Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan Paul
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Daan Paul » zo 31 dec, 2017 18:43

Dacht er al een paar jaar over na. Deze keer ook kort getwijfeld. Het is toch weer een Saab 9-3 V1 geworden. Keek dit keer al naar een ander merk, en was onder de indruk, dus misschien dat de volgende toch een Jaguar XF wordt. In een 2012 XF gereden en dat rijdt heerlijk. Luxer en geraffineerder dan de Saab, maar ik had nog niet eerder een Aero. Afscheid nemen van Saab lukte dus (deze keer) nog niet. Toen ik de Aero zag was hij al bijna verkocht. Na de proefrit helemaal.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door verde900 » zo 31 dec, 2017 19:44

ik heb nu volvo's

Gebruikersavatar
jaap noord
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door jaap noord » zo 31 dec, 2017 20:08

BMW AfbeeldingAfbeelding

remels75
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door remels75 » ma 01 jan, 2018 19:33

Dabutcha76 schreef:Ik heb pas een Mazda6 estate uit de leenpool gehad, die viel eerlijk gezegd niet tegen. Beetje te korte zittingen voor mijn 1m90+, en ik vond alles in de cockpit nogal plasticky qua uitstraling, maar ik vond het geen onplezierige auto om te rijden..

Het is geen turbo en een 9-5 aero voelt luxer. Maar een nieuwe Saab met die luxe stond ook niet voor de 38k op de stoep die de Mazda 6 kost, ik vindt het een verdraaid goede aanbieding. En wat anders dan het duitse spul, daar kan ik toch niet echt aan wennen.

Gebruikersavatar
Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Dabutcha76 » ma 01 jan, 2018 20:29

@Remels: ik vind 'm visueel ook erg aantrekkelijk, die Mazda6. Uit de leenpool was-ie een beetje boring black, maar vooral in dat prachtige rood vind ik 'm zeer tot zijn recht komen :)

remels75
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door remels75 » ma 01 jan, 2018 22:34

Helemaal mee eens. Ik heb hem in Deep Crystal Blue, ook erg fraai, wat ingetogener dan de Soul Red. Zwart is maar zwart, daar rijdt al genoeg van rond :D
Uiterlijk ook dik op orde en het weggedrag heeft best wle wat weg van een 9-3NG vindt ik. Turbo mis ik wel om eerlijk te zijn, maar er schijnt een 2.5 turbo in de 6 aan te komen, dus wie weet :D

Gebruikersavatar
rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door rdehaan » di 02 jan, 2018 1:31

Ik was niet van plan om mijn huidige Saab weg te doen, maar als ik echt nog eens wat leuks zou willen kopen dan zou ik voor een Jaguar F-type gaan.
Mooie, beetje eigenzinnige auto!Afbeelding

Gebruikersavatar
K Plop
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door K Plop » di 02 jan, 2018 17:07

wij zitten ook in de Jaguar hoek te kijken als onze 9-5 Aero Estate niet meer zo nodig is (ws medio 2019). Zou dan een XE worden, lekker compact ding en nog een stukje lichter dan de 9-5 ook.
Mbt die F-type, wel over getwijfeld maar uiteindelijk toch de Aston Matin V8 Vantage geworden, is gebouwd met echt veel mooiere materialen, de belijning is veel zuiverder en leverbaar met handbak, wat geeft zo'n auto een beleving zeg!

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door RoccoH » wo 03 jan, 2018 9:23

remels75 schreef:...
Uiterlijk ook dik op orde en het weggedrag heeft best wle wat weg van een 9-3NG vindt ik. Turbo mis ik wel om eerlijk te zijn, maar er schijnt een 2.5 turbo in de 6 aan te komen, dus wie weet :D
De 6 Sport Break versie met 2.5 l. blok heeft 192 pk en 0-100 km/u in 7,9s bij een leeggewicht van 1350 kg. Dat zijn betere cijfers dan een 9-3 NG met 2.0t.

Ik snap dat een auto met turbo meer koppel heeft onderin de toeren, maar met een automaat (die standaard is op een 2.5 l.) zou dat niet mogen uitmaken.

remels75
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door remels75 » do 04 jan, 2018 16:13

Klopt, alleen de 9-3 kun je met een software kuurtje toch wel aan een heel mooi koppel helpen en dt is met de ongeblazen Mazda toch wat lastig. Neemt neit weg dat ik zelfs mijn 2.0 165 pk zeker niet langzaam wil noemen. Reageert ook mooi lineair en direct op het gas, geen spoolup.

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door millerman » zo 07 jan, 2018 10:35

Totaal niet snel, wel veel comfort en luxe. Mijn nieuwe daily:Afbeelding

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Jungleman » zo 07 jan, 2018 14:18

snel is ook niet nodig, want waar kan dat nog in NL...

'n goede keuze. ik heb 'm zelf een slagje groter (V60T3), de V40 was me wat te klein/onhandig qua instap.

Chiptuner
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Chiptuner » ma 08 jan, 2018 17:37

Als ik effe anders zou doen dan kies ik toch echt voor een BMW M3!

Gebruikersavatar
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door V6Aero » ma 08 jan, 2018 19:34

Fraaie Volvo, Millerman! Mis je het open dak niet? En wat voor motorisering?

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door millerman » ma 08 jan, 2018 23:50

Yep, helaas kan het dak niet open. Maar het panoramadak laat wel veel licht door! Het is een D2 verder, vandaar vrij sloom. Ik had liever meer luxe en comfort dan meer vermogen voor hetzelfde geld.

Maar wat is adaptive cruise control met een automaat relaxt rijden zeg. Dikke aanrader voor iedereen die iets nieuws mag/moet uitzoeken!

Plaats reactie