 13 mar, 2012 20:50

Afbeelding

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 13 mar, 2012 21:09

Met een Alfa 156 SW 2.0 JTS (voorkeur voor de 3.2...) zou ik eventueel ook kunnen leven.

Ivo

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 13 mar, 2012 21:26

Dan zou ik mogelijk (politiek correcte woordkeuze ;-|+ ) in een Subaru rijden. Niet vanwege de sound - uit de uitlaat - maar omdat in mijn thuisland Zwitserland een prima gebruikswagen is, personenauto met 4-wheel aandrijving, niet te overdreven duur (het prijskaartje wordt niet in Germany voorgedrukt/gedicteerd :P ), en omdat ze daar al jaren rondrijden is het dealernet + onderdelennetwerk (Zwitserse autosloop a la Familie Luloff :-S+ ) niet goed maar uitstekend te noemen.
Het knalt tegen de bergen op, het echot zo lekker in de bochten met rotswanden - de uitlaat, vanwege de sound :o , past met gemak een schaap in + border collies + baasjes M/V.

:wow: https://www.youtube.com/watch?v=gu6sZ1MMwa0" onclick="window.open(this.href);return false;

:wow: "Flügel check".... "eine echte Alternative" :O:

Samen met mijn zoon zitten we al geregeld op internet daar te zoeken naar een vervanger van de Saab.
Ja met Saab is het hier straks gedaan. Nog eventjes. Maar hij gaat maar niet stuk ;-(+ . Vandaag ook weer niks afgebroken !
Voorwaarde bij de vervanging is namelijk de totale ineenstorting van Saab. Macro-economisch al geschied, maar op micro-niveau - op de schaal van gunar :evil: - is er geen kentering in neerwaartse richting, omsmelting in, in een Subaru, gaande.

Wel al zijn Subaru onderdelen in huis gehaald, de emblemen, adembenemend sterrenstelsel :wow:

Afbeelding

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 13 mar, 2012 21:37

Dees:

Afbeelding

Of dees:

Afbeelding

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 13 mar, 2012 21:59

Zondagavond, gezapig, op de snelweg, tourtje maken met mijn zoon. Zijn favoriete route (langs Evertsoord, vrouwengevangenis in middle of nowhere - het fascineerd hem, in het nachtelijke donker plots helverlichte gebouwen te zien, rondom prikkeldraad, niet aan een paaltje maar als strobalen op elkaar gestapeld, de draadbundels, en even verder de duistere, verlaten, onheilspellend ogende (overdag niet, dan ietswat huiveringwekkend :P ) achtbanen van Toverland/Sevenum. De snelweg, wij aan 100 km. Rustig moment. Langzaam ingehaald door een wagen met een Engels nummerbord, zeg aan 120 km. Bijzondere achterlichten, geen Audisnor ;-(+ ;-(+ ;-(+ , meer zag ik eigenlijk niet.
Mijn zoon wist het gelijk, da's een Aston Martin. En zei die, constaterende, beschaafd rijdende, niet onwijs snel.
En zo leerde hij weer bij, op die zondagavond. Dat merk is nog niet in handen gevallen van een stelletje idioten.
Zelf constateerde ik :-S+ Zal wel niet ingehaald zijn door zo'n halve coureur van Top Gear :lol: .

Aston Martin, mooi daarin vind ik de bekleding en bovenal de klokkenwinkel (Jaeger & Coultre, tenminste vroeger !), Zwitsere precisie, Engelse seating, tres cher . Gedistingeerd, very 8)

ronald9000
Geregistreerd lid

Bericht door ronald9000 » di 13 mar, 2012 23:08

Liefst deze:
Afbeelding

En anders deze:
Afbeelding

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 13 mar, 2012 23:37

[quote="ronald9000"]Liefst deze:
Afbeelding

Ja, enorm mooi :love: :love: :love:

Mooier dan wat BMW er zelf van bakt voor zijn eigen modellenlijn.

Compact en volledig van uitrusting, weglegging, techniek, belijning, herkenbaar met eigen silhouet. En tijdloos, verwijzende naar de Mini-historie (jaren zestig vrijheid en rebellie). Oude mini's, vroeger wel mee gereden, dat stuurde :O: , de klokkenwinkel rond de stuurkolom, de zonneklepjes, ... wat een feest, :O: kruip door sluip door, inparkeren een makkie.

En rood is de nieuwe autokleur. Zo bleek op de Autoshow in Geneve.
Wit is zo passé !!!

Plaats reactie