Het Guggenheim in Bilbao is toch al een bezoek meer dan waard vanwege het unieke gebouw en de uitzonderlijke collectie moderne kunst.
Maar deze zomer ook en vooral voor autoliefhebbers. Een schitterende verzameling met de Mercedes uit 1886 als een van de unieke hoogtepunten. Maar ook een Tatra, een Pegaso, een paar mooie Bugatti's, Firebirds etc etc. En een visie op vervoer in de toekomst.
Als bonus rij je eerst een uur over de snelweg naar Bilbao. Een weg voor autoliefhebbers, schitterend aangelegd door de bergen.
En natuurlijk is Bilbao een stad waar je heerlijk kunt eten en fijn kunt verblijven en waar het niet zo warm is als in andere delen van Spanje.
Guggenheim-museum Bilbao
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Re: Guggenheim-museum Bilbao
En als je met de brommert gaat kun je gewoon voor de deur parkeren

-
scancaep
- Geregistreerd lid
Ja, dat is wel de beste oplossing.
Was er in 2009 en toen was er nog niet zoveel drukte in de stad en kennissen van me woonden daar in de buurt en wisten wel een plekje te vinden op korte afstand.
Destijds waren er wel gigantische werkzaamheden aan de ring die daarom heen loopt.
Grappig en verrassend is ook de waterloop aan de achterzijde van het gebouw.
Was er in 2009 en toen was er nog niet zoveel drukte in de stad en kennissen van me woonden daar in de buurt en wisten wel een plekje te vinden op korte afstand.
Destijds waren er wel gigantische werkzaamheden aan de ring die daarom heen loopt.
Grappig en verrassend is ook de waterloop aan de achterzijde van het gebouw.
-
collega
- Donateur (3x)

Ik had deze zomer een appartement gehuurd vlak bij de oude stad. Mooi en handig en ik had ook een parkeergarage gevonden vlakbij het appartement.
Maar toen reed ik ernaartoe en ik kwam in een of andere cirkel terecht waar ik niet meer uitkwam.
3 keer dezelfde ronde gereden. Uiteindelijk een straat ingereden waar ik niet in mocht. Toen begonnen allerlei vriendelijke Basken in goed Baskisch me te helpen. Dat lukte nog niet.
Gelukkig kwamen er een paar policia's in hun auto langs. Ik zwaaien en wuiven. Die alleraardigste policia's hebben wel een kwartier voor me uitgereden via allerlei kruipdoor-sluipdoorstraatjes (ondertussen een aanrijdinkje oplossend van 2 Spanjaarden) en me keurig naar mijn parkeergarage op 100 meter van het appartement gebracht.
Vier jaar geleden was ik er ook. Appartement iets buiten het centrum genomen, naast een metrostation. Handiger, goedkoper en goedkoper parkeren.
Blijft een heerlijke stad!
En het gedoe zal niet anders zijn dan voor een Spanjaard die in het centrum van een Nederlandse stad wil verblijven
Maar toen reed ik ernaartoe en ik kwam in een of andere cirkel terecht waar ik niet meer uitkwam.
3 keer dezelfde ronde gereden. Uiteindelijk een straat ingereden waar ik niet in mocht. Toen begonnen allerlei vriendelijke Basken in goed Baskisch me te helpen. Dat lukte nog niet.
Gelukkig kwamen er een paar policia's in hun auto langs. Ik zwaaien en wuiven. Die alleraardigste policia's hebben wel een kwartier voor me uitgereden via allerlei kruipdoor-sluipdoorstraatjes (ondertussen een aanrijdinkje oplossend van 2 Spanjaarden) en me keurig naar mijn parkeergarage op 100 meter van het appartement gebracht.
Vier jaar geleden was ik er ook. Appartement iets buiten het centrum genomen, naast een metrostation. Handiger, goedkoper en goedkoper parkeren.
Blijft een heerlijke stad!
En het gedoe zal niet anders zijn dan voor een Spanjaard die in het centrum van een Nederlandse stad wil verblijven