Goedkope, niet al te oude, representatieve auto - ideeën?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Goedkope, niet al te oude, representatieve auto - ideeën?

Bericht door bas.kuijpers » ma 05 jun, 2006 14:29

Hallo,

Mijn vrouw is een eigen bedrijf begonnen. Ze moet veel op reis naar klanten en zoekt daarvoor een auto die:

- Goedkoop is (aanschaf, onderhoud, brandstof, wegenbelasting)
- Qua design niet al te ouderwets is
- Representatieve uitstraling heeft
- Comfortabel is
- Betrouwbaar is

Hebben jullie misschien suggesties t.a.v. merken en types? En niet allemaal aankomen met Saab, hoor!

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » ma 05 jun, 2006 14:39

Wat vinden jullie goedkoop ongeveer??

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 14:39

Inderdaad, wat is jullie budget?

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » ma 05 jun, 2006 14:53

sjoerdk schreef:Inderdaad, wat is jullie budget?
Tsja, da's een goede vraag... Ik zit zelf te denken aan iets in de trant van een Peugeot 206, Renault Clio o.i.d. Ben eigenlijk gewoon op zoek naar jullie mening over wat een geschikt merk en model auto voor mijn vrouw zou kunnen zijn. Over een budget heeft ze nog niet nagedacht. Het is een nieuw bedrijf, dus de kosten moeten zo laag mogelijk zijn.

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » ma 05 jun, 2006 15:00

peugeot en renault is wel betrouwbaar, dat lijkt me goede keuze, zijn ook niet extreem duur 2de hands.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 05 jun, 2006 15:01

bas.kuijpers schreef:
sjoerdk schreef:Inderdaad, wat is jullie budget?
Tsja, da's een goede vraag... Ik zit zelf te denken aan iets in de trant van een Peugeot 206, Renault Clio o.i.d. Ben eigenlijk gewoon op zoek naar jullie mening over wat een geschikt merk en model auto voor mijn vrouw zou kunnen zijn. Over een budget heeft ze nog niet nagedacht. Het is een nieuw bedrijf, dus de kosten moeten zo laag mogelijk zijn.
Ik zou dan zelf naar een japanner kijken alhoewel er niets mis is met een clio of een 206. Geen polo! Gruwelijke auto's qua rijgedrag.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 15:05

Ook al mag ik zelf nog niet rijden, vorige week hadden we een Polo tot onze beschikking, 1.4 september 2005 reedt erg soepel, zowat geen windgeruis alleen wel veel afrolgeluid. Afwerking was wel in orde, alleen vrij harde stoelen.

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » ma 05 jun, 2006 15:08

Ik zou voor een nieuwe Toyota Aygo gaan!
5 drs, zwart, + pakket kost €10.700,-(alle luxe behalve airco)
Onderhoud kost niks, 3 jaar garantie en afschrijving kennen ze niet bij Toyota :wink:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 05 jun, 2006 15:09

sjoerdk schreef:Ook al mag ik zelf nog niet rijden, vorige week hadden we een Polo tot onze beschikking, 1.4 september 2005 reedt erg soepel, zowat geen windgeruis alleen wel veel afrolgeluid. Afwerking was wel in orde, alleen vrij harde stoelen.
Ja, ik moet dat nuanceren. Ik heb ervaring met een Polo uit '97. Dreunen bij 100km per uur en geen fatsoenlijke bocht mee te ronden. Wat een onderstuur!! Die nieuwere zullen ongetwijfeld betere zijn.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jun, 2006 15:12

Het is wel erg wennen als je een 9000 Aero automaat gewend bent, wat is zo'n Polo traag :oops: Echt plankgas om bij een Audi A3 2.0 in de buurt te blijven, met de Aero gebruik je dan maar de helft van z'n power :wink:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 05 jun, 2006 15:19

Ik zou voor een Clio gaan. Is, zoals ze bij Top Gear zeggen, eurochique. Met zo'n auto kan je overal mee voor de dag komen, zowel bij de middenstand als de welvarenderen onder ons. Is gewoon een hele representatieve auto, rijdt goed, ziet er prima uit.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 15:27

Wat ik tot op heden gemist heb in dit rijtje is een SAAB NG900 of een 9-3,
zag deze best knappe 9-3 van 2001 voor € 8.300,--
http://www.johanmeure.nl/occasion/index.php?c=&id=5989

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 05 jun, 2006 15:30

Ik zou het ook zoeken richting de clio of een 206. De clio met de dci motor of de 206 met Hdi. Een 306 is ook een erg prettige auto, heeft net iets meer ruimte. Voordeel van de 306 is dat deze ook met de HDi motor te krijgen is en dat je een iets oudere kan nemen. M.b.t. de clio zou ik voor het laatste model gaan (na de facelift).

En neem een airco. Kost nauwelijks meer, maar zeker als ze veel op pad is, scheelt het behoorlijk om fris bij de klanten aan te komen.

Succes

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 05 jun, 2006 15:39

verde900 schreef:Wat ik tot op heden gemist heb in dit rijtje is een SAAB NG900 of een 9-3,
Zeker leuke auto(behalve de kleur), maar het moest volgens mij gaan om een auto die ook goedkoop is in belasting, verbruik en onderhoud. Dat is de 9-3 niet echt, kan er over meepraten.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 jun, 2006 15:40

De Flok schreef:
verde900 schreef:Wat ik tot op heden gemist heb in dit rijtje is een SAAB NG900 of een 9-3,
Zeker leuke auto(behalve de kleur), maar het moest volgens mij gaan om een auto die ook goedkoop is in belasting, verbruik en onderhoud. Dat is de 9-3 niet echt, kan er over meepraten.
Dat mag zo zijn maar zo'n croissant kost weer relatief teveel in aanschaf voor zo'n modisch blikje, als ik om mn vrouw gaf....... (de mijne rijdt een dikke Zweed)

Plaats reactie