Spyker D12 Peking to Paris

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Spyker D12 Peking to Paris

Bericht door sjoerdk » wo 01 mar, 2006 18:37

Jaja, ook Spyker gaat mee doen in de toenemende rage van SUV's. Alleen dan niet in de klasse van de Tucson en Sportage maar de 'upper class', de Range Rover.

Nogal een raar geval, zeer hoog op zijn poten en erg gedrongen. De tijd zal het leren of dit een succes gaat worden. Een ding is zeker en dat is dat er binnen de kortste keren allemaal foute types in gaan rijden. :wink:

Zo ziet ie er uit:
http://www.autovisie.nl/redactioneel/ni ... /index.xml

En dit was de tekening die vorig jaar in Autovisie stond, welke is mooier?

http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/mz58ohex3ow5d2

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 mar, 2006 18:46

eh.. heel apart... :?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 01 mar, 2006 18:56

Het ontwerp van Autovisie vind ik persoonlijk veel mooier, past ook veel beter bij Spyker dan dat rare gedrocht.
Zal trouwens wel als de bliksem gaan, krijgt geloof ik de W12 motor uit de nog te presenteren La Turbie.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » wo 01 mar, 2006 19:47

Ze hebben er blijkbaar vertrouwen in, ze vragen bij spijker(niet al te groot ) toch 30 man extra personeel :o

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 mar, 2006 20:06

Enige moed kan ze niet ontzegt worden, hoop dat het wat wordt.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » wo 01 mar, 2006 20:28

Ik vind dat ding zó lelijk. Zonde van het merk. Die tekening is veel mooier, maar ook niet heel anders dan een tot 4 deurs verbouwde C8.
Interieur vind ik trouwens wel weer chique.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 mar, 2006 20:31

Een coupe hoort om de een of andere reden niet als 4drs AWD met off road kwaliteiten te worden gebouwd.. het ding klopt niet.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 01 mar, 2006 20:42

Wat een gedrocht zeg. Dit gaat 'm niet worden. De verhoudingen zijn "all wrong"

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 01 mar, 2006 21:04

Spyker heeft alvast zelf de naam van de klasse waarin deze auto opereert verzonnen: Super Sport Utility Vehicle :?

Daarin horen denk ik niet de Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover en de BMW X5. Nee, dit is de 'upper class' van de SUV's.

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » do 02 mar, 2006 0:17

Voor meer info zie:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4637&cache=no
Daar vindt je 10 extra foto's.

Mijn persoonlijke mening:
Van binnen indrukwekkend en zeer origineel (daarom wellicht ook meeste foto's in rapportage over de binnenkant); van buiten foeilelijk; valt mij erg tegen; ik had van Spijker meer verwacht; ik denk dat ze dit op termijn echt de "kop gaat kosten"; zeker als er op gerekend wordt dat er qua aantal meer verkocht gaan (moeten) worden dan van het huidige Spijker-type.
Ik heb veel respekt voor dhr. Muller en zijn Spyker-team; het idee voor een SuperSUV is beslist goed, in deze (nieuwe) niche zouden zij zich zeer goed kunnen profileren, maar je moet dan ook in een keer raak scoren; dat is ze met dit teleurstellende ontwerp niet gelukt.
Ik besef dat ik vanaf de zijlijn (beste stuurlui staan aan wal) eigenlijk niet echt recht van spreken heb, maar wil toch eerlijk mijn eigen mening geven.

m.vr.gr, Ruud

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 02 mar, 2006 0:20

Ouwe spijker met, jawel, 4 wielaandrijving

Afbeelding

Afbeelding

Black Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Black Turbo » do 02 mar, 2006 0:25

Bling bling...spijtig dat Maarten weg is bij Spyker. Inderdaad: gemiste kans. Ik ben benieuwd wat onze vriend Jeremy C. er over te zeggen heeft ergens volgend jaar. Lijkt trouwens als ik in m'n geheugen graaf een beetje op het Maserati prototype SUV wat het jammergenoeg nooit gehaald heeft..en nu danig aangepast als Croma door het leven gaat.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » do 02 mar, 2006 9:25

Ik geloof dat ik hem wel erg mooi ga vinden...

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 02 mar, 2006 16:05

Hij is natuurlijk kompleet uit het verband gerukt van ee ntereinwagen.
Maar daarom ook compleet concurentie loos.
Een echte SUV.
Toen posche de cayenne maakte dacht ik aan een verhoogde porsche, maar het werd weer een lompe tereinauto.
Spyker daar in tegen maakt er een exclusief model vaan.
Uniek, stijlvol, en zeldzaam.
Doe mij er maar een.
Is dit trouwens een concept of een productie auto?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 02 mar, 2006 16:14

Concept, maar:
AutoVisie link uit topicstart schreef:“Ik kan niet meer vertellen dan dat we in de verre toekomst graag met zo’n auto zouden komen”, meldt Spyker-CEO Muller aan Autovisie. “Dan praat je over een termijn van drie tot vijf jaar en dus zeker niet over de nabije toekomst.”

Plaats reactie