Goedkope, niet al te oude, representatieve auto - ideeën?
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Goedkope, niet al te oude, representatieve auto - ideeën?
Hallo,
Mijn vrouw is een eigen bedrijf begonnen. Ze moet veel op reis naar klanten en zoekt daarvoor een auto die:
- Goedkoop is (aanschaf, onderhoud, brandstof, wegenbelasting)
- Qua design niet al te ouderwets is
- Representatieve uitstraling heeft
- Comfortabel is
- Betrouwbaar is
Hebben jullie misschien suggesties t.a.v. merken en types? En niet allemaal aankomen met Saab, hoor!
Mijn vrouw is een eigen bedrijf begonnen. Ze moet veel op reis naar klanten en zoekt daarvoor een auto die:
- Goedkoop is (aanschaf, onderhoud, brandstof, wegenbelasting)
- Qua design niet al te ouderwets is
- Representatieve uitstraling heeft
- Comfortabel is
- Betrouwbaar is
Hebben jullie misschien suggesties t.a.v. merken en types? En niet allemaal aankomen met Saab, hoor!
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Tsja, da's een goede vraag... Ik zit zelf te denken aan iets in de trant van een Peugeot 206, Renault Clio o.i.d. Ben eigenlijk gewoon op zoek naar jullie mening over wat een geschikt merk en model auto voor mijn vrouw zou kunnen zijn. Over een budget heeft ze nog niet nagedacht. Het is een nieuw bedrijf, dus de kosten moeten zo laag mogelijk zijn.sjoerdk schreef:Inderdaad, wat is jullie budget?
-
White Lines
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ik zou dan zelf naar een japanner kijken alhoewel er niets mis is met een clio of een 206. Geen polo! Gruwelijke auto's qua rijgedrag.bas.kuijpers schreef:Tsja, da's een goede vraag... Ik zit zelf te denken aan iets in de trant van een Peugeot 206, Renault Clio o.i.d. Ben eigenlijk gewoon op zoek naar jullie mening over wat een geschikt merk en model auto voor mijn vrouw zou kunnen zijn. Over een budget heeft ze nog niet nagedacht. Het is een nieuw bedrijf, dus de kosten moeten zo laag mogelijk zijn.sjoerdk schreef:Inderdaad, wat is jullie budget?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Red76
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ja, ik moet dat nuanceren. Ik heb ervaring met een Polo uit '97. Dreunen bij 100km per uur en geen fatsoenlijke bocht mee te ronden. Wat een onderstuur!! Die nieuwere zullen ongetwijfeld betere zijn.sjoerdk schreef:Ook al mag ik zelf nog niet rijden, vorige week hadden we een Polo tot onze beschikking, 1.4 september 2005 reedt erg soepel, zowat geen windgeruis alleen wel veel afrolgeluid. Afwerking was wel in orde, alleen vrij harde stoelen.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Wat ik tot op heden gemist heb in dit rijtje is een SAAB NG900 of een 9-3,
zag deze best knappe 9-3 van 2001 voor € 8.300,--
http://www.johanmeure.nl/occasion/index.php?c=&id=5989
-
Erik
- Lid van verdienste
Ik zou het ook zoeken richting de clio of een 206. De clio met de dci motor of de 206 met Hdi. Een 306 is ook een erg prettige auto, heeft net iets meer ruimte. Voordeel van de 306 is dat deze ook met de HDi motor te krijgen is en dat je een iets oudere kan nemen. M.b.t. de clio zou ik voor het laatste model gaan (na de facelift).
En neem een airco. Kost nauwelijks meer, maar zeker als ze veel op pad is, scheelt het behoorlijk om fris bij de klanten aan te komen.
Succes
En neem een airco. Kost nauwelijks meer, maar zeker als ze veel op pad is, scheelt het behoorlijk om fris bij de klanten aan te komen.
Succes
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Zeker leuke auto(behalve de kleur), maar het moest volgens mij gaan om een auto die ook goedkoop is in belasting, verbruik en onderhoud. Dat is de 9-3 niet echt, kan er over meepraten.verde900 schreef:Wat ik tot op heden gemist heb in dit rijtje is een SAAB NG900 of een 9-3,
-
verde900
- Donateur

Dat mag zo zijn maar zo'n croissant kost weer relatief teveel in aanschaf voor zo'n modisch blikje, als ik om mn vrouw gaf....... (de mijne rijdt een dikke Zweed)De Flok schreef:Zeker leuke auto(behalve de kleur), maar het moest volgens mij gaan om een auto die ook goedkoop is in belasting, verbruik en onderhoud. Dat is de 9-3 niet echt, kan er over meepraten.verde900 schreef:Wat ik tot op heden gemist heb in dit rijtje is een SAAB NG900 of een 9-3,