Update Nieuwe lidmaatschapsprijzen 2007 ANWB

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 11 sep, 2006 11:27

je kan nog tenminste terecht bij de anwb met een 1e auto die ouder dan 15 jaar is.. bij die andere gele 'dienstverlener' die zich nadrukkelijk presenteert "motten" ze je niet eens als je 1e auto ouder dan 12 jaar is....

zet dat 'service' dan maar even in de juiste context.... :roll:

maar goed, ik neem aan dat er onschuldige onwetendheid in het spel is.
[anwb bashen is ook leuker dan tegen de kleine calimero];-)

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 11 sep, 2006 11:33

jelger schreef:je kan nog tenminste terecht bij de anwb met een 1e auto die ouder dan 15 jaar is.. bij die andere gele 'dienstverlener' die zich nadrukkelijk presenteert "motten" ze je niet eens als je 1e auto ouder dan 12 jaar is....

zet dat 'service' dan maar even in de juiste context.... :roll:

maar goed, ik neem aan dat er onschuldige onwetendheid in het spel is.
Je kan ook een automobilisten hulpverzekering bij je reisverzekering afsluiten. Dat is goedkoper dan alle bovengenoemde alternatieven.

Overigens ook de ANWB zal een oude auto NIET repatrieren als de transportkosten hoger zijn dan de waarde van de auto! En ze zijn daarin strenger dan veel verzekeringsmaatschappijen.... Die termijn van 15 jaar is dus fictief. Ik ken meerdere gevallen waarin ze auto's niet wilden repatrieren die niet ouder waren dan 10 jaar.

(ANWB bashen is terecht :wink:)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 11 sep, 2006 13:11

het verschil is dan ook dat je bij de ANWB 1 polis afsluit die op naam staat, en dat het ze niet zo uitmaakt met welke of hoeveel auto's je rijdt, terwijl bij de genoemde concurrent je een polis per automobiel afsluit, waarbij een auto van 12 jaar of ouder als 2e of 3e auto 82 euro pj kost ex buitenland - per auto.

wat de verhoging betreft : als er klanten weglopen zal toch ergens gecompenseerd moeten worden om de 'service' op hetzelfde nivo te kunnen handhaven met minder individuele inkomsten.

je kan ook denken aan regio stations in de buitengebieden zoals groningen elders onderbrengen, zodat de wachttijd langer wordt.

evengoed is het niet helemaal onterecht dat oude auto's meer moeten kosten...

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » ma 11 sep, 2006 13:11

Ik kan nergens op de anwb site iets ontdekken over auto's ouder dan 15 jaar?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 11 sep, 2006 13:29

Wouter schreef:Ik kan nergens op de anwb site iets ontdekken over auto's ouder dan 15 jaar?
Volgens mij kan je ergens de voorwaarden downloaden. Misschien staat het daar.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 11 sep, 2006 13:41

marq101 schreef:Je kan ook een automobilisten hulpverzekering bij je reisverzekering afsluiten.
Dat heb ik, maar dan heb ik niet dekking als in naar mijn werk rijdt. De reisverzekering is er alleen voor als je op reis (in de zin van vakantie)bent. En zelfs dan: de dekking geldt pas als ik een reservering heb voor de bestemming. Ik ga volgend weekend naar Arnhem bij mijn zusje op bezoek. De heenweg heb ik geen dekking. Op mijn logeeradres gaat de dekking in. Tenminste... zo heeft de man van de (rabo)bank (=> verzeking van interpolis dus) het verteld.

Ik heb destijds deze verzekering genomen ivm buitenlandse reizen. Dan geldt ongeveer hetzelfde als de ANWB reis en kredietbrief.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 11 sep, 2006 14:00

paul99gl83 schreef:
marq101 schreef:Je kan ook een automobilisten hulpverzekering bij je reisverzekering afsluiten.
Dat heb ik, maar dan heb ik niet dekking als in naar mijn werk rijdt. De reisverzekering is er alleen voor als je op reis (in de zin van vakantie)bent. En zelfs dan: de dekking geldt pas als ik een reservering heb voor de bestemming. Ik ga volgend weekend naar Arnhem bij mijn zusje op bezoek. De heenweg heb ik geen dekking. Op mijn logeeradres gaat de dekking in. Tenminste... zo heeft de man van de (rabo)bank (=> verzeking van interpolis dus) het verteld.

Ik heb destijds deze verzekering genomen ivm buitenlandse reizen. Dan geldt ongeveer hetzelfde als de ANWB reis en kredietbrief.

Je hebt inderdaad geen pechdekking onder een ahv als je gewoon in NL op de weg rijdt. Dat kan vallen onder je autoverzekering of je moet inderdaad een binnenlanddekking nemen bij 1 van de 2 bekende vechtersbaasjes. Behalve als je op weg bent naar een vakantiebestemming want dan geldt je reisverzekering en je eventuele AHV

Nu weet ik toevallig wel iets van de interpolis verzekeringen en de reservering (hotel, camping, vakantiepark et cetera) moet je alleen kunnen overleggen bij een vakantie in NL (dat geldt voor de meeste, zoniet alle, verzekeringen).

Een dekking voor een vakantie gaat in op het moment dat je de deur van je huis achter je hebt dicht gedaan dus niet als je pas op je bestemming bent. Kortom, jij rijdt de straat uit om op vakantie te gaan en om de hoek ploft je motor dan kan je gewoon aanspraak maken op de faciliteiten van je reisverzekering en je eventuele Automobilisten Hulp Verzekering.

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » vr 15 sep, 2006 12:24

Een ander alternatief is lid worden van de KNAC, zij beiden ook een pechservice die in Nederland gebruik maakt van de ANWB en in andere landen van locale hulpverleners. Ik heb zelf de Classic Car polis genomen omdat die een klassier ÁLTIJD terug haalt ongeacht de waarde. Tevens wordt je ook geholpen met je dagelijks gebruik auto. Kost voor lopend jaar 116.50.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 15 sep, 2006 13:11

K Plop schreef:Een ander alternatief is lid worden van de KNAC, zij beiden ook een pechservice die in Nederland gebruik maakt van de ANWB en in andere landen van locale hulpverleners. Ik heb zelf de Classic Car polis genomen omdat die een klassier ÁLTIJD terug haalt ongeacht de waarde. Tevens wordt je ook geholpen met je dagelijks gebruik auto. Kost voor lopend jaar 116.50.
Een klassieker verzekering is voor het repatrieren van je oude auto inderdaad de beste oplossing anders kijkt men toch maar naar de dagwaarde. Een andere goedkope oplossing is de EAC, Economische Automobiel Club. Niet echt bekend maar heeft vergelijkbare mogelijkheden als de KNAC

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » za 16 sep, 2006 22:50

Ik was al bang dat ik, de door mij ernstig op prijs gestelde ANWB, veel meer euro's moest gaan betalen.

Maar niks is dus minder waar. Het wordt goedkoper. Ook wel eens leuk.

Dus weer met een gerust hart met de auto op pad.

8)

Plaats reactie