Met 338 km/u over de snelweg....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Met 338 km/u over de snelweg....

Bericht door RoelandV » wo 03 okt, 2018 23:37

We rijden allemaal weleens iets te hard. Maar een 34-jariger oostenrijker maakte het wel heel erg bont.
De man is erin geslaagd om met een snelheid van 338 km/u over de A1 bij Amstetten te rijden.
De oostenrijker (zonder rijbewijs) reed in een Porsche 911 GT3 RS en de achtervolgende agenten konden de man niet bijhouden.
Om hem te laten stoppen werd kunstmatig een file gecreëerd. Bij zijn aanhouding meldde de man trots de maximumsnelheid die hij gehaald had.

Stel je voor: met 338 km/u over de snelweg........ :O:

Bron: https://www.ad.nl/auto/oostenrijkse-pol ... ~a088eec0/

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Met 338 km/u over de snelweg....

Bericht door ReinO » do 04 okt, 2018 8:19

en ergens gun ik het hem ook. het is toch geweldig lekker? alleen anderen schrikken er van dus kan het niet. ' Mogen' mocht al niet natuurlijk.

Thijs Leuven
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs Leuven » do 04 okt, 2018 13:20

'Alleen anderen schrikken er van'

Niet zo gek hè, dit is dus een snelheid waarmee je heel erg veel mensen dood kunt maken. :roll:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 04 okt, 2018 19:14

Volgens mij moet hij zijn vliegbrevet maar gaan halen ...

superput
Geregistreerd lid

Bericht door superput » vr 05 okt, 2018 9:08

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 06 okt, 2018 10:01

Nee ... een fout van de radar telt niet. Overigens moeten de die 338 km/h van de man zonder rijbewijs ook op zijn blauwe ogen geloven.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 06 okt, 2018 10:18

In Brussel gebeuren wel meer opmerkelijke zaken.

Wie bijvoorbeeld met de auto een dagje naar Brussel wil moet even héél goed opletten.
Vanaf 1 oktober moet de auto waarmee je naar Brussel wilt vooraf geregistreerd zijn in een speciale database.
Zelfs een elektrische auto die niet in de Brusselse database staat, krijgt een bekeuring van 150 euro.
Wie het stadsgewest Brussel binnenrijdt met een oude diesel wordt bestraft met een boete van 350 euro.

Bron: https://www.ad.nl/auto/anwb-waarschuwt- ... ~a613e3dc/

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 06 okt, 2018 10:34

Wat een hufterij! Op twee wielen dan maar?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 06 okt, 2018 10:36

Dat lijkt me een prima oplossing... als je met zijn tweeën bent.... :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 06 okt, 2018 10:47

Hoe zit het dan met trikes en tuf-tuf's? :-S+ :mrgreen:

Maar serieus: Die actie van de Brusselse lokale overheid, riekt naar eenvoudige smerige administratiekostenverhoging. Is het juridisch houdbaar in de Belgische wetgeving of Europesewetgeving. Volgens mij zou men elke ingang van de stad niet alleen moeten voorzien van borden, maar ook van loketjes voor automobilisten zonder mobiele internetmogelijkheid.

Trouwens, het bij de entree stoppen om je aan te melden (via internet of een loketje) is ook een mileubelastende actie 'an sich': Afremmen en optrekken zonder daadwerkelijk nut; nog afgezien van diegenen die een tijdje stationair de motor door laten draaien.

linkje naar de mailadressen om je mening kenbaar te maken: http://www.brussel.be/gemeenteraadsleden

Ik heb mijn beklag gedaan aan alle raadsleden op 2 na . Er zijn namelijk twee mailadressen die niet werken: mikaël.huppeldepup vanwege de trema op de 'e' en het mailadres van bertil.huppeldepup bestaat niet.

liberté, propreté + fraternité

Geacht college,

Ik vernam vandaag, dat men zich met zijn automobiel separaat moet registreren voordat men zonder boete gebruik mag maken van een groot gedeelte van de openbare weg in de stad Brussel.

Die actie van de Brusselse lokale overheid riekt naar eenvoudige administratiekostenverhoging voor iedereen, in plaats van diegenen die het zou moeten betreffen. Is het juridisch houdbaar in de Belgische of Europese wetgeving?

Sanité
Is het legaal? Dan zou men volgens mij zou men elke ingang van de stad niet alleen moeten voorzien van borden, maar ook van loketjes voor automobilisten zonder mobiele internetmogelijkheid!

Maar het bij de entree stoppen om je aan te melden (via internet of een loketje) is ook een mileubelastende actie 'an sich': Afremmen en optrekken zonder daadwerkelijk nut; nog afgezien van diegenen die een tijdje stationair de motor door laten draaien.

Conclusie: U bent als college niet goed wijs! (Ik neem een voorbehoud voor elk van u als individu, want ik weet niet wie er voor of tegen dit plan gestemd hebben en of u wel goed geïnformeerd bent en in staat bent geweest om de consequenties van uw handelswijze te doorgronden).

Legalité?
Stelt de Brusselse overheid zich boven de wet?

En de mogelijke idiote consequenties:Moeten automobilisten zich straks in allerlei steden in Europa eerst registreren om van de openbare weg gebruik te mogen maken?

Elke automobiel heeft al een gekentekende registratie in betreffende registers van het land van herkomst. Als men vervuilers wil beboeten, bereken dan per geval de adminstratiekosten in zijn geheel aan de overtreders, in plaats van aan de onschuldigen die met (relatief) schone auto's rijden.

Met milieuvriendelijke groet,

(...)

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 06 okt, 2018 10:50

In België kampt men met zeer nijpende tekorten. Dus bedenkt men een zeer "vooruitstrevende" actie
"ter verbetering van het milieu" om dit op te lossen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 06 okt, 2018 11:54

Ja, dat kan wel zijn. Maar dit soort ontwikkelingen moeten in de kiem worden gesmoord. Zoals ik het college al schreef: "Gaan we dit straks in vele/alle Europese steden doen?" Niet omdat het moet, maar omdat het mag? Dat is toch te debiel voor woorden?

Geef je mening per mail, of telefoon, deel het op Facebook, start een petitie, maakt niet uit maar ageer tegen de waanzinnigheid! Ik dacht de we het met de Rotterdamse nachtmerrie nu wel zo'n beetje hadden gehad, maar helaas. Het bestuurlijk onbenul is nog niet uitgeroeid.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 06 okt, 2018 13:42

Je mag ook niks meer ;-(+

Zou.er niet teveel aandacht aan schenken, straks lezen er sp ers en groenlinksen mee :wink:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 06 okt, 2018 15:45

Ik denk dat die al eerder op de hoogte waren ... Geen slapende honden wakker maken gaat hier niet op, vrees ik. Het er proberen door te drukken van de kastjes-in-je-auto-om-je-rijgedrag-naar-rato-te-belasten-met-ingebouwde-belastingverhoging-natuurlijk staat nog vers in het geheugen. Hopelijk zijn die en andere mislukte acties reden om er niks mee te doen in NL.

Mocht er toch weer zoiets debiels georganiseerd worden, dan stem ik voor massale burgelijke ongehoorzaamheid.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 06 okt, 2018 16:32

RoelandV schreef:
wo 03 okt, 2018 23:37
Stel je voor: met 338 km/u over de snelweg........ :O:
Beter daar dan op een landweggetje :wink:

Plaats reactie