Honda/Acura wil Audi zijn?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Ruud
Geregistreerd lid

Honda/Acura wil Audi zijn?

Bericht door Ruud » wo 19 apr, 2006 14:57

Afbeelding
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4823&cache=no
Afbeelding

Deze Honda/Acura vind ik wel heel sterk lijken op jatwerk van Audi.
(Kijk naar de achterlichten, zij reflectoren, dakspoiler en heel de vorm van de daklijn.)
Toch jammer dat zo veel bedrijven elkaar na apen, zoals op de Geneve motorshow, veelal Chinese en Koreaanse merken die alles tot in de details fotograferen.

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » do 20 apr, 2006 8:54

Strafpunt voor Honda. Ze hadden dit makkelijk beter gekund. Maar die dakspoiler heeft audi gejat van de 4e generatie Civic of Citroen AX.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » do 20 apr, 2006 9:04

Lijkt me onwaarschijnlijk dat Honda in de zeer korte tijdspanne tussen de verschijning van de eerste fotos van audi en nu een model kan klaarstomen.Honda is normaal gezien ook geen merk dat zomaar kopieert,daarvoor zijn d'r koreanen genoeg.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 20 apr, 2006 11:21

Als je al iets kopieert, doe het dan van iets dat mooi is.... Die Q7 is echt afschuwelijk :thumbdown:

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 20 apr, 2006 11:37

gj9000 schreef:Als je al iets kopieert, doe het dan van iets dat mooi is.... Die Q7 is echt afschuwelijk :thumbdown:
In verhouding tot.....l

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 20 apr, 2006 15:52

erwin mertens schreef:Lijkt me onwaarschijnlijk dat Honda in de zeer korte tijdspanne tussen de verschijning van de eerste fotos van audi en nu een model kan klaarstomen.Honda is normaal gezien ook geen merk dat zomaar kopieert,daarvoor zijn d'r koreanen genoeg.
Dan hebben ze het niet direct van een Q7 misschien, maar die achterlichten hanteerd Audi nu al een tijdje. Bovendien is het een concept, dus valt nog snel aan te passen...

Caspar

Bericht door Caspar » do 20 apr, 2006 16:39

ik kan me nog een grote honda herinerern..volgens mij laatst seri legend die erg veel op de Lexus leek..

zie link

http://auto.mielofon.com/honda/legend/h ... end_01.jpg

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 20 apr, 2006 16:43

aero92 schreef:ik kan me nog een grote honda herinerern..volgens mij laatst seri legend die erg veel op de Lexus leek..

zie link

ja idd, vooral die daklijn en kofferbak. En de Lexus was toen der tijd weer een Mercedes look-a-like.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » za 22 apr, 2006 11:31

Sorry hoor maar zoveel lijken ze nou ook weer niet op elkaar, behalve de kleur dan. Verder zijn de welvingen volledig anders.
Achterlichten zijn toch echt anders, de foto zijn vanuit een andere hoek genomen, wellicht is dat een reden.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 22 apr, 2006 11:36

is nu elke auto die straks met achterlichten komt die van onderen een curve hebben, gejat van audi?

ik heb even niks paraat, maar volgens mij zijn er eerdere autos dan audi geweest die ook ongeveer iets soortgelijks hadden....

dus dat geprietpraat in de marge dat het altijd weer bmw/audi zijn die zogenaamde patenten hebben op bepaalde vormen... :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 22 apr, 2006 11:39

aero92 schreef:ik kan me nog een grote honda herinerern..volgens mij laatst seri legend die erg veel op de Lexus leek..

zie link

en die "grote" Honda is nu deze:

Afbeelding

ga maar vast zoeken naar de citaten (negatief : jatwerk) van de Duitse Drie Heiligen : hint : opgelgde kofferbak... :roll:

doe alsjeblieft niet zo heilig over de vormgevingsoriginaliteit van Audi, wat een AVRO gehalte hebben die autos'

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 22 apr, 2006 15:49

Sorry hoor, ik doe nooit heilig over de vormgeving van Duitse auto's, maar ik ben er niet op voorbaat tegen.
Ik hou van auto's met een sterk eigen karakter/uitstraling.
Wanneer je vind dat deze achterlichten niet op elkaar lijken, moeten we straks niet gaan klagen dat alles weer eenheidskoek wordt. Waar Saab rijders over het algemeen tegen zijn.

Plaats reactie