lange eend
-
jur009
- Geregistreerd lid
lange eend
Had iemand al deze lange eend gezien? Wel grappig, met leren bekleding en een champagnekoeler!

-
Wouter
- Donateur (2x)

-
Wouter
- Donateur (2x)

-
marq101
- Geregistreerd lid
Dit is de leukste Eend die ik ken 'Die Wildente'
Ik heb het brute ding een paar keer in actie gezien op de dragstrip van Hockenheim en het blijft hilarisch om dat ding aan de start te zien. De motor loopt niet maar knettert. Zodra hij dan van de plaat gaat denk je dat de dag des oordeels is aangebroken. 2800 (!!!) methanol peekaatjes worden dan aan de straat vrijgegeven en de 400meter wordt in 6 seconden afgeraffeld.
Geweldig ding

Ik heb het brute ding een paar keer in actie gezien op de dragstrip van Hockenheim en het blijft hilarisch om dat ding aan de start te zien. De motor loopt niet maar knettert. Zodra hij dan van de plaat gaat denk je dat de dag des oordeels is aangebroken. 2800 (!!!) methanol peekaatjes worden dan aan de straat vrijgegeven en de 400meter wordt in 6 seconden afgeraffeld.
Geweldig ding

-
Oostland
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
4000365
- Geregistreerd lid
Ik dacht slechts zo'n 640 stuks orgineel gebouwd door citoen met 2 x 12 of 18 pk.. (lang geleden dat ik me er ook mee bezig hield..)Wouter schreef:In 2CV termen heet zo'n ding een Sahara, geloof ik. Is geen zelfbouw, maar door Citroën origineel geleverd. Zeldzaam, dat wel...Red76 schreef:Wow een 4 cilinder Quattro
Er zijn nog enkele orginele sahara's in nederland in goede conditie.
Check eens de evenementen website van de EEEC (enige echte eenden club) WWW.EEEC.nl Een club alleen voor 2cv's tot 1970.
Echt de moeite waard om eens te gaan kijken bij een bijeenkomst met deze bijzondere auto's.
-
RoccoH
- Donateur (5x)