De best verkochte Porsche in Europa is.....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

De best verkochte Porsche in Europa is.....

Bericht door RoelandV » zo 27 sep, 2020 21:21

Soms denk je het antwoord op een vraag te weten, maar wordt je verrast door het juiste antwoord.
Ik dacht dus dat de 911 of de Macan de best verkochte Porsche zou zijn. Maar ik had het mis.

De best verkochte Porsche in Europa was afgelopen maand.....de 100% elektrische Taycan:

Afbeelding

Bron: https://www.vroom.be/nl/nieuws/de-bestv ... t-is-23768

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: De best verkochte Porsche in Europa is.....

Bericht door Steve-O » zo 27 sep, 2020 23:41

Als je het goed leest was de Cayenne eigenlijk het bestverkocht.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 27 sep, 2020 23:50

Zal misschien ook met subsidie en praktische inzetbaarheid te maken hebben. 4 deuren en lage / geen bijtelling of welke regels er in het buitenland gelden qua subsidie.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 28 sep, 2020 9:00

Die 718 zijn mooi.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 28 sep, 2020 9:52

Een 718 Boxster 4.0 GTS of een Boxster Spyder lijken me echt hemels, zeker met de handbak. De 992 doet me niet zoveel, is eenvoudigweg te groot geworden en te "dik". Net zoals bijna alle auto's sinds een jaar of 10 ontworpen zijn om "dik" te zijn. Liever een 718, die is nog sierlijk.
Steve-O schreef:
zo 27 sep, 2020 23:41
Als je het goed leest was de Cayenne eigenlijk het bestverkocht.
Ja daar heeft de marketing afdeling van Porsche mooi een stokje voor gestoken... :P

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 28 sep, 2020 12:14

Bijtelling van een Taycan Turbo S van 190K is € 37.800,-- (bij een gewone Turbo ben je € 30.300,-- kwijt)
Bijtelling van een 718 Cayman GTS4 van 125K is € 27.500,--

Waar zit bij een EV trouwens de Turbo?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 28 sep, 2020 12:25

De 718 is volledig overbodig. Er is al de 911, die al decennia DE Porsche is, voor velen. De 718 voegt niets toe. Alleen een nummertje.

De Taycan lijkt een fraaie opvolger van de Panamera alleen dan in en @#$-EVjasje met een prijskaartje boven de ton om de subsidiepot tot het uiterste te kunnen uitwringen: "Zum kotzen!"

De Macan lijkt vanachteren teveel op de meest SUV's waarbij het niet gelukt is om de styling aan het formaat aan te passen. (Audi/BMW/laatste generatie Volvo's) De Cayenne is net als Landrover/Rangerover een auto waarbij het design van de kont integraal is aangepakt, in plaats van een oprekoefening van de kont van een bestaand model. Deze blijf ik mooi vinden.

De presentatie van de auto's op de site van Porsche (geheel haaks op de zijkant) is niet de meest ideale voor de vormgeving en focus voor de helft op de exhibitionistische doorzonvelgen met gele remklauwen, wat bij veel kleuren gewoon lelijk is.

Jammer.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » ma 28 sep, 2020 12:44

dus zo'n 1100 auto minder verkocht dan in 2019. Das' best veel

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 28 sep, 2020 12:47

Steve-O schreef:
ma 28 sep, 2020 12:25
De 718 is volledig overbodig. Er is al de 911, die al decennia DE Porsche is, voor velen. De 718 voegt niets toe. Alleen een nummertje.
Totaal niet mee eens... De 718, voorheen "Boxster" genoemd is eigenlijk de lekkerder rijdende auto, maar was jarenlang vermaard vanwege het imago dat het een vrouwenauto was.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 28 sep, 2020 13:23

Is goed, als de 718 dan kan de 911 toch weg. Of we noemen de 718 in het vervolg gewoon 911 en leveren hem met de mooiere lijnen van de 911. Dan noemt niemand het nog een vrouwenauto en zijn de Audi-looks gelijk weg. :wink:

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » ma 28 sep, 2020 13:59

Da’s een beetje appels en peren. De 718 is heeft de motor in het midden en de 911 niet.
In die zin had Saab ook de 9000 niet hoeven maken, want er was ook een 900 met vijf deuren.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 28 sep, 2020 14:36

Geef mijn Porsche maar aan fikkie

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 28 sep, 2020 15:29

Ik heb in een 718 gereden ( Het is heel erg foute marketing : maar als je op een bepaalde postcode woont krijg je soms een uitnodiging voor een proefrit hier in Haren / GN) en dat is echt een hele fijne auto met oer-gevoel.

AeroHank
Donateur
Donateur

Bericht door AeroHank » ma 28 sep, 2020 17:48

Bij een kennis van mij heeft de importeur maar snel eieren voor z'n geld gekozen en de geleverde Taycan terug genomen.
Wat een drama. Naast monteurs zijn vooral advocaten druk met dit model....

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 28 sep, 2020 18:51

Hier in het dorp rijden vooral veel van de SUVs; Macan en Cayenne

Mijn hond vindt dat maar niks; hij schrikt van het uitlaatgeluid en blaft ze dan boos na als ze langsrijden.

Van mijn 900 daarentegen heeft ie geen last. Kortom, het is een braaf beestje.

Plaats reactie