Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » di 20 nov, 2018 22:18

Er is iets gebeurd wat totaal onverwacht is en wat zeer onverklaarbaar is. Als verstokte Saabfan wordt ik ineens écht aangetrokken tot een Volvo! Ok, het is een Kattenrug, een classic beauty, maar het gaat toch verder dan de gevoelde charme van een vintage Porsche of Jaguar, Amazon of Volvo 164.

Ik zat al weer een beetje te kijken naar een Saab 96 of 95, mijn favoriete type met de rubber bumpers, maar daar is niet zo veel van te koop, ook in Zweden niet.

Een nieuw avontuur zou de Katterug zijn of zelfs een Duett, helemaal geweldig zijn die!

Bij Hofman.nl staat deze:Volvo PV544 Katterug B16 Lijkt wel een beetje op mijn oude liefde de 96 jubileum :wink:

Ik moet zeggen, dat ik de PV544 een prachtig ontwerp vind, zonder de whitewalls en en de zonnekleppen die zo'n auto meteen oubollig maken. Vooral de latere serie PV544.

Zo een op LPG mag hier meteen de garagebox in.

Dan gaat de 900 in de stalling en wacht ik nog een paar jaartjes tot ook die MRB is vrijgesteld.

Al een paar avonden zit ik het net af te speuren naar De PV 544 of Duett en te kijken naar specialisten en onderdelen...... ... te kwijlen op Blocket, wat een pareltjes komen daar langs!....

Het Saabvirus is ernstig verzwakt......

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » di 20 nov, 2018 22:31

Blocket:
Afbeelding
Dit dus.\

Deze niet:
Afbeelding

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » di 20 nov, 2018 22:32

...

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door theun » di 20 nov, 2018 22:34

Dat is toch ook een prachtige auto! En dan vind ik de PV444 nog net even charmanter..

Gewoon doen. Zo’n auto wordt niks minder waard. Je kunt altijd weer ruilen voor een 96.

Ik denk dat ik een 96 wel net even leuker vind trouwens.. maar die heb je al eens gehad. Soms is iets anders ook gewoon leuk.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » di 20 nov, 2018 22:34

Deze niet:
Afbeelding

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » di 20 nov, 2018 22:44

theun schreef:
di 20 nov, 2018 22:34
Dat is toch ook een prachtige auto! En dan vind ik de PV444 nog net even charmanter..

Gewoon doen. Zo’n auto wordt niks minder waard. Je kunt altijd weer ruilen voor een 96.

Ik denk dat ik een 96 wel net even leuker vind trouwens.. maar die heb je al eens gehad. Soms is iets anders ook gewoon leuk.
Inderdaad, verandering van spijs doet eten....

Nog een lekker hapje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door Gårdarket » di 20 nov, 2018 23:59

Prachtding! Het vreemdgaan wordt je vergeven hoor :wink:

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » wo 21 nov, 2018 0:03

Het vreemdgaan is nog geen feit 8)

een kwestie van tijd misschien :roll:

Als ik probeer een Volvo forum te vinden, kom ik in ieder geval steeds op een kerkhof uit.

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door reiernumans » wo 21 nov, 2018 11:47

Er is een enorme wirwar van Nederlandse Volvo fora is me al eens eerder opgevallen. Zelfs als je gewoon eens een beetje project topics wil lezen in je vrije tijd ben je eigenlijk beter af in het Engels dan te proberen een NL forum te vinden waar 'van alles wat' besproken wordt :lol:

Gebruikersavatar
Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door Luud » wo 21 nov, 2018 12:11

Zo herkenbaar. Na jaren Volvo kwam bij mij eindelijk een Saab 96 voorbij,(jaren van gedroomd) daarna een 90. Ik lees dat je 900 niet weggaat, kan je van beide autos genieten. :O:

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » wo 21 nov, 2018 19:22

App1 schreef:
wo 21 nov, 2018 14:25
Ook een gehad voor de Saab 96 avonturen. Vond ze mooi maar te spartaans vergeleken met de 96
Oh? zit er nog minder op dan een 96?

Thijs Leuven
Geregistreerd lid

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door Thijs Leuven » do 22 nov, 2018 11:50

Stuk ouder natuurlijk, kan me voorstellen dat het allemaal net wat minder verfijnd is daardoor. Prachtige auto's wel, zou er ook wel eentje willen! (maar ik wil zo veel... :) )

jelger
Geregistreerd lid

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door jelger » do 22 nov, 2018 12:35

Mooie auto. Eigenlijk mooier dan een 96.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door op » do 22 nov, 2018 18:48


Gebruikersavatar
jaap noord
Geregistreerd lid

Re: Vreemdgaan? (verliefd op Kattenrug)

Bericht door jaap noord » do 22 nov, 2018 20:10

Kijk ook eens naar een P1800.
Voor mij nog altijd de mooiste Volvo.

Plaats reactie