benzineprijzen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

Re: benzineprijzen

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 22:10

melle z schreef:@edwardk: Natuurlijk zijn er wel alternatieven, maar blijkbaar ben je niet creatief genoeg (of te lui) om ze te verzinnen. Ik wil je wel helpen: ga op fietsafstand van je werk wonen, zoek een baan dichter bij huis of neem het openbaar vervoer, zo moeilijk is het echt niet.
makkelijk lullen, vind die baan maar eens, heb je hem en ga je dichterbij het werk wonen, krijg je 7 jaar later de zak.
Vind je een nieuwe baan 23 km verder, WEER voor veel geld verhuizen zeker ;-|+

k.t land :evil:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 22:13

melle z schreef:. Ik heb een grafhekel aan dit soort slachtoffergedrag,
ik heb een grafhekel aan mensen die mij even de les zullen lezen.

excuses aanvaart :D melle Z

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 22:15

edwardk schreef: makkelijk lullen, vind die baan maar eens, heb je hem en ga je dichterbij het werk wonen, krijg je 7 jaar later de zak.
Vind je een nieuwe baan 23 km verder, WEER voor veel geld verhuizen zeker ;-|+

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » wo 23 feb, 2011 22:17

en ik heb een enorme hekel aan deze en vele vorige regeringen met hun bloedzuigergedrag, elke keer met hun sneaky lastenverzwaringen niet alleen op de brandstofkosten maar overal op... ik ben het zat, maar wat wil je eraan doen? denk je dat hier een beetje lopen klagen de brandstof- en andere prijzen omlaag brengt?

Er zijn maar twee oplossingen voor dit probleem, of emigreren naar een ander land waar dit soort praktijken minder aan de orde zijn of iets zeggen waar volgens mij gevangenisstraf op staat en ik gun ze dat pleziertje niet ;)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 feb, 2011 22:17

De gordijnen zijn nu wel stuk. :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 feb, 2011 22:27

Die willen een toptarief op de accijns.

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » wo 23 feb, 2011 22:31

denk je nu echt dat de sp hier verandering in brengt? zodra ze hun achterwerken in het regeringspluche hebben gewerkt zal je ook daar pvda praktijken zien en ze zien afglijden naar de vvd, het 1 grote rotzooi en 1 keer in de vier jaar mogen wij onze "macht" laten zien en onze "stem" laten spreken zoals dat zo mooi heet, maar ondertussen veranderd er niks. Oh sorry er veranderd wel wat, als de sp, of groenlinks aan de macht komt dan beloven ze ons gouden bergen terwijl ze nog rechtser zijn dan de vvd en de pvv samen, nu weten we tenminste dat we gen**id worden want dat heeft de vvd ons van te voren beloofd. En het irritante is er is geen alternatief.... ik denk dat het beste is om maar helemaal niet meer te stemmen dan ben je ook niet medeverantwoordelijk voor deze ellende. Misschien zouden wij hier ook een plein van de vrijheid moeten oprichten, miljoenen (liefst alle 16) daar laten paraderen en wie weet.... maar nee wij zijn met ons allen brave schapen die eens in de 4 jaar braaf naar de slachtbank euh sorry stembus gaan om daar onze stem te laten horen en onze macht te tonen....

bêêêêêh

anyway terug naar de brandstofprijzen, zakenvullende kamerleden en graaiende oliesheiks....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 feb, 2011 22:38

Blijkbaar kunnen we de hoge benzineprijs wel betalen, want er wordt nog steeds elk jaar meer gereden (ook prive). Ik ben benieuwd waar als eerste in gesneden gaat worden - de prive ritjes de provincie in om daar een fietsroute te doen, of het voedsel.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 feb, 2011 22:41

Tja, sommige mensen zouden eigenlijk een goeie burgeroorlog op etno-nationalistische gronden moeten meemaken heb ik soms het idee, om nog een beetje waardering te hebben voor het leven dat ze hier lijden. :?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 22:48

jelger schreef: om nog een beetje waardering te hebben voor het leven dat ze hier lijden. :?
:roll: , nou het kan een stuk beter hoor, ons belastingparadijs :lol:

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » wo 23 feb, 2011 22:50

@ jelger dat is slap gezwets en dat weet jij ook, ik heb hier een computer staan dat maakt me rijker dan 90% van de wereldbevolking, ik rijd in een auto dat maakt me rijker dan 95% van de wereldbevolking zoiets was het toch? Ik heb nooit een oorlog meegemaakt en eerlijk gezegd ben ik daar enorm blij om, maar laten we elkaar geen mietje noemen we weten allebei dat de regering van ons land (de vorigen incluis) niks anders deden dan ons een poot uitdraaien. Het kwartje van Kok zou een tijdelijke maatregel zijn, maar wat is tijdelijk? Maar als je gewoon je ogen opendoet in dit rijke land van ons is het dan geen schande dat de minima in dit land een beroep moet doen op de diverse voedselbanken omdat ze anders gewoon niet rond kunnen komen?

@ melle je hoeft echt geen medelijden met me te hebben hoor, ik heb liever dat je medelijden hebt met de mensen die het echt nodig hebben, bijvoorbeeld de mensen die nog nooit in een saab hebben gereden en dus totaal niet weten wat een plezier dat is ;)

en nee de belastingen die ons opgedragen worden en de lastenverzwaringen die ons door de strot gejaagd worden hebben we niet zelf in de hand, ja het ligt aan de zogenaamde zwakke economie die juist door het soort parasieten in Den Haag en de grote bankiers in stand is veroorzaakt en nu mogen wij als in de collectieve bevolking zonder te kijken naar wat iemand in te komen heeft allemaal ervoor bloeden...

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 23 feb, 2011 22:52

melle z schreef:Dat heb je dus zelf in de hand.

nee, want ze stellen de belasting gewoon, ik mag het nog niet eens ZELF afdragen

Nederland, het land waar de staat voor je zorgt (dat je je bek houdt,lekker doorwerkt,een hoop belasting betaald, en dus de portemonee leeg is), en op de valreep de staat ook nog je zuur verdiende pensioenpremie jat om het begrotingstekort mee te dichten, WEG GELD

goh wat hebben we het toch goed hier, bij jan kees de jager en de 7 raven.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 feb, 2011 23:05

Jack - het is jammer dat je vooral en alleen de regering beticht van pootje uitdraaien terwijl het er (on topic!) toch alle schijn van lijkt te hebben dat we door de private oliebedrijven behoorlijk pootje gelicht worden. Er is een schijn van prijsafspraken, vooral ook omdat er geen eenduidige verklaring is waarom ook de kale benzineprijs (voor belastingen) de hoogste van Europa (EU) is. Nederland is 1 van de liefste landen als het gaat om bedrijfsbelastingen.

We hebben al meerdere malen in diverse sectoren gezien dat de consument genaaid wordt door de private sector door verboden kartel afspraken.
Maar goed, zoals ik al eerder zei, het lucht vaak beter vanuit de maagkramp dan vanuit de hersenen op. Of is dat ook weer die onzin waar je net op doelde? :roll:

Disclaimer: Ik sta hier niet een potje de overheid te verdedigen, maar ik geloof wel in een beetje eerlijke bejegening.

Jack77
Geregistreerd lid

Bericht door Jack77 » wo 23 feb, 2011 23:10

[]jelger ik ben het eens met je eens, alleen verbaast het me dat er nog geen bordje staat bij de Tweede Kamer met de tekst deze Kamer is gesponsord door.... anyway we worden inderdaad met ons allen genaaid en is het niet door de multinationals dan is het wel door onze eigen regering al dan niet door gelobby door die multinationals ;)

maar goed we drijven erg af van het originele topic, wat doen benzineprijzen nu? ;)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 23 feb, 2011 23:19

We worden genaaid omdat we het willen en kunnen betalen. Zo werkt ondernemen nu eenmaal. Leve de vrije markt.

De benzineprijzen gaan structureel omhoog, met of zonder Arabische "lente" met bloedvergieten.
De mensen die nog steeds moeite hebben met wennen aan de uitdrukking "inleveren", "matigen" "gas terugnemen" zitten nog in een ontklenningsfase. Ik maak me geen illusies, het leven wordt met het toenemen van de wereldbevolking en de toename van hunner welvaart voor ons alleen maar duurder. De Jan Modaal in de westerse wereld zal moeten inleveren uiteindelijk.

Een structureel omhooglopende benzineprijs (met of zonder staats-afzetterij) zorgt uiteindelijk voor een plafond in de bestedingsruimte van de gewone burger. Vooral ook als de voedselprijzen ook omhoog gaan in de mate waar nu over gesproken wordt.

Ik richt me alvast op de dag dat we de 2 euro halen. 1,75 is geen academische vraag meer, dat is een kwestie van weken, maanden.

Plaats reactie