Heeft even geduurd, maar 't is tijd voor een update!
Zoals ik een maand geleden al noemde, had ik via AliExpress een splitter besteld om te testen. Toen die na een week of twee-drie aankwam direct de radio uit z'n kooi gehaald om 'm aan te sluiten, maar helaas bleek dat ik een verkeerde kabel had besteld. Voor DAB+ is er (blijkbaar) geen standaard aansluiting..
Met wat snuffelwerk op AliExpress toch de juiste kabel gevonden en weer besteld. Het wachten kon beginnen. Gisteravond kwam ik thuis en lag er een typische china-bestelling envelope op de mat klaar voor me;
Ik ben natuurlijk, benieuwd als ik was, direct teruggelopen naar de auto om te kijken of het paste en werkte. En warempel;
Zoals in de hoek rechts onder te zien is; DAB+ werkt! Vanochtend onderweg naar m'n werk maar 'ns radio geluisterd in plaats van Spotify muziek vanaf m'n telefoon. De hele weg ging perfect, kraakhelder geluid, merkbaar wat voller geluid tov FM, echt heel blij mee! Ben benieuwd hoe het qua bereik buiten de randstad gaat, als ik eraan denk zal ik hier tzt nog weleens een update plaatsen. So far so good!
PS. Goed om te onthouden; veel van dit soort apparaatjes heb je in een versterkte en onversterkte versie. Aangezien ik dacht dat de elektrische antenne van mijn 900 al versterkt is af-fabriek, en ik er bar weinig voor voelde om voor dit experimentje te gaan klooien met de bedrading van m'n radio, heb ik de versie gescoord die onversterkt is. De splittertjes met een extra + draadje heb ik geen ervaring mee.