Het Grote Oprijwagen-topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
JanWessel
Geregistreerd lid

Het Grote Oprijwagen-topic

Bericht door JanWessel » vr 11 aug, 2006 12:48

Ik had het indirect al eens in de groep gegooid, maar ik maak er maar even een apart topic van: het vervoeren van een geschorste Saab met alleen rijbewijs B.

Ik ben nu al een week of 2 bezig om een passend vervoermiddel te vinden om een Saab 900 van Den Bosch naar Groningen te krijgen en ik kan je vertellen: dat is niet makkelijk.

Tot op heden heb ik het geprobeerd bij Wolbers bestelwagenverhuur in Rotterdam: die hebben een geschikte Volkswagen LT, echter ze willen niet dat ik er 560 km. mee ga rijden. Een oprijvrachtwagen met chauffeur hebben ze ook, maar die kost 35 E. per uur.
Kohler Autoverhuur in Den Haag heeft een Mercedes, maar die heeft een laadvermogen van 960 kilo. Wil ook niet.
KAV in Groningen heeft alleen Oprijwagens voor rijbewijzen C en B-E en een auto-ambulance mag niet achter de auto en ik heb ook geen rijbewijs E. Ik begin een beetje moedeloos te worden. :(

Kortom... wie heeft suggesties?

AvH
Geregistreerd lid

Re: Het Grote Oprijwagen-topic

Bericht door AvH » vr 11 aug, 2006 12:56

waxle schreef:Ik had het indirect al eens in de groep gegooid, maar ik maak er maar even een apart topic van: het vervoeren van een geschorste Saab met alleen rijbewijs B.

Ik ben nu al een week of 2 bezig om een passend vervoermiddel te vinden om een Saab 900 van Den Bosch naar Groningen te krijgen en ik kan je vertellen: dat is niet makkelijk.

Tot op heden heb ik het geprobeerd bij Wolbers bestelwagenverhuur in Rotterdam: die hebben een geschikte Volkswagen LT, echter ze willen niet dat ik er 560 km. mee ga rijden. Een oprijvrachtwagen met chauffeur hebben ze ook, maar die kost 35 E. per uur.
Kohler Autoverhuur in Den Haag heeft een Mercedes, maar die heeft een laadvermogen van 960 kilo. Wil ook niet.
KAV in Groningen heeft alleen Oprijwagens voor rijbewijzen C en B-E en een auto-ambulance mag niet achter de auto en ik heb ook geen rijbewijs E. Ik begin een beetje moedeloos te worden. :(

Kortom... wie heeft suggesties?
Hier wel eens naar gekeken ?

http://www.zegwaard.nl/autotransport

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 11 aug, 2006 13:08

Ik heb een offerte aangevraagd, maar dat kon nog wel es duur worden.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 aug, 2006 13:12

of van Zandwijk uit Wijk en Aalburg
http://www.lvanzandwijk.nl/

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 11 aug, 2006 13:26

ben al meerdere malen het gansche land afgetuft met een Iveco oprijtruck (rijbewijs B) die ik voor weinig huurde van Ouke Baas in Amsterdam (Zuid Oost). Totaal geen restrictie o.w.s.e.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 11 aug, 2006 13:27

had Wouter niet laatst een adres voor zijn donor auto uit belgie? ik neem aan dat je die zaak al benaderd hebt?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 11 aug, 2006 13:31

Style&Co schreef:ben al meerdere malen het gansche land afgetuft met een Iveco oprijtruck (rijbewijs B) die ik voor weinig huurde van Ouke Baas in Amsterdam (Zuid Oost). Totaal geen restrictie o.w.s.e.
Auke Baas is in die kategorie nog best prijzig: € 125 dagprijs en € 0.21 per km. Dat zou al gauw op een eurootje of 250/300 uitkomen vanuit amsterdam. En dan reken ik de diesel nog niet mee.

Ik heb iemand gevonden in Ankeveen:
http://www.zoekned.nl/Bedrijven/Neef+Ba ... /Ankeveen/

Krijg straks utsluitsel of ik de wagen de 19e kan reserveren...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 11 aug, 2006 13:32

jelger schreef:had Wouter niet laatst een adres voor zijn donor auto uit belgie? ik neem aan dat je die zaak al benaderd hebt?
Dat niet, maar ik maakte uit de context ook al op dat de auto niet erg goedkoop was. En aangezien het van Den Bosch naar Groningen zo'n 232 km is...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 11 aug, 2006 13:39

ik weet niet wat het probleem is maar kun je anders niet proberen om de auto gewoon te slepen? Is wel een rot eind maar wel het goedkoopst en effectiefst!

AvH
Geregistreerd lid

Bericht door AvH » vr 11 aug, 2006 13:47

Style&Co schreef:ik weet niet wat het probleem is maar kun je anders niet proberen om de auto gewoon te slepen? Is wel een rot eind maar wel het goedkoopst en effectiefst!
het vervoeren van een geschorste Saab met alleen rijbewijs B.

Gezien het bovenstaande (geschorste Saab) mag gewoon niet op de openbare weg,
Als ze je pakken ga je voor schut.
Ik denk dan aan: Houderschap belasting/verzekering
zal behoorlijk in de papieren gaan lopen

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 11 aug, 2006 13:49

AvH schreef:
Style&Co schreef:ik weet niet wat het probleem is maar kun je anders niet proberen om de auto gewoon te slepen? Is wel een rot eind maar wel het goedkoopst en effectiefst!
het vervoeren van een geschorste Saab met alleen rijbewijs B.

Gezien het bovenstaande (geschorste Saab) mag gewoon niet op de openbare weg,
Als ze je pakken ga je voor schut.
Ik denk dan aan: Houderschap belasting/verzekering
zal behoorlijk in de papieren gaan lopen
Tja, niet verzekerd, niet in de wegenbelasting, geen APK. Dat wordt bij elkaar nog een veel duurder grapje. Daarnaast is de voorremklauw van de 900 niet helemaal jofel, dus hij zou kunnen vastslaan bij het eerste stoplicht.

Oprijwagen is de beste optie.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 11 aug, 2006 14:10

Ken je dan niemand met een zwaardere auto die een auto-ambulance kan aanhangen?
Dat kan toch niet moeilijk zijn?
Zo'n aanhangwagen kost (in België) 35 euro voor een dag.

JanWessel
Geregistreerd lid

Re: Het Grote Oprijwagen-topic

Bericht door JanWessel » vr 11 aug, 2006 17:46

AvH schreef:Hier wel eens naar gekeken ?
http://www.zegwaard.nl/autotransport
De vetlederen medaille voor de gouden tip gaat naar AvH!
Ik had nooit gedacht dat een dergelijk bedrijf zo scherp in de prijs kon zijn, maar zij zeggen de auto van Den Bosch naar Groningen te kunnen transporteren voor 134 Euro exclusief BTW. Daar doe je het zelf nooit voor, natuurlijk.

Wat de prijs zo scherp maakt: Ze regelen een tourbeurt, dus rijden nooit leeg terug. In principe moet je een afspraak maken, waarna de auto door hen opgehaald en afgeleverd word.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » za 12 aug, 2006 0:23

Al eens gedacht om je rijbewijs E achter B te halen?
Kost natuurlijk wat, maar dan heb je ook wat. Ben je in de toekomst van het hele gezeik af en kun je je diensten in de vrienden- en familiekring ook nog 's aanbieden.
Met een dag lessen + examen kom je een heel eind.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 12 aug, 2006 0:33

Ik heb er zeker aan gedacht, en wie weet komt dat nog wel eens... nu gaat het geld even in de Saabs zitten ;)

Plaats reactie