Hoe vroegere eigenaren van een auto terugvinden?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Hoe vroegere eigenaren van een auto terugvinden?

Bericht door mailmichiel » di 28 jun, 2016 22:00

Hoi,

Eens een niet Saab gerelateerde vraag: ik heb naast de Saabs pas een Porsche 928 uit 1980 gekocht. Ik ben bezig om de historie te reconstrueren en heb nog een gat wat betreft de Nederlandse historie tussen 1987 en 1992.
In dat laatste jaar zou de auto in beslag genomen zijn, waarschijnlijk bij een dame van lichte zeden :roll: .
De deurwaarder van destijds heb ik zelfs al gesproken, die kan zich het niet herinneren. Hij heeft zijn bedrijf verkocht, dus daar is ook geen bron meer.

Bij de RDW zou het wel bekend moeten zijn, lijkt me. Op het RDW rapport gaat de geschiedenis niet verder terug dan 1997.

Heeft er iemand misschien een goede tip?
Of heeft iemand toevallig herinneringen van eind jaren '80 begin jaren '90 aan een goudkleurige 928 van wellicht een hoerenmadam :lol: (en misschien is dat gegeven over die vorige eigenaar ook niet waar)

Groet Michiel

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Hoe vroegere eigenaren van een auto terugvinden?

Bericht door coppe218 » di 28 jun, 2016 22:33

Is de woonplaats/omgeving wel bekend? Dat heeft al meer kansen.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 29 jun, 2016 2:43

Voor wat betreft de RDW info: ik heb wel eens gehoord dat er ooit een brand is geweest bij de RDW waardoor een deel van het archief vernietigd is geraakt. Mogelijk is dat de reden dat de geschiedenis niet verder terug gaat. Bepaalde zaken als NAP worden ook pas vanaf een bepaald moment bijgehouden.

Als eerste zou ik eerst eens proberen om alle Porsche dealers af te bellen. Dit soort auto's (en zeker in de tijd dat ze nog niet zo oud waren) worden vaak door de dealer onderhouden, en zoveel Porsche dealers zijn er niet in NL (4 of 5 geloof ik). Porsche Classic Center Gelderland in Heteren heeft ook veel contacten die mogelijk kunnen helpen. Ik neem aan dat jij niet de eerste/enige Porsche eigenaar bent die de historie probeert compleet te krijgen. En ik neem ook aan dat je alle bekende eigenaren al hebt geprobeerd te contacteren. Als zij zich een naam herinneren van wie ze de auto kochten kan dat ook al helpen.

Op http://www.zomoto.nl/my/Owners.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; kun je ook een historie overzicht krijgen van alle eigenaren, al is het de vraag of de historie zover terug gaat als de RDW het niet weet. Echter dit is wel info die je via de ovi.rdw zelf niet kunt zien (maar kennelijk wel opgevraagd kan worden). Dus daar je kenteken intoetsen en mocht het werken kun je in elk geval zien of het één of meerdere eigenaren zijn over die periode en hoe lang ze hem in bezit hadden. Maakt de zoektocht alweer wat gerichter.

Succes!

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 29 jun, 2016 12:42

Heeeeel mooi zo'n 928 :)

Bij Porsche kun je via de dealer een geboortecertificaat en de complete historie (indien dealer onderhouden) opvragen, ik weet alleen niet hoever die terug gaat.
De oude schijnen er zo uit te zien:
http://myalbum.com/photo/s1jHx5VF7vT7/1k0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost een paar euro maar dan heb je ook wat :wink:

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » do 30 jun, 2016 19:05

Dank voor de reacties!

Zomoto is inderdaad een top site! Voor oudere auto's is de kans op een hit aanzienlijk lager, zo ook hier, auto onbekend.

Het geboortecertificaat is onderweg. Volgens mij krijg ik alleen de originele configuratie en waar de auto geleverd is, maar wie weet gaat het ook wat Duitse historie opleveren. Dus dan inderdaad ook de Porsche dealers eens langs en misschien eens bij een RDW station iemand vriendelijk vragen :o

Plaats reactie