Het gaat me dan ook niet om de TiD, TDCi's of HDI's (ik ben zelf geen dieselrijder, daar niet van), maar meer specifiek om de VW-rijders (Audi in mindere mate, is wat mij betreft ook een wat aansprekender merk) en hun rijgedrag
Kijk, dat er tegenwoordig snelle diesels zijn vind ik prima, het heeft echter een bepaald type mensen, die vroeger tot een langzame vertegenwoordigersauto veroordeeld waren, het idee hebben dat ze een bijzonder snelle sportwagen rijden en navenant arrogant en provocerend rijgedrag aan de dag leggen.
Aangezien deze 'social climbers' gewend zijn op hun werk de ellebogen te gebruiken, schrikken ze er niet voor terug om flink te bumperkleven, groot licht te geven bij het minste of geringste, rechts in te halen en van het gebruik van een knipperlicht hebben ze nog nooit gehoord. Misschien moet de frustratie van de werkdag er nog even uit?
In elk geval, het is mij de afgelopen jaren opgevallen dat er veel TDI'tjes rondrijden, maar dat deze nog veel meer oververtegenwoordigd zijn in het veroorzaken van gevaarlijke of irritante verkeerssituaties. Een vooroordeel van mij dat helaas vrijwel dagelijks bevestigd wordt op de Nederlandse wegen. Ook in Duitsland vorige week nog een bijna-doodervaring gehad door een mevrouw in TDI-cabrio die op een haar na een vrachtwagen miste bij het inhalen op een tweebaansweg. Gelukkig hield ik afstand.
Het imago dat vroeger aan de BMW- of Alfarijder hing, kan tegenwoordig dus met gemak op de TDI-er worden geplakt. Van BMW-rijders heb ik veel minder last...
En dan heb ik het nog niet eens over al die Marokkaanse crimineeltjes hier in Amsterdam die ook al in glimmende TDI'tjes de blits maken...
Zo, dat is eruit...
Oké, een beetje zwaar aangezet misschien, maar dat is om de discussie te starten...
Ben ik de enige die er zo over denkt?