Pagina 1 van 28

De grote SF Regelrechte Raadsel Ramp

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:06
door Ewout900
Beroepsmatig ben ik gewend behoeften en wensen te inventariseren alvorens voorstellen te doen, maar voor Saabforum maak ik graag een uitzondering...

Naar aanleiding van de jaarlijkse Autovisie Kerstprijsvraag :devil_finger: en de Fok! Muziektrivia-topic :headbang2: open ik een soortgelijk spel op Saabforum.nl :computer1: . Het spel kan in principe eindeloos doorgaan bij genoeg animo.

Opdracht
Iemand (ik om te beginnen) plaatst een autogerelateerd raadplaatje of een autovraag of ander autoraadsel in dit topic :palerolleyes: . De moeilijkheidsgraad mag zéker verschillen. De plaatser moet wel zelf het antwoord weten. :idea: Degene die als eerst het antwoord raadt en dit bevestigd krijgt van de plaatser heeft gewonnen :drunksingers: en plaatst een nieuw raadsel :green_bigeyes: (of geeft het stokje gericht door aan een andere gebruiker).

Spelregels
  • -Als je zelf geen plaatjes kunt plaatsen dan vraag je de vorige plaatser om je plaatje te hosten (vriendendienst);
    -Achteraf editen van berichten is niet toegestaan :nono: ;
    -Als je het echt geprobeerd hebt maar het antwoord niet weet en dus het raadsel te moeilijk vindt, antwoord je 'Pas';
    -Als vijf gebruikers 'Pas' als antwoord geven plaatst de bedenker van het plaatje of raadsel een nieuw plaatje of raadsel;
    -Blijkt een vraag te moeilijk, dan mag de vraagsteller ook voortijdig zelf het antwoord geven en zo de vraag intrekken. Hij mag dan zelf een vervangende vraag bedenken;
    -Doordat niet iedereen constant op het forum zit kan de bevestiging van het antwoord even op zich laten wachten. Als na 6 uur nog geen reactie van de plaatser is geweest mag een willekeurig iemand een nieuw raadsel plaatsen;
    -Gebruik van Internet om de antwoorden te vinden is toegestaan, maar afhankelijk van de vraagstelling in sommige gevallen weinig sportief :facts: .
Afwezigheid
Als je afwezig bent nadat je een raadsel hebt geplaatst kan je:
  • 1. de vraag gewoon open te laten staan (dan wel even afmelden alsjeblieft);
    2. de vraag door iemand anders te laten overnemen (wel graag in overleg);
    3. iemand anders gericht opdracht geven een nieuwe vraag te verzinnen.
Zo, moeilijker dan dit gaat het niet worden...

Ranglijst
De strijd is om de eer. Er zijn geen prijzen te winnen! De winnaar van het raadsel wordt in een lijst bijgeschreven, wat mij betreft zet hij of zij zichzelf in een apart berichtje in dit topic in een lijst, als volgt (voorbeeld):
  • 1. Sander
    2. Turboflix
    3. ...etc.
Eerste raadsel
Van welke auto (merk + type) zie je hier het interieur afgebeeld?

Afbeelding

Veel succes! Ik ben benieuwd...

Ewout.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:12
door Red76
Jammer, geen orginele url :shock:

Ik denk Pontiac Trans am

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:17
door nacra 93
jaguar xj-s

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:19
door Ewout900
Red76 schreef:Jammer, geen orginele url :shock:
Ja, jammer, hè? :wink:
Red76 schreef:Ik denk Pontiac Trans am
Fout... :nosmiley:

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:30
door Wouter
Daimler Double Six

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:51
door Red76

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 17:21
door Ewout900
Red76 schreef:Ik weet het!

Jaguar XJS Coupe
KLOPT!
Red76 wint het eerste raadseeeeeel! :headbang3:
(nacra, jij had eerst 'xj' zonder '-s' staan; voorbeeld van een edit)

1. Red76

Your turn!

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 17:25
door nacra 93
Ewout900 schreef:
Red76 schreef:Ik weet het!

Jaguar XJS Coupe
KLOPT!
Red76 wint het eerste raadseeeeeel! :headbang3:
(narca, jij had eerst 'xj' zonder '-s' staan; voorbeeld van een edit)

1. Red76

Your turn!

ja maar kijk eens naar de tijd,nou :(


heb toch de regels maar even nagekeken :oops:

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 17:28
door Sander
Ik zeg, Nacra 93 heeft toch wel gewonnen:
Laatst aangepast door nacra 93 op Vrijdag 30 December, 2005 15:42, in totaal 1 keer bewerkt
Red76 : Geplaatst: Vrijdag 30 December, 2005 15:51

Das wel laterrrr

Sander

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 17:29
door Ewout900
Zie spelregels:

-Achteraf editen van berichten is niet toegestaan

S.v.p. in één keer goed of anders opnieuw posten.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 17:38
door Sander
tssss... spelregels :?

Maare kom op met die nieuwe opgave!!

Sander

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 18:06
door Red76
Euhhhh,

Welk merk en model?

Afbeelding

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 18:28
door Wouter
Ssang Yong Musso

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 18:35
door Red76
Wouter schreef:Ssang Yong Musso
:bluethumb:

In een keer :?

1. Wouter
2. Red76

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 18:38
door Ewout900
Damn.. you good!