spulletje

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nako
Geregistreerd lid

spulletje

Bericht door nako » di 25 jul, 2006 9:25

Hallo,

Ik vroeg mij af of er een of ander spulletje in de handel is waarvan lichtmetalen velgen minder snel vies worden cq gemakkelijker schoon te houden zijn? Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald product?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 25 jul, 2006 9:33

Ik heb mijn velgen gepoetst met gewone tutle wax en daarna ingespoten met brake dust barrier, ook van turle (wax?). Rij er nu een paar maanden mee rond en bevalt goed. Na een wasbeurt moet de bake dust barrier eigenlijk opnieuw aangbracht worden, maar ik moet nog een manier uitvogelen om mijn remschijven dan niet te besproeien.

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » di 25 jul, 2006 9:43

Na een wasbeurt moet de bake dust barrier eigenlijk opnieuw aangbracht worden, maar ik moet nog een manier uitvogelen om mijn remschijven dan niet te besproeien.
Dat moet ik dan ook doen, want ik laat hem iedere week wassen.
Het gaat mij er om dat ik remstof er gewoon van af kan spuiten en dat het de velg niet aantast. Ze zien er nu nog goed uit, zou erg jammer zijn als ze aangetast werden. Dat verkl..t het aanzicht van de auto

accordracer
Geregistreerd lid

Bericht door accordracer » di 25 jul, 2006 10:23

nako schreef:
Na een wasbeurt moet de bake dust barrier eigenlijk opnieuw aangbracht worden, maar ik moet nog een manier uitvogelen om mijn remschijven dan niet te besproeien.
Dat moet ik dan ook doen, want ik laat hem iedere week wassen.
Het gaat mij er om dat ik remstof er gewoon van af kan spuiten en dat het de velg niet aantast. Ze zien er nu nog goed uit, zou erg jammer zijn als ze aangetast werden. Dat verkl..t het aanzicht van de auto
Misschien een schrale troost.

Ik heb ferodo remblokken met speciale schijven. Daarbij heb ik witte velgen. Ik denk niet dat je het erger kunt bedenken. Het is echt een ramp om de wielen mooi te houden.

BaasM
Geregistreerd lid

Bericht door BaasM » di 25 jul, 2006 16:15

Spullen van Meguiar's nog niet ontdekt? Zie http://www.meguiars.nl/cgi-bin/catalog. ... NT_OTHER#4

eerst schoonmaken met Hot rims all wheel cleaner (al het vuil is er zo mee af) en daarna polijsten met NXT all metal polysh (dan hecht het vuil minder goed)...

Heb overigens geen aandelen in Meguiar's, ben gewoon een tevreden gebruiker.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 25 jul, 2006 16:42

Wat zijn jullie toch allemaal aan het klooien met jullie velgen. Ik heb die van mij in de normale turtle wax gezet. Verder ben ik zo'n idioot die iedere week de auto met de hand wast, met de vinger kan je het remstof er al afvegen, even een sponsje eroverheen(uiteraard uit de emmer water met turtle-hoogglansshampoo erin) en de velg is weer brandschoon.

Maarten C
Geregistreerd lid

Bericht door Maarten C » di 25 jul, 2006 18:36

Ik gebruik ALUSIL. geen aandelen iod, maar beregoed spul.
Gebruik de zoek-optie en kijk naar de bevindingen. Laatst weer 4 bussen laten halen voor 10 euri per spuitbus.

Maarten

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 25 jul, 2006 22:57

Wekelijks de auto afspuiten met de hoge-druk, en wekelijks met een droog doekje alle 4 de wielen na het spuiten nog een keer afgaan. Alle vuil veeg je er zo vanaf.

Heb geen trucendoos nodig en kost +/- 5 minuten extra ....

s95ae
Geregistreerd lid

Bericht door s95ae » wo 26 jul, 2006 13:53

Flèche Rouge schreef:Wekelijks de auto afspuiten met de hoge-druk, en wekelijks met een droog doekje alle 4 de wielen na het spuiten nog een keer afgaan. Alle vuil veeg je er zo vanaf.

Heb geen trucendoos nodig en kost +/- 5 minuten extra ....
Volgens mij mol je je velgen met de hogedruk spuit...

Ik gebruik alleen maar heet water en een 'speciale' autowashand. Muggen en remtroep gaat er zo af... Voor mij geen zeep, ik heb gehoord dat ook niet goed is voor de lak.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » do 27 jul, 2006 17:40

Koop nou gewoon zwart lichtmetaal ( met RVS plaat) ATP INOX bv heb je er totaal geen last van, sponsje KLAAR :wink:

EJ

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » do 27 jul, 2006 23:30

zeg.....waarom staat dit in de sectie 'tuning',,,,,???? :roll:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 28 jul, 2006 2:07

turboflix schreef:zeg.....waarom staat dit in de sectie 'tuning',,,,,???? :roll:
Het is '''''optische tuning''''''....

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: spulletje

Bericht door 1001760 » zo 30 jul, 2006 12:37

nako schreef:Hallo,

Ik vroeg mij af of er een of ander spulletje in de handel is waarvan lichtmetalen velgen minder snel vies worden cq gemakkelijker schoon te houden zijn? Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald product?
We hebben onlangs een 9-5 Estate voor mijn vrouw gekocht.
De lichtmetalen velgen waren behoorlijk zwart.
Een busje Clean Wheels van AutoGlym gekocht. Erop spuiten, even in laten werken en vervolgens met water afspuiten. Hardnekkig zwart dat er niet direct afspoelde, kon ik er zo met een spons afvegen. Zelfs de "binnenkant" van de velgen werden blinkend schoon. Ik heb voor de zekerheid nog wel een blokje om gereden om het spul van de schijven af te poetsen.
Met regelmatig wassen blijven de velgen mooi schoon, maar misschien kun je nu ook wel met turtle wax aan de gang.

Plaats reactie