einde balkenende 2

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

einde balkenende 2

Bericht door edwardk » do 29 jun, 2006 22:24

29 Juni 2006 21:56
Kabinet Balkenende-2 gevallen :fight_boxing: auwwww. :lol:
Het kabinet-Balkenende is gevallen. Premier Balkenende maakte in de Kamer bekend dat de bewindslieden van CDA en VVD hun portefeuilles ter beschikking stellen en dat de D66-bewindslieden per direct hun ontslag aanbieden. De premier gaat morgen naar de koningin.

krijgen we er nu een kabinet voor terug dat echt weer eens wat doet dat gaat zorgen voor een verbetering van de koopkracht en dus ook de economie.> houdt ik er misschien een baan aan over :wink: .

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » do 29 jun, 2006 22:27

tja... grote bende daar in den haag....
idioot dat het gevallen is... what next?
gelukkig moeten we regeren van een land niet zien als iets wat lijkt op het besturen van een bedrijf... tjonge jonge

Leonardo da Vinci

Re: einde balkenellende 2

Bericht door Leonardo da Vinci » do 29 jun, 2006 22:28

edwardkommeren schreef:

... misschien een baan aan over :wink: .
Ik begrijp Wouter Bos een variant van de Melkert baan wenst te introduceren dus wie weet!

edwardk
Geregistreerd lid

Re: einde balkenellende 2

Bericht door edwardk » do 29 jun, 2006 22:29

Leonardo da Vinci schreef:
edwardkommeren schreef:

... misschien een baan aan over :wink: .
Ik begrijp Wouter Bos een variant van de Melkert baan wenst te introduceren dus wie weet!
Ik bedoel een echte baan, geen surrogaat baan. :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 29 jun, 2006 22:35

:green_many:

Ik hoop dat het schijheilige zootje wat er nu zit snel weg is en geen baan meer vind.

(maar dat zal wel niet)

Leonardo da Vinci

Bericht door Leonardo da Vinci » do 29 jun, 2006 22:35

Het geeft in ieder geval ruimte voor de opkomst van wat een nieuwe ideology moet vertegenwoordigen,.. Verdonk, Pastors, Ali, Wilders,.. druk ze allemaal onder een stempel en hupsakee!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 29 jun, 2006 22:44

iedereen die zowel 6 weken geleden als afgelopen nacht (ondergetekende dus) het gestuntel van Verdonk heeft aanschouwd, samen met de onbeschaamde en onfatsoenlijk goedpraterij van respectloos gedrag [en respectloos een politieke uitruil in een juridische verklaring stopt] , kan gewoon niet volhouden dat de minister de enige is die integer is en zou moeten aanblijven.

Niet meer dan terecht dat Verdonk zou moeten opstappen, ofwel onder dwang, ofwel gewoon als het een dame betaamd "ruiterlijk" en eervol zelf opkrassen.

Zij en zij alleen had deze "ellende" kunnen voorkomen door vanaf het begin koffiezuiver, integer en zorgvuldig om te gaan met een dossier dat verstrekkende gevoilgen KON hebben (ook dat valt onder politiek opereren, aanvoelen dat een bepaald dossier met een bepaalde uitkomst een bepaald ongewenst neveneffect heeft, EN doorhebben dat het ontkennen van het burgerschap van een kamerlid ten tijde van haar kamerlidmaatschap, betekent dat de Kamer 3 jaar lang ONGRONDWETTELIJK besluiten heeft genomen --> OOK mbt dus tot Verdonks eigen beleid!! -- boomerang effect dus)

Dit soort zaken niet publiekelijk erkennen, benoemen is een politieke doodzonde lijkt me.

er zijn bewindslieden die voor minder naar huis zijn gestuurd... Betweter en vaste sjaggeraar op de publieke tv Robin Linschoten is er 1 van. die meent het nu anders te weten... Verdonk treft geen blaam.

tja... goedkoop, en tekenend voor de onfatsoenlijke normen die ons Normen en Waarden Kabinet hanteert.

ik heb dit kabinet lange tijd "gesteund" omdat ik achter de hervormingen stond en sta, maar een zo'n falende minister op zo'n manier de hand boven het hoofd houden laat duidelijk zien wie nu eigenlijk de macht in het kabinet had.. Niet Balkenende.

Dan moet het kabinet gwoon opkrassen. Er was een opening geboden, die zo simpel was... en vaak in het verleden is uitgevoerd. dit fundamennteel vasthouden aan het Gelijk van Verdonk is kwalijk in het Landsbelang, niet de houding van D66.

De enige die zuiver heeft gehandeld is D66. zelfs balkenende kon zijn igen leugens hoe de gewraakte passage in de brief aan Hirsi Ali tot stand kwam niet volhouden... en we weten allemaal wat liegen betekent .. (Verdonk weet dat ook, alleen past het telkenmale niet toe op haar zelf.. )

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 29 jun, 2006 23:20

Ik vind het allemaal erg kort door de bocht wat iedereen nu schrijft, ook ik vond dat Verdonk niet even handig bezig was, maar om hier een heel kabinet op te laten vallen is uitermate zwak van D66.

Het huidige kabinet is mischien PR technisch niet de beste en heeft niet altijd populaire maatregelen genomen maar heeft wel gedacht aan wat op lange termijn goed is voor het land. In mijn ogen was het een kabinet wat lekker bezig was (al deden ze het soms wat onhandig)

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 29 jun, 2006 23:23

we gingen goed,nu we konden oogsten,trek de @%##@%&* de stop er uit.ik hoop dat ze worden gedecimeerd bij nieuwe verkiezingen stelletje
onzekere pubers

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 29 jun, 2006 23:28

Ik ben het helemaal met jelger eens, behalve dat ik dan niet achter een aantal (asociale) hervormingen stond en sta.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 29 jun, 2006 23:29

Ik vind het allemaal erg kort door de bocht wat iedereen nu schrijft
als je goed leest zeg ik niet dat het kabinet slechte dingen deed. sterker , ik steunde het, en had graag gewild dat de "klus" afgemaakt kon worden... politieke motieven van Rutte en zijn club maakten dat onmogelijk.

een minister heeft alle recht om alle eer aan zichzelf te houden. (en D66 zelf is daar het meest consequente voorbeeld van... )
dat heet politiek integer handelen vooral als je zelf staat op consequenties trekken voor "liegen" --> iets wat Verdonk, laten we eerlijk zijn, bij herhaling zelf deed! (Congolezen dossier heeft ze bij herhaling de kamer voorgelogen, bijvoorbeeld)

Verdonk had gewoon de optie om zichzelf EN het kabinet (en het land) een dienst te bewijzen door in te zien dat ze niet capabel is om integer en vertrouwelijk om te gaan met ingewikkelde persoonlijke dossiers met soms verstrekkende gevolgen.

daar hoort een politiek oordeel bij en daar is niks kort door de bocht van.

mevrouw is zelf degene van de daadkracht. er is een spreekwoord: een man een man, een woord een woord. zij liegt. dat mag niet.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 29 jun, 2006 23:31

jelger schreef:
Ik vind het allemaal erg kort door de bocht wat iedereen nu schrijft
als je goed leest zeg ik niet dat het kabinet slechte dingen deed. sterker :\ik steunde het, en had graag gewild dat de "klus" afgemaakt kon worden... politieke motieven van Rutte en zijn club maakten dat onmogelijk.

een minister heeft alle recht om alle eer aan zichzelf te houden.
dat heet politiek integer handelen vooral als je zelf staat op consequenties trekken voor "liegen" --> iets wat Verdonk, laten we eerlijk zijn, bij herhaling zelf deed! (Congolezen dozzier heeft ze bij herhaling de kamer voorgelogen, bijvoorbeeld)

Verdonk had gewoon de optie om zichzelf EN het kabinet (en het land) een dienst te bewijzen door in te zien dat ze niet capabel is om integer en vertrouwelijk om te gaan met ingewikkelde persoonlijke dossiers met soms verstrekkende gevolgen.

daar hoort een politiek oordeel bij en daar is niks kort door de bocht van.

mevrouw is zelf degene van de daadkracht. er is een spreekwoord: een man een man, een woord een woord. zij liegt. dat mag niet.
Wat ik ook al zei, ik ben het ook niet eens met haar handelswijze, maar ik vind het uitermate teleurstellend dat hierdoor het kabinet is komen te vervallen. Dat laatste neem ik D66 kwalijk, hier hebben ze imo bewust op aangestuurd.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 29 jun, 2006 23:35

Verdonk heeft gefaald. in alle opzichten, daar kon maar 1 oplossing bij horen. Dat de overige 2 partijen andere belangen boven het landsbelang en kabinetsbelang hebben gesteld is juist die 2 partijen aan te rekenen.

De VVD heeft een heel duidelijk belang bij het binnenboord houden van Verdonk.

Ik ken de VVD goed genoeg om dat te weten. Liberaal als ik ben.

om interne belangen op het bord te leggen van een partij die juist poilitiek correct handelt is uitermate laf.. (en wat dat aangaat stelt debutant Rutte me meteen enorm teleur)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 29 jun, 2006 23:36

Dat is dus de denkfout, zij had moeten opstappen , om de rest niet in moeilijkheden te brengen.

Maar wat #@$ ik, ik ben blij, want zo'n stelletje stuntelaars... die moet je niet in de regering hebben.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 29 jun, 2006 23:38

:joker:

Plaats reactie