Algemeen Apple topic
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
eerstkoffie
- Geregistreerd lid
nog een apple enthousiast !
enkele weken terug een g4tje gekocht om te proberen.
windows al jaren geleden de deur uit geschopt, heb geen zin om wekelijks een uur te besteden aan spyware en virussen.
ubuntu linux hier.
en benieuwd naar mac sinds ik wist dat osx op basis ban het veilige open-bsd draait.
en inderdaad, het beste van 2 werelden. stabiel en veilig door bsd, en eye-candy door apple.
mijn vintage dual-500 werkt perfect, slikt alles en crasht nooit.
op de foto hangt een cassette deck aan de audiowerk 8 geluidskaart, om ouwe tapes naar mp3 te zetten.
deze mac, dit probeersel is een blijvertje...

enkele weken terug een g4tje gekocht om te proberen.
windows al jaren geleden de deur uit geschopt, heb geen zin om wekelijks een uur te besteden aan spyware en virussen.
ubuntu linux hier.
en benieuwd naar mac sinds ik wist dat osx op basis ban het veilige open-bsd draait.
en inderdaad, het beste van 2 werelden. stabiel en veilig door bsd, en eye-candy door apple.
mijn vintage dual-500 werkt perfect, slikt alles en crasht nooit.
op de foto hangt een cassette deck aan de audiowerk 8 geluidskaart, om ouwe tapes naar mp3 te zetten.
deze mac, dit probeersel is een blijvertje...

-
plafundum
- Geregistreerd lid
Mijn broer wil een 15" macbook pro kopen en komt dan uiteraard bij mij voor advies.
Vind zelf het prijsverschil tussen de 2.4 en 2.5 processor veel te groot, heb gezegd dat hij een 2.4 ghz met 4 GB geheugen en de snelle (7200 toeren) HDD moet nemen.
Maar ik vraag mij af of hij niet beter even een maandje of 2 kan wachten, want ik heb het idee dat er wel een upgrade actie zit aan te komen. Het huidige assortiment gaat al weer lang mee namelijk.
Iemand hier met veel inzicht aan het Apple front?
Vind zelf het prijsverschil tussen de 2.4 en 2.5 processor veel te groot, heb gezegd dat hij een 2.4 ghz met 4 GB geheugen en de snelle (7200 toeren) HDD moet nemen.
Maar ik vraag mij af of hij niet beter even een maandje of 2 kan wachten, want ik heb het idee dat er wel een upgrade actie zit aan te komen. Het huidige assortiment gaat al weer lang mee namelijk.
-
reinout900
- Geregistreerd lid
Ik heb 3 maanden geleden de 15" pro gekocht. Na jaren windows gebruikt te hebben. Ze zien mij nooit meer terug bij windows.
Maar wat betreft de keuze, ik had ook al vernomen dat er dit najaar 08/voorjaar 09 een upgrade aan zit te komen, maar ik kon niet meer wachten. Heb al zelf iets vernomen over een aluminium 13'3.
Aangezien ik geen desktop heb wilde ik een echte goede vervanger, en had toch wat nadelen gevonden over de huidige 13'3, met name met de behuizing. Naar dat formaat ging mijn voorkeur vanwege het meenemen enzo. Vond de 15" iets te groot, maar ik ben er nu helemaal aan gewend, ook het sjouwen. Helemaal prima, geen probleem. Met de pro heb je echt een krachtige complete computer bij de hand, heerlijk. Tot dusver mijn ervaring.
Maar wat betreft de keuze, ik had ook al vernomen dat er dit najaar 08/voorjaar 09 een upgrade aan zit te komen, maar ik kon niet meer wachten. Heb al zelf iets vernomen over een aluminium 13'3.
Aangezien ik geen desktop heb wilde ik een echte goede vervanger, en had toch wat nadelen gevonden over de huidige 13'3, met name met de behuizing. Naar dat formaat ging mijn voorkeur vanwege het meenemen enzo. Vond de 15" iets te groot, maar ik ben er nu helemaal aan gewend, ook het sjouwen. Helemaal prima, geen probleem. Met de pro heb je echt een krachtige complete computer bij de hand, heerlijk. Tot dusver mijn ervaring.
-
wouterve
- Geregistreerd lid
Als je broer op dit moment, nu, meteen, echt een nieuwe computer nodig heeft, dan zal hij met de Macbook Pro die nu wordt aangeboden absoluut geen verkeerde aankoop doen. Het zijn erg fijne, erg vlotte laptops, waarmee het prettig werken is.plafundum schreef:Mijn broer wil een 15" macbook pro kopen en komt dan uiteraard bij mij voor advies.
Als je broer nog even kan wachten, dan zou ik hem aanraden dat te doen. De geruchtenmachine rondom Apple draait op dit moment op volle toeren en echte duidelijkheid is er weliswaar niet, maar de consensus tussen de roddelaars is op dit moment dat er in oktober, waarschijnlijk rond half oktober, een flinke upgrade van de Macbooks en de Macbook Pro's zal plaatsvinden. Nog steeds geen garantie natuurlijk, maar je kunt het in ieder geval eens afwachten...
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Ik weet zo al 3 MacBooks (waaronder die van mezelfreinout900 schreef:en had toch wat nadelen gevonden over de huidige 13'3, met name met de behuizing.
-
Tonnes
- Geregistreerd lid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
ingka
- Donateur (2x)

Ik heb Leopard en ben eigenlijk nog nooit iets geks/niet werkends tegen gekomen
heb net een uur zitten puzzelen hoe ik mijn airtunes weer aan de praat kon krijgen na die draak van een update naar iTunes 8.0
Dit was toendertijd precies de reden dat ik alle windows zooi het huis uitgegooid heb. Ben nog steeds Apple fan, maar denk wel dat ze moeten oppassen niet teveel te willen.
(edit) gelukkig is er wel een erg goed support forum
www.onemorething.nl
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Momenteel kan ik weinig doen. Mijn laatste systeembackup is net iets te lang geleden. (dom, dom, dom) Maar op het Apple-forum stikt het van gebruikers met soortgelijke problemen. Sommige nog erger dan ik: netwerk-prefs + passwords worden niet meer bewaard, waardoor ze telkens opnieuw zonder internetverbinding komen te zitten.
Inderdaad erg slordig om deze update klaarblijkelijk met te weinig geteste configuraties publiek te maken. Volgende keer wacht ik even de respons op het forum af voor ik weer zomaar upgrade, maar bovenal maak ik zodra het weer ok is een complete backup van mijn bootdisk.
Ik ben geen enkel bestand kwijt hoor. 't is voor mij alleen lastig dat ik nu niet kan printen. Het is iets met rechten, want het systeem staat me ook niet toe mijn printer opnieuw te installeren vanwege onvoldoende rechten. Ook als ik als admin in log (???)
Inderdaad erg slordig om deze update klaarblijkelijk met te weinig geteste configuraties publiek te maken. Volgende keer wacht ik even de respons op het forum af voor ik weer zomaar upgrade, maar bovenal maak ik zodra het weer ok is een complete backup van mijn bootdisk.
Ik ben geen enkel bestand kwijt hoor. 't is voor mij alleen lastig dat ik nu niet kan printen. Het is iets met rechten, want het systeem staat me ook niet toe mijn printer opnieuw te installeren vanwege onvoldoende rechten. Ook als ik als admin in log (???)
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Serieus?! Da's typisch.... Ik heb naar aanleiding van jouw post net geprobeerd of het bij mij nog wel werkt (anders kon ik je mooi om de oplossing vrageningka schreef: heb net een uur zitten puzzelen hoe ik mijn airtunes weer aan de praat kon krijgen na die draak van een update naar iTunes 8.0
-
plafundum
- Geregistreerd lid
hmm daar heb ik dan weer geen last van. ook niet van brakke security patches. wel heb ik sinds kort dat mijn capslock en f6 toets aan moeten staan omdat toetsenbord anders gek doet.Margreet schreef:
Ik weet zo al 3 MacBooks (waaronder die van mezelf) die inderdaad na ongeveer een jaar gebruik de behuizing stuk hebben:.....
-
Margreet
- Geregistreerd lid