In dit topic (viewtopic.php?t=871) staan een dozijn bekentenissen van (danwel ex-) liefhebbers van Honda viertakt brommers. Vertel hier je ervaringen en beschrijf je (ex) gebakje!
Wat hebben SAAB-liefhebbers met Honda brommers?
-
Oosthoek
- Donateur

Uiteraard blijft de goede smaak behouden, dus vandaar dat de keus voor een Honda viertakt snel gemaakt is. Of zou het andersom zijn? Stijl ingegoten gekregen door de Honda viertakt, en bij het behalen van het roze papiertje slechts genoeg stijl teruggevonden bij SAAB?
In dit topic (viewtopic.php?t=871) staan een dozijn bekentenissen van (danwel ex-) liefhebbers van Honda viertakt brommers. Vertel hier je ervaringen en beschrijf je (ex) gebakje!
-
Oosthoek
- Donateur

Re: Wat hebben SAAB-liefhebbers met Honda brommers?
Dan is het natuurlijk wel gemakkelijk om zelf te beginnen
Ik heb een SS 50 Z K-1 uit ongeveer 71 (weet de productiedatum helaas niet, is ook niet na te gaan
) met grijsframe en een candy saffire blue tank met witte striping
Ik probeer hem optisch zo origineel mogelijk te maken cq houden, wat tot op heden nog goed lukt. Zo rijd ik met zeer comfortabele trappers rond ipv stepjes, en heb ik uiteraard nog het grijs-witte achterspatbord met (nieuwe!) ulo-lamp. Een tijdje geleden heb ik een origineel voorspatbord nieuw uit de verpakking gekocht voor 90 euri, en die staat nu trots te pronken. Helaas geen geel plaatje meer dus, want ik ben gelukkig niet debiel genoeg om gaten te boren in een onvindbaar onderdeel
Op dit moment is er van rijden helaas geen sprake, omdat het blok in m'n oude kamer ligt (was m'n moeder erg blij mee.) Deze wordt op dit moment voorzien van een nieuw bougiegat en een nieuw koppelingslager. Deze was ik helaas vergeten te vervangen bij de revisie van de krukas, koppeling, schakelvorken en montage van de nieuwe 72cc aluminium cilinder
Als het goed is heb ik vrijdag alle benodigdheden om de boel weer in elkaar te zetten, wat misschien zaterdag gaat gebeuren (als ik vrijdag niet te veel gezopen heb op m'n verjaardag.) Waarschijnlijk rijdt hij dus ergens in de herfst
M'n broer en zus hebben ook allebei een SSje, alleen heb ik beiden gebruikt voor wat 'reserve-onderdelen'
Bovendien ben ik met die van mijn zus 3 jaar geleden redelijk hard op m'n bek gegaan door ijsvorming, dus daar was toch al weinig van over.
Ik heb een SS 50 Z K-1 uit ongeveer 71 (weet de productiedatum helaas niet, is ook niet na te gaan
Op dit moment is er van rijden helaas geen sprake, omdat het blok in m'n oude kamer ligt (was m'n moeder erg blij mee.) Deze wordt op dit moment voorzien van een nieuw bougiegat en een nieuw koppelingslager. Deze was ik helaas vergeten te vervangen bij de revisie van de krukas, koppeling, schakelvorken en montage van de nieuwe 72cc aluminium cilinder
M'n broer en zus hebben ook allebei een SSje, alleen heb ik beiden gebruikt voor wat 'reserve-onderdelen'
-
dirk
- Geregistreerd lid
Haha mooi werk dit topic. Ben zelf trotse eigenaar van deze CD:

Gewoon standaard 50cc, loopt ongeveer 70 km/h

Gewoon standaard 50cc, loopt ongeveer 70 km/h
-
verde900
- Donateur

Tja, ik heb ook ooit een Honda SS50Z gehad, eentje met een goud metallic tank zo´n lollig smal stuurtje en een hoge uitlaat.
Heeft iemand bij de SAAB forummers al gespeurd naar chromosoomafwijkingen?
Het lijkt wel als je een Honda gehad hebt een SAAB je voorland is
(zouden BMW rijders vroeger een Zundap gehad hebben?)
Heeft iemand bij de SAAB forummers al gespeurd naar chromosoomafwijkingen?
Het lijkt wel als je een Honda gehad hebt een SAAB je voorland is
(zouden BMW rijders vroeger een Zundap gehad hebben?)
-
Hannes
- Forum Admin
En hoe past een klassieke Sparta en een Batavus in het verhaal.
Die heb ik dus "gereden" tijdens mijn middelbare school tijd. Maar misschien heb daarom ook eerst een 99 gehad.
Hannes
Die heb ik dus "gereden" tijdens mijn middelbare school tijd. Maar misschien heb daarom ook eerst een 99 gehad.
Hannes
-
Garrett
- Lid van verdienste
Sorry, ik deed het op de legendarische Piaggio Zip SP... 70cc; top 115km/h en met gemak op vermogen op het achterwiel (volgas zelfs op het stuur hangen om de handel op de grond te houden
)
Wat een geweld, mis het nu nog weleens op de mooie voorjaarsdagen!!
-
Injectie
- Moderator
En ik deed het op en Kymco DJ y50 heerlijk toeren met dit weer. Alleen met 90 km/h die politiewagens inhalen was nooit zo verstandig.Flèche Rouge schreef:Sorry, ik deed het op de legendarische Piaggio Zip SP... 70cc; top 115km/h en met gemak op vermogen op het achterwiel (volgas zelfs op het stuur hangen om de handel op de grond te houden)
-
Erik
- Lid van verdienste
Mijn brommer is ook van Honda. Heeft 1100cc's. Gaat 240km/h (zelf nog nooit voorbij de 220 gehad (en dat was per ongeluk))
Deze brommer heeft het zelfs voor mekaar gekregen dat ik mijn saab nu al 5 dagen niet meer heb aangeraakt
Deze brommer heeft het zelfs voor mekaar gekregen dat ik mijn saab nu al 5 dagen niet meer heb aangeraakt
-
Manic
- Lid van verdienste
Helemaal N I E T S !
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
antwoord:
simpel, zowel saab als honda zijn high interest non-standard tech merken. honda is geen opel zal ik maar zeggen....en bmw helemaal niet!
simpel, zowel saab als honda zijn high interest non-standard tech merken. honda is geen opel zal ik maar zeggen....en bmw helemaal niet!
-
Oliver
- Geregistreerd lid
Bedoel je niet high-standard low-interest?bmw3er schreef: zowel saab als honda zijn high interest non-standard tech merken
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Mijn vader heeft als zijn eerste auto een honda gehad...
Na het ongelukje altijd saab...
Na het ongelukje altijd saab...
-
Wallie
- Geregistreerd lid
Toch leuk en opmerkelijk hoeveel SAAB rijders vroeger een Honda 4-takt reden.... vooral in de reacties op het voorstelrondje van ss50marc!
Afijn, had dus ook een SS50. Moest wel 70cc zijn voor het geluid
. Jubileumtank (zo'n bordeauxrode overlopend in zwart met goude streep), eigenwijs 'petje' op de koplamp, Amerikaans nummerplaat achterop. Waarom? Geen idee, op de een of andere manier hoorde dat rond 1990. Op vrijdagavond uit de kroeg je knipperlichten kapot rijden tussen de hekjes als je weer moest vluchten voor de politiemotor
. Puberaal, nostalgisch!
Tent op het voorspatbord, bagage achterop en naar Frankrijk. Kicken was dat, op je zestiende op een vierbaans Route National bergop vrachtwagens en auto's met caravan voorbij racen
Voor verdere nostalgie: zag net dat de brommerclub tegenwoordig zijn eigen website heeft. www.hondavereniging.nl... Ook de Honda Dag bestaat nog.
Afijn, had dus ook een SS50. Moest wel 70cc zijn voor het geluid
Tent op het voorspatbord, bagage achterop en naar Frankrijk. Kicken was dat, op je zestiende op een vierbaans Route National bergop vrachtwagens en auto's met caravan voorbij racen
Voor verdere nostalgie: zag net dat de brommerclub tegenwoordig zijn eigen website heeft. www.hondavereniging.nl... Ook de Honda Dag bestaat nog.
-
SimonA50
Geinig, ik heb vroeger een MB50 gehad deze is later voorzien van een duits blok 80cc. Beetje opgevoerd en liep met gemak 110. mooie tijden waren dat!