verde900 schreef:Elevation12,000 schreef:Begrijp ik dat je laatste 2 bedoelt en vraagtekens plaatst bij de Bristol??
Nee, zo´n Bristol is absoluut geweldig, ingetogen, snel, chique.
En die nieuwe Fighter
http://www.bristolcars.co.uk/BristolFighter.htm met een 8 ltr V10 (en dat voor maar GBP 218.000,--)
Zo´n mb..... daar zie ik niks in.
De mb, okay.
Ik heb eens zo'n auto echt op het oog gehad. Weet nog goed dat ik een prachtig zilvergrijs exemplaar staand in een loods van een klassieker handelaar in IJmuiden benaderde. Monument van een wagen met toch de nodige elegantie en verfijning. Een monument gehouwen als uit steen, uit veel staal, chroom, leer en hout. De massieviteit, het als uit een stuk zijn zoals spreekwoordelijk voor die oude Benzen, was goed te ervaren toen ik de deur opende. Zelfde gevoel bekruipt me ook als ik de deur van mijn Classic 900 open, maar die Benz bezit dit dus ook in een zeker evenzo grote mate. Binnenin een gigantische breedte, rood leer, een echt houten klokkewinkel van waarachter je door het met chroom omlijste panoramaruit uitkijkt over een machtige kap met aan het einde een ster en aan weerszijde, aan bakboord en stuurboord zou je bijna zeggen, een welving en dan de koplampen.
Geheel andere auto als een c900. Van de c900 waardeer ik wederom de neus -hoewel dus niet vanuit de auto zichtbaar- en de smooth aflopende achterkant. Een Saab rijdt je meer met interactie op B-weggetjes, vooral leuk als je ook nog een open dak heb. Zo'n Benz is veel passiever.
Hoe verschillend ook, zo'n oude S Coupe behoort voor mij tot hetzelfde selecte gezelschap van smaakvolle 'economisch' te rijden auto's als waar een zwarte of rode T16S (GT) behoort.
Tekenend voor die Benz: Leuk om te ruiken aan de klasse en kwaliteit van een 600, terwijl je in anonimiteit in het verkeer opgaat.