Rare fotograferende Corsa met camera op het dak

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Rare fotograferende Corsa met camera op het dak

Bericht door nelfrikandel » di 15 aug, 2006 21:06

Vandaag liep ik door Tilburg, en werd mijn aandacht getrokken door een vreemde Opel Corsa, wit met een oranje bestikkering. Op het dak van deze auto was op een soort liftarm een draaiende camera gemonteerd. De auto reed met alarmlichten aan en stopte om de paar meter, waarna de camera rondjes draaide. Op de achterkant van de auto zat een oranje stikker met zwarte letters (Type "werkverkeer" maar dan kleiner) waarop stond "Voertuig stopt regelmatig". Er stond ook een webadres op, maar dat kon ik niet meer lezen. Het leek of hij opnamen maakte van de omgeving en (dit is mijn gissing) steeds stopte om een GPS locatie vast te leggen met een bijbehorende 360 graden view...

Wie weet wat dat ding te betekenen heeft?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 15 aug, 2006 21:15

precies zoals je het hier omschrijft.

Dit deden ze eerst met mini's (oude type, vanwege de lage dakhoogte). Is eens een aflevering van geweest bij Jules Unlimited als ik me niet vergis.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » di 15 aug, 2006 21:16

Klinkt inderdaad als het nemen van 360 graden panorama foto's.
Ik ben wel benieuwd voor welke website.

Sander

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 15 aug, 2006 21:44

Toevallig zag ik vorige week zo'n zelfde auto staan in H'sum , maar was het een (nieuwe) Caddy.

Geen idee wat het is..... :?

rudolphw
Geregistreerd lid

Bericht door rudolphw » di 15 aug, 2006 22:20

Heb zelf al enkele jaren geleden zo'n auto (als hiervoor omschreven) in de Lopikerwaard gesignaleerd.
Las naderhand in een of andere buurtkrant dat deze auto opnamen maakte van onroerend goed t.b.v. taxatie/onderbouwing/archivering m.b.t. de aanslag gemeentelijke belastingen (WOZ).
Ik vond het wel erg vreemd, maar het schijnt toch juist te zijn.

Groetjes, Ruud

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 16 aug, 2006 10:30

Sander schreef:Klinkt inderdaad als het nemen van 360 graden panorama foto's.
Ik ben wel benieuwd voor welke website.

Sander
Zag hem vandaag weer rijden. De URL op de auto was: www.cyclomedia.nl

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 16 aug, 2006 11:27

Dat wordt heel actief voor huizenverkoop gebruikt. Kun je een beetje rondkijken in de buurt.

nssn'99
Geregistreerd lid

Bericht door nssn'99 » wo 16 aug, 2006 12:36

Afbeelding

Corsa 'Snorkels'-edition.

Reed er laatst een voorbij op de steenstraat in Panningen. Men is al jaren van plan om de oude steenfabriek en brandweerkazerne daar te slopen en er een wijk uit de grond te stampen. Zal daar waarschijnlijk iets mee te maken hebben.

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » ma 15 jan, 2007 3:40

Als je nu gaat kijken op Funda.nl, daar kun je huizen bekijken en dan ook de foto's van de omgeving bekijken.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 15 jan, 2007 8:59

Dat soort auto's maken inderdaad opnames van de omgeveing.
Jullie heeb vast wel eens navigatiesystemen gezien/gebruikt/over gelezen.
DeGPS-positie's die zij maken worden daarvoor gebruitkt.
Heb in tijden niet meer zo'n auto gezien, maar hier in Rotterdam werd/wordt daarvoor een zilvergrijze Ford Ka gebruikt!!
En ook verder voorzien van de kenmerken die eerder genoemd zijn!!

Groeten. :D

De900C-GAS

thor2002
Geregistreerd lid

Bericht door thor2002 » ma 15 jan, 2007 13:57

De afbeeldingen en GPS info wordt aangeboden aan bv. leger om 'viruteel' door woonwijken heen te kunnen rijden met een tank (da's reallife iets lastiger oefenen) maar is (zoals ook door medeposters opgemerkt) ook in gebruik bij Funda. Nadeel is dat Funda een (sterk!) verouderde serie foto's heeft, wat inhoud dat als je bij mij in de buurt kijkt je alleen nog maar de oude afbraak ziet!! Kijk maar eens hier
da's bij mij in de buurt.... In het venstertje 'klik op de pijlen op rond te draaien' kun je de foto's zien die dus door die Ka's en corsa's worden genomen.

Overigens zag ik afgeloepn zomer die wagen in de straat staan, ben ik even mooi bij de deur blijven staan tot dat ding uit zicht was. Wie weet wordt ik toch nog beroemd 8) 8) (Not!). Of een of andere tankchauffeur gaat juist op mijn persoontje zijn punt-50 leegschieten...

Thor.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 15 jan, 2007 19:59

Op mijn werk (gemeente) hebben we de Cyclorama's (zo heten de 360 graden fotos van dit bedrijf) ook in ons Geografisch Informatie Systeem (GIS) opgenomen. De fotos worden aangeboden incl geoinformatie en in abonnementsvorm wordt de database(alle fotos) in vier jaar vervangen. De fotos zijn zodoende maximaal vier jaar oud. Wij gebruiken ze bij de gemeente inderdaad o.a. voor WOZ controle, Welstandsbeoordeling, Beheer openbare ruimte etc. Groot voordeel is dat je voor veel zaken niet naar buiten hoeft om een eerste indruk te krijgen van de situatie. Dat gaat zeker goed in combinatie met kadastrale info, topografische info en luchtfotos.

Plaats reactie