vectra OPC met 280 pk op parijse autosalon en nw. corsa

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

vectra OPC met 280 pk op parijse autosalon en nw. corsa

Bericht door edwardk » wo 06 sep, 2006 22:24

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=36820

Bij het Performance Center is men bezig met een primeur voor de salon van Parijs, een Opel vectra met 2,8 ltr met 280 pk , 24 meer dan nu.
310Nm 240 km/h

Wordt gemaakt in Antwerpen en men rekend op 70.000 st/jr
acceleratie 0 - 100 in 6,3 sec.En men komt met een 3 deurs coupe de GTC :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de nieuwe corsa : Afbeelding

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 06 sep, 2006 22:55

Ook gewoon in het Nederlands...
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5110&cache=no
Afbeelding
Vind het geen mooie wagen by the way...

sonett
Geregistreerd lid

Bericht door sonett » wo 06 sep, 2006 23:27

Die GTC is al langer op de markt er is zelfs ook al een cabrio versie van
(de twin-top) maar die zijn op bassis van de Opel Astra :idea:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 07 sep, 2006 19:07

sonett schreef:Die GTC is al langer op de markt er is zelfs ook al een cabrio versie van
ja dat weet ik ook, ben niet gek maar de rest is NIEUW :roll: , komt in Parijs op de autoshow :wink: Ja opel maakt al langer auto's , is niet nieuw

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 07 sep, 2006 19:13

Iemand toevallig de eerste Topgearaflevering gezien van 2006? Daarin test Jeremy respectievelijk de Ford Mondeo ST, Mazda 6 MPS en de Opel Vectra OPC, na wat testwerk (lees: scheuren en gummen) kwam Clarkson tot de conclusie dat de Ford het beste was, en de Opel het slechtste :P
Dat vanwege het enorm slechte onderstel en doodsebesturing, het enige pluspunt wat hij over de OPC kon zeggen was z'n hoge top van ruim 260 km/h :P
Vind het persoonlijk geen mooie auto, alhoewel Opels qua design steeds fraaier beginnen te worden, de OPC versies zijn alleen dan weer zo dik en sjonnieachtig, iedereen z'n smaak en voorkeuren natuurlijk.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: vectra OPC met 280 pk op parijse autosalon en nw. corsa

Bericht door jwaterink » ma 11 sep, 2006 9:47

edwardkommeren schreef:
Bah, net zo'n rare kleine zijruit als de astra gtc. Als ik daarachterin zou moeten zitten zou je terplekke claustrofobisch worden. En wat hebben die gebakjes een gigantisch saai dashboard. Is in zowel de corsa als de astra en de vectra even saai en plastic achtig.

marq101
Geregistreerd lid

Re: vectra OPC met 280 pk op parijse autosalon en nw. corsa

Bericht door marq101 » ma 11 sep, 2006 11:12

jwaterink schreef:
edwardkommeren schreef:
Bah, net zo'n rare kleine zijruit als de astra gtc. Als ik daarachterin zou moeten zitten zou je terplekke claustrofobisch worden. En wat hebben die gebakjes een gigantisch saai dashboard. Is in zowel de corsa als de astra en de vectra even saai en plastic achtig.
Ik ben geen Opelfan om het maar eufemistisch te omschrijven maar de Vectra station en de signum vind ik best fraai. Bovendien zal de kwaliteit gezien het debacle met de vorige series boven alle twijfel verheven zijn.

Ik moet zeggen dat onder de Saabrijders, Opel, the car you love to hate is. Logisch want het is familie :wink:

sonett
Geregistreerd lid

Bericht door sonett » di 12 sep, 2006 0:09

edwardkommeren schreef:
sonett schreef:Die GTC is al langer op de markt er is zelfs ook al een cabrio versie van
ja dat weet ik ook, ben niet gek maar de rest is NIEUW :roll: , komt in Parijs op de autoshow :wink: Ja opel maakt al langer auto's , is niet nieuw
Heum :? Je spreekt over de nieuwe Corsa en een niewe versie van de Vectra en daar plaats je foto's bij van een Astra
Wie moeter dan het kleinere fietsje nemen met grotere versnelling :?:

Plaats reactie