Buitenlandse auto door europa
-
Jantje
- Geregistreerd lid
Buitenlandse auto door europa
Hallo,
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om, en zo ja hoe, bijvoorbeeld een auto in frankrijk te kopen, en daar mee door bijvoorbeeld spanje en italie te rijden? Welke papieren moeten daarvoor geregeld worden, en waar zou ik daar meer info over kunnen vinden?
alvast bedankt
Jan
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om, en zo ja hoe, bijvoorbeeld een auto in frankrijk te kopen, en daar mee door bijvoorbeeld spanje en italie te rijden? Welke papieren moeten daarvoor geregeld worden, en waar zou ik daar meer info over kunnen vinden?
alvast bedankt
Jan
-
krokoklaas
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
verde900
- Donateur

-
krokoklaas
- Geregistreerd lid
Het zou ook kunnen dat je een auto in het buitenland koopt omdat ze niet zo roesten, minder km's gemaakt hebben of een kleur hebben die je gewoon aanstaat.
De overheid (douane en belastingdienst) gunt het je gewoon niet dat je een leuke auto op de kop tikt en daarmee Nederland binnenkachelt. Alles moet met hemelschreinende bureaucratie tegengewerkt worden.
Als ik het verhaal van TS zo interpreteer wil hij een handeltje beginnen en in Frankrijk of Duitsland auto's kopen en deze bijvoorbeeld in Portugal weer doorverkopen.
Of hij/zij heeft daar een 2e huis en wil voor een fatsoenlijke prijs een extra auto zonder gruwelijk getild te worden door de Nederlandse overheid.
Verder ben ik normaal niet zo cynisch maar realistisch.
De overheid (douane en belastingdienst) gunt het je gewoon niet dat je een leuke auto op de kop tikt en daarmee Nederland binnenkachelt. Alles moet met hemelschreinende bureaucratie tegengewerkt worden.
Als ik het verhaal van TS zo interpreteer wil hij een handeltje beginnen en in Frankrijk of Duitsland auto's kopen en deze bijvoorbeeld in Portugal weer doorverkopen.
Of hij/zij heeft daar een 2e huis en wil voor een fatsoenlijke prijs een extra auto zonder gruwelijk getild te worden door de Nederlandse overheid.
Verder ben ik normaal niet zo cynisch maar realistisch.
-
verde900
- Donateur

Wat een onzin, uit de belastingopbrengsten van o.a. auto's wordt een systeem in stand gehouden waar jij ook je voordeel mee doet, die douane en belastingdienst innen daar zonder onderscheids des persoons de middelen daarvoor, zo simpel is het.krokoklaas schreef:Het zou ook kunnen dat je een auto in het buitenland koopt omdat ze niet zo roesten, minder km's gemaakt hebben of een kleur hebben die je gewoon aanstaat.
En ontduiken (let wel, als dat hier al aan de orde zou zijn) is ontduiken, niet misgunnen, gewoon aanpakken met flinke boetes vind ik in als het aan de orde is ook in verhouding staan.
Ik interpreteer TS iets anders vandaar dat ik vroeg waarom?
Als je een handeltje in auto's wilt gaan beginnen moet je niet om info op een forum vragen dan moet je zelf slim zijn, je moet je o.a. inschrijven en een btw nummer hebben want overal moet je dat namelijk wel afdragen, zo zitten landen nu eenmaal in elkaar, anders ontduik je belasting en krijg je (terechte zware) boetes..
-
krokoklaas
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
Szábló
- Geregistreerd lid
Hoe het in Frankrijk gaat weet ik niet. In Duitsland is het heel simpel om een auto als Nederlander op je naam te laten zetten en ook om hem te verzekeren. Je moet in Duitsland dan wel wegenbelasting betalen door een exportkenteken te kopen.verde900 schreef:Ik denk dat tenaamstellen zonder woonplaats c.q. ingezetenschap in Frankrijk al een probleem gaat worden
en ook hoe gaat men een niet ingezetene verzekeren?
Zie ook: viewtopic.php?t=10096&highlight=
-
verde900
- Donateur

-
Szábló
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
Szábló
- Geregistreerd lid
Zou kunnen. Vorige zomer kon ik als Nederlands ingezetene in Duitsland in elk geval nog wel een auto op mijn naam laten zetten, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn intussen...verde900 schreef:Wat ik bedoel is dat daar een Europesche regelgeving aan ten grondslag ligt.Szábló schreef:Dat beweerde ik ook niet en volgens mij was dat ook Jantjes bedoeling niet.
-
verde900
- Donateur

Had je een adres in Duitsland?Szábló schreef:Zou kunnen. Vorige zomer kon ik als Nederlands ingezetene in Duitsland in elk geval nog wel een auto op mijn naam laten zetten, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn intussen...verde900 schreef:Wat ik bedoel is dat daar een Europesche regelgeving aan ten grondslag ligt.Szábló schreef:Dat beweerde ik ook niet en volgens mij was dat ook Jantjes bedoeling niet.