benzineprijzen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
GHIA
Geregistreerd lid

Re: benzineprijzen

Bericht door GHIA » wo 08 dec, 2010 14:23

willeme 1 schreef: Nederland heeft de hoogste belastingdruk op brandstof in de wereld. Tweederde van de Euro95 literprijs bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW

belachelijk land nederland
Daar niet alleen op.
De jaarlijksr 'superverhoging' van de 'straat'belasting hebben ze dan nu wel stopgezet, want dat ging ook de spuigaten uitlopen.
Daar hielden hun eerder gemaakte afspraken ook geen stand.

Dus terug naar een 2 zittertje met de kinderen op de hoedenplank.

Ach, we leven toch ook in een klein land.

Fiat heeft een leuk klein 2 pittertje op de markt gebracht, dan moet een vol tankje met aardig wat kmtertjes wel weer voor een paar tientjes lukken.

Ik ga maar vast sparen voor zo'n ding, maarehh, hoelang moest men vroeger in Oost-Duitsland ook al weer sparen voor een Trabant .....

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 08 dec, 2010 14:49

willeme 1 schreef:liter lpg kost nu gemiddeld 83 cent
Die zin is incorrect, niemand betaalt toch 83 cent, tenzij je zo'n malloot bent om aan de snelweg te tanken. Het moet zijn "de gemiddelde adviesprijs voor een liter LPG is 83 cent", want het kost vaak nog iets minder. Shell om de hoek vraagt er op dit moment nog 65,9ct/liter voor.

Neemt niet weg dat de prijsstijging wel heel groot is natuurlijk.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » wo 08 dec, 2010 14:54

Wat ik niet begrijp, is dat er zoveel verschil is.

Rond mijn woning betaal ik nu al rond de 71 cent.

Rond mijn werk rond de 65 cent.

De afstand is alleen te groot om het verschil 'weg-te-werken' , dus plannen en niet rond het 'huis' tanken ...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 08 dec, 2010 14:54

voordeeltanken of snel-geld-weg-snelweg tanken, de stijging is wel rap.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 08 dec, 2010 16:49

Euro 95 schurkt ook al weer tegen een record aan. Als de economie wereldwijd weer een beetje gaat aantrekken dan staan we zo op 1,75 per liter.

Robke
Geregistreerd lid

Bericht door Robke » wo 08 dec, 2010 19:00

millerman schreef:
willeme 1 schreef:liter lpg kost nu gemiddeld 83 cent
Die zin is incorrect, niemand betaalt toch 83 cent, tenzij je zo'n malloot bent om aan de snelweg te tanken. Het moet zijn "de gemiddelde adviesprijs voor een liter LPG is 83 cent", want het kost vaak nog iets minder. Shell om de hoek vraagt er op dit moment nog 65,9ct/liter voor.

Neemt niet weg dat de prijsstijging wel heel groot is natuurlijk.
Hier zit zelfs een Shell in de buurt die met z'n LPG prijs 2 cent bóven de Shell adviesprijs zit. :S
Misschien rij ik binnenkort wel op diesel, gisteren heeft iemand tegen m'n auto aan gezeten met flinke schade als gevolg. ;-|+

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 08 dec, 2010 19:42

Heb alweer voor 1,53 per liter getankt (Euro 95). Maar het record van zomer 2008 (1,67 per liter) is nog niet gehaald tot nu toe. Wel opvallend dat ik een half jaar oid daarna mijn tank voor 1,08 per liter vulde. Dat was de laagste prijs die ik heb meegemaakt. Toch een pittig verschil in een jaar tijd. Hoog tijd om op LPG te gaan rijden dus, wat binnenkort ook gaat gebeuren want ik ben er klaar mee zoals het nu gaat.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » wo 08 dec, 2010 20:04

Moet je auto ook wel zuinig omgaan met LPG, vroeger was het min. een factor 3.
Nu schommelt het rond de 2.

Beter misschien om een benzinetank in je tuin te begraven en op te slaan als de prijs laag is.

Anders over op Aardgas en thuis tanken ...

:roll:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 09 dec, 2010 13:31

het model is de reden dat de multipla goedkoop is... wisten jullie trouwens dat er vroegah ook al een fiat multipla was? (hier als taxi ingezet)

Afbeelding

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 09 dec, 2010 13:49

[quote="Sapphire"]het model is de reden dat de multipla goedkoop is... wisten jullie trouwens dat er vroegah ook al een fiat multipla was? (hier als taxi ingezet)

Yes !

Tijd van de BMW Isolta (zoiets ? via de voordeur instappen :roll: ).

Zie achteraan een Morris staan.

Wat een periode uit de autotechniek :lol: Houten opbouw e.d. Wat als Daf al auto's had gemaakt ? Aanhangwagen onderstel (begin Daf) met familieformaat klomp erop.

Fiat. Niet gering over doen. Heeft veel voor de mobiliteit in Europa betekent !!!

Ook voor het vrachtvervoer (Naast de grote 600, voor uw bestellingen als winkelier) :O:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 11 dec, 2010 1:20

Voor 2 week geleden gingen we van 61 cent naar 68 cent. Vanmorgen voor mijn vertrek getapt, 72 cent de liter lpg bij de lokale pomp! Kwor hier niet goed van, sta ze al elke dag te sponsoren ivm het zuipgedrag.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 23 feb, 2011 16:08

Gewoon een houtvergasser erop, deed het in WO2 ook goed. Interessant als je in een bosrijke streek woont :lol:
Die revolutionaire storm in diverse olielanden is weer koren op de molen van de oliespeculanten, wordt tijd dat de fiscus dan eens wat belastinggas terugneemt.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 20:03

Ga morgen weer naar Duitsland toe voor het weekend, dat wordt weer voor 9 a 10 €ct p/ltr goedkoper tanken :-P+ ,afgelopen weekend nog voor 1.48,9

Dat krijg je, hoge prijzen van die speculatie, en door geen enkele andere reden.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 20:12

je zult WAT moeten als er geen alternatief is

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 23 feb, 2011 20:27

Diesel vandaag 1,38 :shock:

Plaats reactie