sleutelen op eigen terrein?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

sleutelen op eigen terrein?

Bericht door ReinO » do 26 mei, 2022 8:42

in de apv van Lelystad kon ik het niet terug vinden maar hoe zit het met sleutelen op eigen terrein
aan je eigen auto zonder dat het een bedrijfsactiviteit is?
Ik las op een forum dat je maatregelen moet treffen om te voorkomen dat vloeistoffen in de grond
komen maar ook soms dat het verboden is. En er beboet wordt: nou ja dat was een remklauw vervangen op een
parkeerplaats.
Wanneer je een bedrijf hebt moet je aan allerlei eisen voldoen maar sleutelen onder je carport en eigen oprit?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Blackboxer07
Geregistreerd lid
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door Blackboxer07 » do 26 mei, 2022 9:24

Nog nooit klachten gehad of eens boete en woon aan een drukke weg met veel voetgangers en doorgaand verkeer. Wel veel praatjes over techniek, Saab en Subaru

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door Sapphire » do 26 mei, 2022 9:46

Ligt aan de gemeente denk ik, net als auto wassen wat op bepaalde plekken niet mag. Maar komende jaren zal het vermoedelijk verder ingeperkt worden, werken met olie e.d. is immers levensgevaarlijk. Kortom je hebt nergens eeuwigdurende zekerheid over helaas. (Behalve dat je dood gaat en belasting moet betalen :-P+).

Gebruikersavatar
werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 6664
Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door werli » do 26 mei, 2022 10:19

heey
als een een plakkaat staat met " gevaarlijke hond " maar hij ligt te slapen maak je die dan wakker ?
het zal toch niet zo zijn dat je dagelijks vlak naast de weg sleutelt, als dat wel het geval is zullen buren die wel garage rekeningen betalen onvermijdelijk je dat niet gunnen, meeste fratsen komen door benijderij
als je dan een carport hebt dan is die makkelijk wat af te schermen met een goedkoop tuinscherm ? iets minder zichtbaar opstellen bv
bij track day meetings dien je een lekbak of zeil onder je auto te leggen, stel dat je een controle krijgt maar er is niks te zien van verontreiniging na de werken zal een gemeente niet moeilijk doen veronderstel ik "hoe is hier gewerkt ?"
veel ligt bij jezelf denk ik hoe minder je overlast zorgt bij je gebuur hoe makkelijker er iets getolereerd word

frituur olie is denk ik het gevaarlijkste om mee te werken, hoeveel doen er dat niet en kappen dat gewoon in het riool

mvg werner
Laatst gewijzigd door werli op do 26 mei, 2022 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 3073
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door martinphili » do 26 mei, 2022 10:22

Dit soort zaken zijn vervat in de APV en die is per gemeente verschillend. Zo mag je hier slechts beperkte reparaties uitvoeren:
voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
En voor aspecten zoals olie lekkage kom je terecht bij de wet milieubeheer. Dus als jij olie lekt bega je misschien een milieudelict en dan hang je.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

Gebruikersavatar
Sonab
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 4149
Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door Sonab » do 26 mei, 2022 12:15

martinphili schreef:
do 26 mei, 2022 10:22
als jij olie lekt
Als Rein olie lekt, hebben we een ander probleem :-P+
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart

Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door ReinO » vr 27 mei, 2022 8:09

Ik vang het allemaal keurig op en er ligt absorptie spul voor eventueel knoeien dus dat zit wel goed.
Maar idd in het kader van slapende honden wilde ik niet bellen met gemeente of de politie.
ik ben bezig met een motorwissel en bouw de motor op in de berging achter het huis,
maar die oude moet er onder de carport verwijderd worden. Ik sleutel alleen doordeweeks wanneer iedereen
weg is. Gelukkig zijn de buren tolerant en die maken meer lawaai dan ik meestal.
Als de klus klaar is ga ik eens informeren hier ben gewoon nieuwsgierig.
% huizen verderop woont een agent die geregeld langs loopt met zijn hond en gewoon vriendelijk groet.
Binnenkort komen 2 extra handjes langs en dan is de klus geklaard al weer.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 3073
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door martinphili » vr 27 mei, 2022 8:45

Ik denk dat het sleutelen op eigen terrein nog wel moet kunnen, de APV beperkt zich wat dat betreft wel tot de openbare weg of parkeerplaatsen. (en die zijn ook openbare weg) Olielekkage is dan weer wat anders, dat valt onder een andere regulering. En als jij zorgt dat er niets lekt kunnen ze je volgens mij maar weinig maken.
Maar dat is mijn gedachte en ik ben geen juridisch adviseur.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door ReinO » vr 27 mei, 2022 9:05

ik las in een apv van een andere gemeente dat je zorg moet dragen voor het opvangen van vloeistoffen zodat het
niet de bodem in kan zakken. Ik maak eerst de klus af en ga dan eens bellen met de gemeente 8)
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door turbopilot » vr 27 mei, 2022 10:09

ReinO schreef:
vr 27 mei, 2022 9:05
ik las in een apv van een andere gemeente dat je zorg moet dragen voor het opvangen van vloeistoffen zodat het
niet de bodem in kan zakken. Ik maak eerst de klus af en ga dan eens bellen met de gemeente 8)
Rein , volgens mij ben je best wel eigenwijs: Lees nog eens wat Werli schrijft :wink:
Iets met hond en wakker maken

Wat je niet vraagt kun je ook niet weten en aan wie ga je het vragen? in mijn gemeente zijn alle vragen bij de gemeente die ook maar iets moeilijk in zich hebben standaard:
Wie ben je
Waar woon je
En dat mag niet

Wedervraag en waar staat dat?
Nee het mag niet


Ben je bezig, leg er een zeil onder, krijg je controle, vraag je waarom het niet kan, milieu kan dan niet het probleem zijn
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door ReinO » vr 27 mei, 2022 11:58

mee eens hoor: ik heb niet al te hoge verwachtingen en misschien laat ik die hond wel slapen!
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31470
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door Sapphire » vr 27 mei, 2022 14:50

Precies en zoals bij vele instanties is de inhoudelijke kennis van de "helpdesk" niet erg geweldig, zo heb ik bijvoorbeeld bij de RDW meermaals ervaren dat als je 3x achter elkaar belt je 3x een ander antwoord krijgt. Met andere woorden ze zeggen maar wat (afpoeier beleid als het ware). En als je vraagt of je het zwart op wit kunt krijgen komt er zelden een harde "JA" op.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door turbopilot » vr 27 mei, 2022 22:22

(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door Jungleman » za 28 mei, 2022 13:19

Voorbeeld over hoe krom regeltjes zijn:

Op mijn werk schakelen we over van Dieselbussen naar elektrische bussen, omdat dat in het contract staat. We krijgen in Huizen een nieuw stallingsterrein, dat aangemerkt staat als natuurgebied. Daar mag de gebruiker (mijn werkgever dus) contractueel geen voertuigen op fossiele brandstoffen parkeren (die staan dus een deur verder, op het terrein van de voormalige kalkzandsteenfabriek), waarschijnlijk omdat die niet helemaal lekvrij zijn qua motorolie en koelvloeistof.

Maar er wordt niets gezegd over het al dan niet lekken van voertuigen van medewerkers, dus als ik met een van mijn 9000s of de Mercury (met de Volvo kan ook, maar die lekt niet) naar mijn nieuwe werkplek ga en daar parkeer, mag het wel…

Thuis heb ik al een aantal keer mijn auto op de oprit gewassen, niemand die daar tot nu toe een opmerking over heeft gemaakt of dit gemeld heeft bij T&H van de gemeente.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Gebruikersavatar
1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 3079
Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: sleutelen op eigen terrein?

Bericht door 1001760 » zo 29 mei, 2022 11:11

Jungleman schreef:
za 28 mei, 2022 13:19
Voorbeeld over hoe krom regeltjes zijn:
Thuis heb ik al een aantal keer mijn auto op de oprit gewassen, niemand die daar tot nu toe een opmerking over heeft gemaakt of dit gemeld heeft bij T&H van de gemeente.
Dat heeft niets te maken met kromme regeltjes.
Gemeente kan zelf vastleggen of er een verbod is op het wassen van je auto thuis en kan ook zelf beslissen of ze daar actief op handhaven.
Maar als er een overijverige BOA op een fiets voorbijkomt en je woont toevallig in een gemeente waar het niet toegestaan is je auto te wassen en je staat met je zachte spons, 2 emmers en je vezeldoekje je Saab te verwennen, kan het zijn dat je een bekeuring krijgt. :(
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk
En iets elektrisch

[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]

Plaats reactie