Hoe zit het dan met trikes en tuf-tuf's?
Maar serieus: Die actie van de Brusselse lokale overheid, riekt naar eenvoudige smerige administratiekostenverhoging. Is het juridisch houdbaar in de Belgische wetgeving of Europesewetgeving. Volgens mij zou men elke ingang van de stad niet alleen moeten voorzien van borden, maar ook van loketjes voor automobilisten zonder mobiele internetmogelijkheid.
Trouwens, het bij de entree stoppen om je aan te melden (via internet of een loketje) is ook een mileubelastende actie 'an sich': Afremmen en optrekken zonder daadwerkelijk nut; nog afgezien van diegenen die een tijdje stationair de motor door laten draaien.
linkje naar de mailadressen om je mening kenbaar te maken:
http://www.brussel.be/gemeenteraadsleden
Ik heb mijn beklag gedaan aan alle raadsleden op 2 na . Er zijn namelijk twee mailadressen die niet werken: mikaël.huppeldepup vanwege de trema op de 'e' en het mailadres van bertil.huppeldepup bestaat niet.
liberté, propreté + fraternité
Geacht college,
Ik vernam vandaag, dat men zich met zijn automobiel separaat moet registreren voordat men zonder boete gebruik mag maken van een groot gedeelte van de openbare weg in de stad Brussel.
Die actie van de Brusselse lokale overheid riekt naar eenvoudige administratiekostenverhoging voor iedereen, in plaats van diegenen die het zou moeten betreffen. Is het juridisch houdbaar in de Belgische of Europese wetgeving?
Sanité
Is het legaal? Dan zou men volgens mij zou men elke ingang van de stad niet alleen moeten voorzien van borden, maar ook van loketjes voor automobilisten zonder mobiele internetmogelijkheid!
Maar het bij de entree stoppen om je aan te melden (via internet of een loketje) is ook een mileubelastende actie 'an sich': Afremmen en optrekken zonder daadwerkelijk nut; nog afgezien van diegenen die een tijdje stationair de motor door laten draaien.
Conclusie: U bent als college niet goed wijs! (Ik neem een voorbehoud voor elk van u als individu, want ik weet niet wie er voor of tegen dit plan gestemd hebben en of u wel goed geïnformeerd bent en in staat bent geweest om de consequenties van uw handelswijze te doorgronden).
Legalité?
Stelt de Brusselse overheid zich boven de wet?
En de mogelijke idiote consequenties:Moeten automobilisten zich straks in allerlei steden in Europa eerst registreren om van de openbare weg gebruik te mogen maken?
Elke automobiel heeft al een gekentekende registratie in betreffende registers van het land van herkomst. Als men vervuilers wil beboeten, bereken dan per geval de adminstratiekosten in zijn geheel aan de overtreders, in plaats van aan de onschuldigen die met (relatief) schone auto's rijden.
Met milieuvriendelijke groet,
(...)