Wat nu weer......
- Luud
- Donateur (7x)
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: di 26 mei, 2015 20:40
- Regio: NL - Provincie Limburg
Wat nu weer......
Eurocommissaris Frans Timmermans komt met nieuwe plannen die elektrisch rijden verder moeten stimuleren. De voorstellen omvatten onder andere een termijn voor het uitfaseren van verbrandingsmotoren en een vervuilingsheffing aldus Timmermans tegen de Britse krant Financial Times.
96 V4 1500 uit 1971 sinds 2015
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
90 uit 1985 sinds 2017
95 V4 1700 uit 1972 sinds 2019
90 uit 1985 sinds 2017
- J.vandermeulen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Wat nu weer......
Het wordt tijd dat hij uitgefaseerd wordt in Brussel. Dan kan hij mooi steenkolen scheppen in Azië.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T
- phanot
- Donateur (2x)
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma 04 mei, 2015 21:52
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Wat nu weer......
Timmermans moet niet uitgefaseerd worden, hij moet eerder gecolloceerd worden in de psychiatrie.
Dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving als ze in de politiek zitten.
Dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving als ze in de politiek zitten.
Laatst gewijzigd door phanot op ma 05 jul, 2021 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tjøørd
- Donateur (6x)
- Berichten: 3530
- Lid geworden op: za 08 okt, 2005 12:27
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Wat nu weer......
Ach ja zo ken ik er wel meer..
Maar dat we vroeg of laat van de verbrandingsmotor af gaan en dat vervuilers meer gaan betalen lijkt me niet echt nieuws toch?
Maar dat we vroeg of laat van de verbrandingsmotor af gaan en dat vervuilers meer gaan betalen lijkt me niet echt nieuws toch?
9-5 Vector Estate 2004
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
95 V4 1974
Hiervoor: 95 1971, 900 cabrio 1997, 9000i 1987, 9-5 Estate 2000, 9000 CSE Anniversary 1997, 90 1986, 99 1982
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Wat nu weer......
Nee, dat plan dat Europa in 2050 klimaatneutraal moet zijn, dat ligt er al een poosje. Wanneer zijn die NEVS subframes klaar voor onder de 9-3?
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- gudmundje
- Donateur
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Wat nu weer......
die zijn gereed, alle twee, volgende levering binnen 7 jaar
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
- ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1048
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Re: Wat nu weer......
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- jelger
- Geregistreerd lid
- Berichten: 18854
- Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
- Contacteer:
Re: Wat nu weer......
Hij doet waar hij voor aangenomen is op die functie.
In mijn baan krijg je dan een positieve evaluatie, maar blijkbaar is dat niet gewoon bij diverse reageerders.
In mijn baan krijg je dan een positieve evaluatie, maar blijkbaar is dat niet gewoon bij diverse reageerders.
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Wat nu weer......
Ik denk dat het anders ligt. Door te doen waar hij voor aangenomen is (de inhoud waarover de discussie eigenlijk zou moeten gaan, maar die niet ter discussie mág staan en daarom gaat het uiteindelijk over de vorm/persoon) wordt hij het boegbeeld van een verandering die veel mensen (nog) niet willen.
En eerlijk gezegd wacht ik ook nog elke keer dat dit soort berichten passeren op het moment dat de internationale scheepvaart etc. aangepakt gaat worden, met grote woorden en een krachtige vuist op tafel, die jegens de individuele burger - the low hanging fruit - maar al te graag gehanteerd wordt. Schuldig zullen wij ons voelen enzo. Niet dat dat niks oplevert, maar het is maar een klein deel van het probleem aanpakken. Wat dat betreft kan ik me de woede van sommigen wel voorstellen. Zelf heb ik het al losgelaten. We zullen met steeds minder genoegen moeten nemen, op vele fronten. De gouden eeuw waarin alles mocht en alles kon komt ten einde.
En eerlijk gezegd wacht ik ook nog elke keer dat dit soort berichten passeren op het moment dat de internationale scheepvaart etc. aangepakt gaat worden, met grote woorden en een krachtige vuist op tafel, die jegens de individuele burger - the low hanging fruit - maar al te graag gehanteerd wordt. Schuldig zullen wij ons voelen enzo. Niet dat dat niks oplevert, maar het is maar een klein deel van het probleem aanpakken. Wat dat betreft kan ik me de woede van sommigen wel voorstellen. Zelf heb ik het al losgelaten. We zullen met steeds minder genoegen moeten nemen, op vele fronten. De gouden eeuw waarin alles mocht en alles kon komt ten einde.
-
- Donateur
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 11 dec, 2008 14:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Wat nu weer......
En dat terwijl de allerrijksten een reisje naar de ruimte boeken als pleziervlucht. En genoeg brandstof er doorheen jagen om een normaal mens decennia te laten rijden. Een van de grote vragen is denk ik dat het hebben vermogen ook het in veelvoud vervuilen rechtvaardigen. Dit geld dan misschien voor zowel de persoon, industrie of economisch belang. Het is heel moeilijk meten
Saab 900 t16 1984
Saab 900 t16 1985
Saab 9-3 2.0 t
Saab 9-5 2002 Estate
Saab 9000 Aero 2.0
Saab 900 t16 1985
Saab 9-3 2.0 t
Saab 9-5 2002 Estate
Saab 9000 Aero 2.0
- martinphili
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Wat nu weer......
Ik vind het toch wel grappig dat een volstrekt onbelangrijk dingetje (de brandstofsoort van je vervoermiddel) in belang boven dat van de rest van de wereld gezet wordt.
Het is inmiddels toch wel duidelijk, hoop ik, dat we met z'n allen de boel aardig naar de verdommenis helpen. Daar moet wat aan gedaan worden. En daar is iemand voor aangenomen die hart voor zijn zaak heeft.
Natuurlijk, er moet van alles aangepakt worden. Vliegverkeer, scheepvaart, industrie, particulier en ook de automobiel. En verdikke, voor die laatste is er momenteel een heel leuk alternatief voor fossiele brandstof in de vorm van (liefst groen opgewekte) elektriciteit. Een energiedrager die naast een verminderde emissie ook nog eens een ongelofelijke bak rijcomfort opbrengt. Een koppel dat maximaal is bij de eerste aanraking van het gaspedaal, trillingsvrije loop, onderhoudsarm en fluisterstil. En alleen omdat het geen broem broem doet vinden we Timmers een #@$.
Ik vind dat futiel.
En ja, je mag mij gerust beschuldigen van het feit dat ik ook nog steeds in zo'n benzine gebruikende auto rond rijd. Ik ben ook niet heilig. Maar ik doe mijn best.
Het is inmiddels toch wel duidelijk, hoop ik, dat we met z'n allen de boel aardig naar de verdommenis helpen. Daar moet wat aan gedaan worden. En daar is iemand voor aangenomen die hart voor zijn zaak heeft.
Natuurlijk, er moet van alles aangepakt worden. Vliegverkeer, scheepvaart, industrie, particulier en ook de automobiel. En verdikke, voor die laatste is er momenteel een heel leuk alternatief voor fossiele brandstof in de vorm van (liefst groen opgewekte) elektriciteit. Een energiedrager die naast een verminderde emissie ook nog eens een ongelofelijke bak rijcomfort opbrengt. Een koppel dat maximaal is bij de eerste aanraking van het gaspedaal, trillingsvrije loop, onderhoudsarm en fluisterstil. En alleen omdat het geen broem broem doet vinden we Timmers een #@$.
Ik vind dat futiel.
En ja, je mag mij gerust beschuldigen van het feit dat ik ook nog steeds in zo'n benzine gebruikende auto rond rijd. Ik ben ook niet heilig. Maar ik doe mijn best.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Wat nu weer......
De verkoop van nieuwe auto's met verbrandingsmotor wordt uitgefaseerd. De reeds aanwezige auto's niet, die zullen wel zwaarder belast worden....
en terecht.
Zoals Sapphire schreef: de gouden eeuw komt ten einde.....
en wij gaan het meemaken.
en terecht.
Zoals Sapphire schreef: de gouden eeuw komt ten einde.....
en wij gaan het meemaken.
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
9-5 V6 SE Estate 1999 LPG G3 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
95 1972 wit (verkocht)
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi (verkocht)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog