Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Welke actieradius zou een EV moeten hebben?

Bericht door ReinO » di 29 jan, 2019 22:30

en dan vergeten we nog de megasubsidie die we allemaal betalen aan die giga prijzen voor EV.
Het zijn de rijken -net als bij de hypotheekrenteaftrek- die hun hand ophouden.

Ook in absolute euro s strijken die meer op dan uitkeringsgerechtigden.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 jan, 2019 22:49

Gaat de SP "gele hesjes" taal zich nu ook in de Saab gelederen nestelen?

Het zijn die "rijken" die het meeste betalen. En die de (op wereldschaal beschouwde) goede leefkwaliteit van de "armen" in grote mate financieren. Het zijn niet die "armen" die de "rijken subsidiëren". Maar andersom. Hou dat even vast.

"Subsidie" op EV-vehikels is geen feitelijke subsidie, het is een lagere belasting. Het is geen uitgavenpost van de rijksschatkist, er is gewoon sprake van een deels lagere inkomsten (baten) kant in de boeken.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 29 jan, 2019 22:51

maar dat geld / korting komt toch echt ergens vandaan. Als dat voordeel wegvalt?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 jan, 2019 22:59

Je bedoelt te zeggen dat als er minder belasting geheven wordt er ook minder uit te geven valt? Ja, sec gesproken is dat waar. De vraag is waar dat precies gekort wordt - als er al gekort wordt. Op dit moment is dat namelijk geen issue, want het geld klotst letterlijk tegen de plinten, diverse ministeries krijgen het geld niet op. Er is geen enkel ministerie dat moet bezuinigen om de "rijke EV rijder" wat toe te stoppen in de "bedelhand".

Maar ik begrijp dat je het min of meer asociaal vindt dat je sinds 1 januari minder loonheffing afdraagt? :wink:
Kunnen we de bedragen waar het over gaat misschien even concreet maken? Want ik geloof nooit dat het op de grote pot zoden aan de dijk zet die belastingkorting op EV's, als we verder900 moeten geloven dat het nooit wat wordt met de verkoopaantallen.
Het zijn de rijken -net als bij de hypotheekrenteaftrek- die hun hand ophouden.
Dat lijkt me dus een staaltje framing en omkering. Zoals ik stelde, de "rijken" betalen al substantieel meer aan belastingen her en der. Er is dus geen sprake van "hand ophouden".

:lol: :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 29 jan, 2019 23:09

Wat een onzin jelgert..

Het zijn de "rijken" die het meest ontduiken cq ontwijken.

Op een pih vloeide in 2013 aan vrijstellingen en subsidies meer terug naar een selecte groep zakelijke kopers als dat ze voor hun pih betaald hadden..
Particulieren waren uitgesloten van deze voordelen.
Erg veel weggegooid geld zonder structurele milieudoelen

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 29 jan, 2019 23:14

wanneer je 2.000.000 miljoen voor een huis betaald hebt, dan heb je meer rentevoordeel dan iemand die 200.000 euro voor een huis betaald heeft.
Of reken ik verkeerd? Die ene hand is gevulder door de staat dan die andere. In euro s is berekend dat dat meer belastinggeld / gemeenschapsgeld is
dan alle werkloosheidsuitkeringen in Nederland: tja zeg het maar. En dan komen die EV s daar nog eens bij. En hoeveel worden daarvan zakelijk gereden?

Natnek3
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Natnek3 » di 29 jan, 2019 23:24

ReinO schreef:
di 29 jan, 2019 23:14
wanneer je 2.000.000 miljoen voor een huis betaald hebt, dan heb je meer rentevoordeel dan iemand die 200.000 euro voor een huis betaald heeft.
Of reken ik verkeerd? Die ene hand is gevulder door de staat dan die andere.
In mijn optiek reken je verkeerd. Hebben de miljoen mensen dan niet meer overdrachtsbelasting, vermogensbelasting en inkomstenbelasting betaald dan de 2tonbezitter?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 29 jan, 2019 23:28

Dat had idd wel gemoeten

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 29 jan, 2019 23:31

ik las de berekening en uitkomst in een artikel over wie het meeste belastinggeld opstrijkt in vergelijking met uitkeringsgerechtigden.
augustus 2018 was dat, nu niet veel anders natuurlijk. En het gaat maar om een relatief kleine groep huizenbezitters (> 900.00 euro?).

maar goed: klinkt toch logisch?

Alleen schrikbarend dat zo n kleine groep meer belastingvoordeel heeft dan alle uitkeringsgerechtigden in Nederland!

Natnek3
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Natnek3 » wo 30 jan, 2019 0:06

Ik denk dat deze mensen voornamelijk ook veel bijdragen aan het belastinggeld waaruit de uitkeringsgerechtigden betaald worden.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 30 jan, 2019 0:11

We dwalen zo wel heel erg af. Back on topic!
Om weer op het juiste spoor verder te gaan heb ik een lijst met de actieradius per EV:

https://ev-database.nl/cheatsheet/actie ... ische-auto

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 30 jan, 2019 9:40

700 miljoen in 2018 aan subsidies vooral naar tesla s tussen 80.000 en 120.000 euro: dat belastinggeld lopen 'wij' dus mis.
Dit is alleen dit potje nog maar. Zullen we de hypotheekrenteaftrek straks ook nog ff doen: wordt wakker zou ik zeggen.

Bron: VK vandaag op pagina 2, nav kamervragen.

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » wo 30 jan, 2019 12:31

RoelandV schreef:
wo 30 jan, 2019 0:11
We dwalen zo wel heel erg af. Back on topic!
ruim 8 uur back on topic :roll: en het gaat weer off topic.......

Zouden alle belastingklagers, -uitdagers en -enthousiastelingen hun eigen topic kunnen creeren (desnoods op het belastingforum ipv het saabforum 8) ) zodat we in dit topic weer gewwon over EV en beriek kunnen praten

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 30 jan, 2019 15:11

Ik vind dit wel on topic omdat een ev nauw verbonden is met de politiek, economie en het klimaat.
Tja daar vinden we allemaal wat van: zeker als het gaat om 700 miljoen euro in 2018.

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 30 jan, 2019 19:18

Zeker, als je leest wat Miedema nog meer zegt. Zoals over economische groei in relatie tot groen en de termen die hij daarbij gebruikt: contradictio in plaats van oxymoron.
Meer, meer, meer is iets van het verleden, en dat is een heel vervelende boodschap.

Over een paar jaar is er geen stimulering meer nodig, marktwerking neemt het over, ook bij de lithium winning en is het duidelijk dat Steve-O en verde900 niet blij met deze ontwikkeling.
En dan passen ze de methode maar toe, die ook Dijkhof gebruikte, nadat hij klimaatakkoord gepresenteerd kreeg.
Klaarblijkelijk is het voor sommigen ook heel erg vervelend te horen dat een EV accu langer meegaat dan een Saab.

Back to range: het is nu al geen issue meer bij de modellen en laadstations die in de komende paar jaar op de markt komen en geplaatst worden.

Plaats reactie