Algemeen Apple topic
-
nics
- Geregistreerd lid
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
ingka
- Donateur (2x)

kijk eens hier [url]http://forum.onemorething.nl/ en zoek op printer probleemk ben geen enkel bestand kwijt hoor. 't is voor mij alleen lastig dat ik nu niet kan printen. Het is iets met rechten, want het systeem staat me ook niet toe mijn printer opnieuw te installeren vanwege onvoldoende rechten. Ook als ik als admin in log (???)
waarschijnlijk moet je in systeemvoorkeuren / beveiliging / firewall
'stel toegang in voor specifieke voorzieningen ...' instellen en zorgen dat je printerdeleng aan dit rijtje is toegevoegd.
dat was de truk voor mijn itunes probleem
-
Steve-O
- Donateur (8x)

ingka, dank voor de tip. Ik kan alleen niet snel een post vinden die over mijn probleem gaat. Maar ik geef niet direct op natuurlijk.
Overings zie ik niet in waarom ik in mijn setup thuis opeens de printerdeling via mijn iBook mogelijk zou moeten maken. Mijn printer is een netwerkprinter, elke computer in het netwerk kan die aanroepen zonder daarvoor toestemming via mijn iBook te moeten vragen. Ergo:Als mijn iBook uit staat of uit huis is moet er immers ook nog steeds geprint kunnen worden.
Voor de security-update was dit ook niet zo ingesteld.
Overings zie ik niet in waarom ik in mijn setup thuis opeens de printerdeling via mijn iBook mogelijk zou moeten maken. Mijn printer is een netwerkprinter, elke computer in het netwerk kan die aanroepen zonder daarvoor toestemming via mijn iBook te moeten vragen. Ergo:Als mijn iBook uit staat of uit huis is moet er immers ook nog steeds geprint kunnen worden.
Voor de security-update was dit ook niet zo ingesteld.
-
ingka
- Donateur (2x)

-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Na vele uren gedoe, toch succesvol een backup weten te maken, een clean install gedaan en mbv de Migration Assistant mijn vertrouwde werkende OSX weer terug. Moet nog alle losse updates t/m SU 2008-05 downloaden en installeren en het apple-forum in de gaten houden voor een betrouwbare bug-fix van SU 2008-06.
Het had toch alles met netwerkproblemen te maken, zoals het gros van alle andere gebruikers ook meldt. Dus echt een buggy release voor PPC-users.
Het had toch alles met netwerkproblemen te maken, zoals het gros van alle andere gebruikers ook meldt. Dus echt een buggy release voor PPC-users.
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Ik wil een USB harddisk aan mijn router of airport extreme hangen en dan koppelen aan mijn apple. Ik wil dat de apple hem ziet als filesysteem. (Dus niet alleen met een browser naar een IP nummer surfen)
Dit is mijn plan: Ik koop een standaard USB HDD, formateer hem met het apple filesysteem en hang hem aan de router of airport extreme.
Gaat dit werken? Ziet de Apple hem dan?
Dit is mijn plan: Ik koop een standaard USB HDD, formateer hem met het apple filesysteem en hang hem aan de router of airport extreme.
-
De Teng
- Geregistreerd lid
Toch heb ik het gevoel dat de nieuwe Macs (Macbook, iMac) niet zo stabiel zijn als de oudere series. We hebben onze iBook G4 onlangs opgegeven (Appleboard stuk, gebeurt zelden, maar wij zijn net de sjaak natuurlijk) en vervolgens in het nieuw gestoken.
Een paar keer heb ik al gehad dat de iMac niet opstartte. Na een handige toetsencombi lukte het wel met hulp van de handleiding. We hebben het ding nog geen maand. Voor de rest niets dan lof. De Macbook had onlangs ook iets raars.
Ze lopen naar mijn gevoel iets eerder vast door iets waarop ik niet de vinger kan leggen. De iBook kon je een week lang aanzetten, standby 's nachts .. en maar doorknallen met je werkzaamheden. We hebben hem echt intensief gebruikt en nooit (in geen 4 jaar dus!) is deze vastgelopen of gecrasht.
Wel jammer.. maar compatibility is wel een stuk verbeterd. Toch een vleugje microsoft.. zelfs al wil je er een beetje aan voldoen, gaat het nog betrouwbaarheid kosten..hahaha.
Een paar keer heb ik al gehad dat de iMac niet opstartte. Na een handige toetsencombi lukte het wel met hulp van de handleiding. We hebben het ding nog geen maand. Voor de rest niets dan lof. De Macbook had onlangs ook iets raars.
Ze lopen naar mijn gevoel iets eerder vast door iets waarop ik niet de vinger kan leggen. De iBook kon je een week lang aanzetten, standby 's nachts .. en maar doorknallen met je werkzaamheden. We hebben hem echt intensief gebruikt en nooit (in geen 4 jaar dus!) is deze vastgelopen of gecrasht.
Wel jammer.. maar compatibility is wel een stuk verbeterd. Toch een vleugje microsoft.. zelfs al wil je er een beetje aan voldoen, gaat het nog betrouwbaarheid kosten..hahaha.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik heb inmiddels mijn 3e iBook. De 1e (een G3 600) had kreeg na een levensduur van minder dan 2 jaar een defect moederboard (het bekende probleem van slechte soldering van de videochip) daarna een 2e generatie G4 (net buiten de garantie) ook een defect moederboard (nu was het de IDE-controller) de huidige (laatste generatie, laatste productiemaand, garantie natuurlijk ook weer net afgelopen) defecte combo-drive.
Tja ... misschien toch domme pech?
En toch wil ik niet zonder iBook PPC. De PPC's werken vlotter dan de Intels. Laat Intel maar een speciale MAC-processor gaan bouwen, tegen die tijd zal ik misschien dit beesie willen afstaan. (ssst, niks zeggen)
Tja ... misschien toch domme pech?
En toch wil ik niet zonder iBook PPC. De PPC's werken vlotter dan de Intels. Laat Intel maar een speciale MAC-processor gaan bouwen, tegen die tijd zal ik misschien dit beesie willen afstaan. (ssst, niks zeggen)
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Jep, werkt prima, heb het zelf ook.plafundum schreef:Ik wil een USB harddisk aan mijn router of airport extreme hangen en dan koppelen aan mijn apple. Ik wil dat de apple hem ziet als filesysteem. (Dus niet alleen met een browser naar een IP nummer surfen)
-
Hanm
- Lid van verdienste
Naar het schijnt op 14 oktober het Apple front even in de gaten houden!plafundum (vorige maand) schreef:Maar ik vraag mij af of hij niet beter even een maandje of 2 kan wachten, want ik heb het idee dat er wel een upgrade actie zit aan te komen. Het huidige assortiment gaat al weer lang mee namelijk.
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
"hitte" Macbook Pro
Tja, heb zlef al jaren laptops i gebruik en sinds kort weer terug bij Apple (Vroeger wel Macintsh Desktop gehad. Heb nu ee MAcbook Pro. De enige prblemen die ik heb zijn met Office voor de MAc, maar tja, daar vraag je ook om.
Verder is er een ding wat ik wel lastig vind en at is het feit dat de macbook echt gloeiend heet wordt. Mijn collega's hebben datzelfde, dus ligt niet aan mijn notebook. Op het werk hebben w de 17" uitvoering, wel lekker, mooi beeld, prima geluid, ik kijk er rustig en dvd op, hij is stil en zo.. Alleen die warmte.
Is dat bij de andere macbooks vergelijkbaar of doet de Macbok Pro zich vooral zo voor?
Verder is er een ding wat ik wel lastig vind en at is het feit dat de macbook echt gloeiend heet wordt. Mijn collega's hebben datzelfde, dus ligt niet aan mijn notebook. Op het werk hebben w de 17" uitvoering, wel lekker, mooi beeld, prima geluid, ik kijk er rustig en dvd op, hij is stil en zo.. Alleen die warmte.
Is dat bij de andere macbooks vergelijkbaar of doet de Macbok Pro zich vooral zo voor?
-
nics
- Geregistreerd lid