Nieuw Deel I na LPG uitbouw
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Nieuw Deel I na LPG uitbouw
Ik wil voor de vakantie mijn LPG installatie uit laten bouwen.
Is het nog steeds zo dat de garage je deel I opstuurt naar de RDW, je dan een of ander tijdelijk document krijgt, terwijl de RDW je later een nieuw aangepast deel I op stuurt (Zo werkte dat toen ik een keer LPG liet inbouwen in een eerdere auto, maar dat is 8 jaar geleden)
Werkt dat nog steeds zo?
Hoe lang duurt het in de regel voor je een nieuw deel I ontvangt?
Geldt het tijdelijke document in het buitenland, m.a.w. kun je problemen verwachten als je dan buiten NL aangehouden wordt?
Is het nog steeds zo dat de garage je deel I opstuurt naar de RDW, je dan een of ander tijdelijk document krijgt, terwijl de RDW je later een nieuw aangepast deel I op stuurt (Zo werkte dat toen ik een keer LPG liet inbouwen in een eerdere auto, maar dat is 8 jaar geleden)
Werkt dat nog steeds zo?
Hoe lang duurt het in de regel voor je een nieuw deel I ontvangt?
Geldt het tijdelijke document in het buitenland, m.a.w. kun je problemen verwachten als je dan buiten NL aangehouden wordt?
-
brinky
- Donateur

-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ga op vakantie door Duitsland naar Zwitserland... Nergens LPG. En heb dit jaar alle bagageruimte nodig, dus tank zit in de weg....
Ik ben van gemiddeld 300Km per week naar 30Km per week teruggegaan omdat partner leasewagen heeft nu. Dus is mijn 9000 is nu 2e wagen en ivm lagere KM voordeliger op benzine.
Ik ben van gemiddeld 300Km per week naar 30Km per week teruggegaan omdat partner leasewagen heeft nu. Dus is mijn 9000 is nu 2e wagen en ivm lagere KM voordeliger op benzine.
-
Carlsson 900
- Geregistreerd lid
.
De volgende informatie staat op site van de RDW
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... staureren/
Veranderingen aanbrengen aan uw voertuig
Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen,
zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie,
neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW.
Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast.
Keuring bij wijzigingen
Over het algemeen is bij wijzigingen ook een keuring door de RDW vereist.
Als de wijziging aan het voertuig leidt tot aanpassing van het Voertuigbewijs,
dan wordt het kentekenbewijs ingenomen en ontvangt u een ontvangstbewijs.
Hiermee mag u niet naar de APK keuring.
Is uw voertuig binnen vier weken APK-plichtig dan kunt u direct bij de keuring van de wijziging een APK-keuring aanvragen op het RDW-keurinsgstation.
Gasinstallaties
Voor gasinstallaties geldt een aparte regeling.
Meer hierover leest u in het artikel 'Gasinbouw'.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... inbouw.htm
Groeten
Leo
.
De volgende informatie staat op site van de RDW
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... staureren/
Veranderingen aanbrengen aan uw voertuig
Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen,
zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie,
neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW.
Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast.
Keuring bij wijzigingen
Over het algemeen is bij wijzigingen ook een keuring door de RDW vereist.
Als de wijziging aan het voertuig leidt tot aanpassing van het Voertuigbewijs,
dan wordt het kentekenbewijs ingenomen en ontvangt u een ontvangstbewijs.
Hiermee mag u niet naar de APK keuring.
Is uw voertuig binnen vier weken APK-plichtig dan kunt u direct bij de keuring van de wijziging een APK-keuring aanvragen op het RDW-keurinsgstation.
Gasinstallaties
Voor gasinstallaties geldt een aparte regeling.
Meer hierover leest u in het artikel 'Gasinbouw'.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... inbouw.htm
Groeten
Leo
.
-
Thom
- Donateur

lpg
in Duitsland kun je tegenwoordig goed LPG tanken hoor. Ik rijd hier regelmatig en rijd altijd op LPG. Zie http://www.gas-tankstellen.de. De tijden zijn (gelukkig) veranderd. Zwitserland is wel lastiger, maar als je voor de grens tankt ben je toch weer 500 km gered.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Re: lpg
Hm, 280Km in mijn geval, is een 9000 met een 35 (netto) ringtank. Iedere 250Km van de snelweg om LPG te tanken zie ik niet zitten, als ik op één tank beznine van Venlo naar Basel rijd... En 280Km van Basel is ongeveer mijn bestemming.Thom schreef:in Duitsland kun je tegenwoordig goed LPG tanken hoor. Ik rijd hier regelmatig en rijd altijd op LPG. Zie http://www.gas-tankstellen.de. De tijden zijn (gelukkig) veranderd. Zwitserland is wel lastiger, maar als je voor de grens tankt ben je toch weer 500 km gered.
Maar de bagageruimte is nijpender, want die tank is een beetje lomp ingebouwd, en nu ligt de afdekplank die normaal het reservewiel zou afdekken +/- 5 Cm omhoog te balanceren op de tank.
-
Thom
- Donateur

LPG
ja dan wordt het lastiger inderdaad ... met mijn 99 turbo ben ik op LPG naar Italië gereden, door Duitsland dus. Met 46 liter netto inhoud. De snelheidmeter schommelde meestal zo rond de 200 maar binnen de 200 km (reikwijdte) was de tank al weer leeg - dan heeft LPG niet zoveel zin.
-
brinky
- Donateur

Huh? Je hebt gewoon een ringtank? Waar praten we dan over?nelfrikandel schreef:
Hm, 280Km in mijn geval, is een 9000 met een 35 (netto) ringtank. Iedere 250Km van de snelweg om LPG te tanken zie ik niet zitten, als ik op één tank beznine van Venlo naar Basel rijd... En 280Km van Basel is ongeveer mijn bestemming.
Maar de bagageruimte is nijpender, want die tank is een beetje lomp ingebouwd, en nu ligt de afdekplank die normaal het reservewiel zou afdekken +/- 5 Cm omhoog te balanceren op de tank.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Precies wat ik zeg. Er is door een ongelooflijk lompe LPG boer een te hoge tank in gelegd. De afdekplaat die normaal dichtvalt boven het reserverwiel hebben ze losgeschroefd, en met een paar brakke houten latjes pogen te steunen, die ligt dus 5 cm hoger dan de laadvloer zou moeten zijn, bovenop de tank, te wiebelen. en de reservewiel ligt in de weg. Ik ga op vakantie met 2 kinderen, kinderwagen, luiers en de hele rataplan, dus kan ik elke kubieke centimeter bagageruimte gebruiken.brinky schreef:Huh? Je hebt gewoon een ringtank? Waar praten we dan over?nel schreef:Maar de bagageruimte is nijpender, want die tank is een beetje lomp ingebouwd, en nu ligt de afdekplank die normaal het reservewiel zou afdekken +/- 5 Cm omhoog te balanceren op de tank.![]()
Nu had ik daar in de tijd dat die auto alleen maar woon-werk deed niet zo'n last van, omdat ik nooit in de kofferruimte kwam, en op vakantie gingen we met de 406-break van vrouwlief. Nu is die break verruild voor een golf, hoeft papa niet meer werken, dus wordt de SAAB veel minder gebruikt, en alles overwegend is het onzin om voor een schamele 150Km per maand een LPG installatie te handhaven (die zowiezo altijd voor veer troubles in deze auto heeft gezorgd, lees mijn eerdere posts er maar eens op na...
En last but not least: Het lijk me zo lekker om voor het eerst in de 3 jaar/120.000 Km dat ik deze wagen heb zónder check engine lampje rond te rijden
-
White Lines
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid