Onterechte fijnstofheffing na blunder RDW

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Onterechte fijnstofheffing na blunder RDW

Bericht door RoelandV » do 23 jan, 2020 23:58

Het AD meldt vanavond dat vele duizenden automobilisten ten onrechte een belastingaanslag krijgen als gevolg van een blunder van de RDW.

De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) weet van veel oude geïmporteerde dieselauto’s niet of ze zijn voorzien van een roetfilter.
Duizenden automobilisten kregen daardoor ten onrechte een belastingaanslag omdat hun auto te veel fijnstof zou uitstoten.

De RDW sluit niet uit dat er nog steeds diesels rondrijden waarvoor te veel wegenbelasting wordt betaald. De dienst raadt dieselrijders
die de nieuwe fijnstofheffing moeten betalen aan de uitstootgegevens van de auto bij de RDW te controleren, navraag te doen bij de
officiële merkimporteur en desnoods onder de auto te kruipen om te controleren of er een af fabriek-roetfilter aanwezig is. :D :D

Bron: https://www.ad.nl/auto/duizenden-automo ... ~a4a91c2a/

edwardk
Geregistreerd lid

Re: Onterechte fijnstofheffing na blunder RDW

Bericht door edwardk » vr 24 jan, 2020 0:26

Was te verwachten met een kabinet met een minister president die leidt aan geheugenverlies met zoveel sukkelende ministers en bijbehorende ambtenaren.

scancaep
Geregistreerd lid

Bericht door scancaep » vr 24 jan, 2020 15:03

Onze "overheid" is goed bezig...! ;-(+

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » vr 24 jan, 2020 18:21

De RDW registratie is niet zo heel accuraat helaas. Dat is ook naar ik begrepen heb de reden dat milieuzones in Nederland onderscheid maken op basis van DET in plaats van op werkelijke emissies. Voor dat laatste missen er domweg teveel gegevens in de RDW registraties. Zeker bij wat oudere en/of geimporteerde auto's

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 24 jan, 2020 19:17

Ook bij mij is de RDW registratie bij invoer knullig onvolledig - en deels incorrect. Als ik de OpenData Excel download van alle 9-5NG's doe zie ik bij mij en een handjevol anderen (dus ca 1%) veel lege velden. Ook is de brandstof registratie niet goed overgenomen, en nemen ze alle buitenlandse papieren in. :roll:

Het is dat het nu met benzine / ethanol niet uitmaakt... maar ik ga er wel werk van maken. En maar betalen. Voor wat? Beetje voor de show met een lineaaltje dingen nameten. Nou nou poeh poeh. Maar van een beetje data invoeren...

Prutsers.

Plaats reactie