Afterburner!
-
edward
- Geregistreerd lid
Als we het dan toch over vliegtuigen hebben:
http://www.dumpalink.com/media/11369741 ... ude_Flying
Leuk speelgoed
http://www.dumpalink.com/media/11369741 ... ude_Flying
Leuk speelgoed
-
jelger
- Geregistreerd lid
zelf vind ik dit een geweldig ding, 1 van de snelste TurboProps gemaakt en in regulier bedrijf ingezet : 675 km/u .
De Saab 2000, het grotere en modernere broertje van de SF340, die behoorlijk succesvol was en waar de
KLM Cityhopper ook een bescheiden vloot van 10 stuks van had (die ik met mijn studentenwerkzaamheden
op Schiphol nog mee heb mogen maken..
)
De 2000 was een vrijwel dagelijks bezoeker op Schiphol (het ter ziele gegane CrossAir vloog ermee)
en in die hoedanigheid heb ik er regelmatig mee gewerkt.
Helaas verkocht de 2000 niet zo als de 340, en net als Fokker moest Saab buigen in de civiele luchtvaart
voor de concurrentie. Van de 340 zijn ruim 400 stuks verkocht, de 2000 slechts 62 over 8 jaar tijd
terwijl het een toestel is dat tegen een kleine jet aanleunt qua performance.

De Saab 2000, het grotere en modernere broertje van de SF340, die behoorlijk succesvol was en waar de
KLM Cityhopper ook een bescheiden vloot van 10 stuks van had (die ik met mijn studentenwerkzaamheden
op Schiphol nog mee heb mogen maken..
De 2000 was een vrijwel dagelijks bezoeker op Schiphol (het ter ziele gegane CrossAir vloog ermee)
en in die hoedanigheid heb ik er regelmatig mee gewerkt.
Helaas verkocht de 2000 niet zo als de 340, en net als Fokker moest Saab buigen in de civiele luchtvaart
voor de concurrentie. Van de 340 zijn ruim 400 stuks verkocht, de 2000 slechts 62 over 8 jaar tijd
terwijl het een toestel is dat tegen een kleine jet aanleunt qua performance.

-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Meer van dat soort materie:
Een Gripen met stabiliteitsprobleempjes,
En nog eentje (500 KB)
Maar ook ik vind het erg gave vliegtuigen hoor, ik probeer hiermee geen statement te maken
En nog eentje (500 KB)
Maar ook ik vind het erg gave vliegtuigen hoor, ik probeer hiermee geen statement te maken
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ik vind dat die piloot van het 2e filmpje wel ff beter zijn best had mogen doen, Hij gebruikte wel erg snel zijn schietstoelTjøørd schreef:Meer van dat soort materie:
En nog eentje (500 KB)
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Nee dan die eerste: die blijft gewoon zitten!marq101 schreef:Ik vind dat die piloot van het 2e filmpje wel ff beter zijn best had mogen doen, Hij gebruikte wel erg snel zijn schietstoel
(Hij komt er ongedeerd uit trouwens)
(Bron: Wikipedia over de Saab Gripen
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ja, sterker, het was dezelfde kerel...hoezo brokkenpiloot hahahahaTjøørd schreef:Nee dan die eerste: die blijft gewoon zitten!marq101 schreef:Ik vind dat die piloot van het 2e filmpje wel ff beter zijn best had mogen doen, Hij gebruikte wel erg snel zijn schietstoel![]()
(Hij komt er ongedeerd uit trouwens)
(Bron: Wikipedia over de Saab Gripen
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: Afterburner!
die wolkjes die je boven de vleugel ziet zijn letterlijk regenwolkjes, ontstaan door de extreem lage luchtdruk boven de vleugel bij deze scherpe maneuvre.marq101 schreef:Ik ben even into de Saab vliegmachines
De luchtdruk wordt op die plek zo laag omdat de invalshoek bijna maximaal is waardoor de meeste lift wordt opgewerkt (en die lift is weer nodig om er voor te zorgen dat het toestel de bocht om kan). De waterdamp die in de lucht aanwezig is condenseert dan en vormt een wolk(je).