Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » vr 25 jan, 2008 18:59
sjoerdk schreef:@ Henk-Jan, jij bent blijkbaar geen voorstander van deze V12 TDI in de R8.
Ik ben geïnteresseerd in techniek. In die zin vind ik het altijd wel interessant. Maar ik snap niet waarom iemand een diesel (in het algemeen) in een sportwagen zou willen hebben. Sowieso vind ik het aan de ene kant jammer dat zo weinig merken met turbo-benzine's werken. Al stijgt dat aantal wel sterk de laatste paar jaren.
Trouwens, maakt het uit wat betreft Le Mans dat ik geen voorstander ben?

-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » vr 25 jan, 2008 19:01
sjoerdk schreef:Ikzelf helaas nog niet, binnenkort dient zich de mogelijkheid aan om dat wel te doen. Vrienden van ons hebben er wel in gereden en die vonden 'm qua geluid niet bijzonder, in iedergeval niet wat ze er van verwacht hadden. Hun oude RS4 klonk potenter.
Je moet niet altijd alleen maar af gaan op ervaringen en meningen van anderen, en dat dan verkondigen als feit
Het geluid van een (oude) RS4 is niet te vergelijken met dat van een R8. Heel ander soort auto met ook een heel ander uitlaatsysteem met een heel ander doel.
De R8 heeft (naar mijn mening) een gigantisch lekkere grom maar is op normale rijsnelheden niet storend luidruchtig. Als je een beetje lekker schakelt is ie lekker luidruchtig wanneer je dat wil, maar bij cruisen lekker rustig.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » vr 25 jan, 2008 19:04
Henk-Jan schreef:Ik ben geïnteresseerd in techniek. In die zin vind ik het altijd wel interessant. Maar ik snap niet waarom iemand een diesel (in het algemeen) in een sportwagen zou willen hebben. Sowieso vind ik het aan de ene kant jammer dat zo weinig merken met turbo-benzine's werken. Al stijgt dat aantal wel sterk de laatste paar jaren.
Ik weet ook niet of iemand een diesel in een sportauto zou willen hebben, en ik denk dat Audi dat ook nog niet zeker weet omdat het nog niet zeker is dat ie geleverd gaat worden. Zoals het nu is, is het gewoon een mooi ding om te showen dat diesel helemaal niet alleen voor suffe leaserijders is.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » vr 25 jan, 2008 19:05
Als ik zelf ook heb geconstateerd dat 'ie te stil is hoeft dat nog geen feit te zijn, het is een waarneming. Echter zijn vele anderen het volgens mij wel met mij eens, item van petrolhead J. Clarkson gezien? En naar het commentaar van Hammond geluisterd?
@ Henk-Jan, wat jij wilt.

Er zal zeker een markt zijn voor de R8 V12 TDI.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » vr 25 jan, 2008 19:06
Rutger schreef:Ik weet ook niet of iemand een diesel in een sportauto zou willen hebben, en ik denk dat Audi dat ook nog niet zeker weet omdat het nog niet zeker is dat ie geleverd gaat worden. Zoals het nu is, is het gewoon een mooi ding om te showen dat diesel helemaal niet alleen voor suffe leaserijders is.
Audi ontkent sowieso dat hij komt. Des te aparter dat ze wel een conceptcar maken...
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » vr 25 jan, 2008 19:10
Henk-Jan schreef:Audi ontkent sowieso dat hij komt. Des te aparter dat ze wel een conceptcar maken...
De Aero-X wordt toch ook niet echt gemaakt? Slechts een demonstratie van waartoe ze in staat zijn.
@ Sjoerd: heb dat item 2x gezien maar weet even niet meer wat ie zei. Aangezien ik alle Top Gear afleveringen in m'n archief heb zitten (fan he

) zal ik 'm even opzoeken en bekijken.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » vr 25 jan, 2008 19:12
Rutger schreef:Henk-Jan schreef:Audi ontkent sowieso dat hij komt. Des te aparter dat ze wel een conceptcar maken...
De Aero-X wordt toch ook niet echt gemaakt? Slechts een demonstratie van waartoe ze in staat zijn.
Klopt, dat is de functie van een concept-car. Maar de V12 TDI-concept is een R8 met een andere motor erin. De Aero-X is een totaal nieuwe verschijning. Waarom zou je, om te laten zien wat je kunt, een diesel in een R8 proppen? Qua reclame heeft het hele Le Mans-gebeuren genoeg geholpen.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » vr 25 jan, 2008 19:14
De Q7 V12 TDI was eerst ook een concept, die word dit jaar leverbaar. Met de R8 V12 TDI zal het naar alle waarschijnlijk niet veel anders gaan.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » vr 25 jan, 2008 19:14
Rutger schreef:Aangezien ik alle Top Gear afleveringen in m'n archief heb zitten
Ohjee, nog zo'n type
Net als ik

-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » vr 25 jan, 2008 19:18
Henk-Jan schreef:Rutger schreef:De Aero-X wordt toch ook niet echt gemaakt? Slechts een demonstratie van waartoe ze in staat zijn.
Klopt, dat is de functie van een concept-car. Maar de V12 TDI-concept is een R8 met een andere motor erin. De Aero-X is een totaal nieuwe verschijning. Waarom zou je, om te laten zien wat je kunt, een diesel in een R8 proppen? Qua reclame heeft het hele Le Mans-gebeuren genoeg geholpen.
Omdat je daarmee laat zien dat een diesel heel sportief kan zijn en helemaal niet misstaat in een sportwagen als de R8.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » vr 25 jan, 2008 19:19
sjoerdk schreef:De Q7 V12 TDI was eerst ook een concept, die word dit jaar leverbaar. Met de R8 V12 TDI zal het naar alle waarschijnlijk niet veel anders gaan.
Volgens mij ontkende Audi het bij de eerste niet. Maar inderdaad, de R
oeter8 heeft alle kansen ook in productie te gaan.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » vr 25 jan, 2008 19:24
Henk-Jan schreef:sjoerdk schreef:De Q7 V12 TDI was eerst ook een concept, die word dit jaar leverbaar. Met de R8 V12 TDI zal het naar alle waarschijnlijk niet veel anders gaan.
de R
oeter8
Je zult van goede huizen moeten komen om deze auto bij te kunnen houden.
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » vr 25 jan, 2008 19:54
Dat is waar.