volvo's problemen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

volvo's problemen

Bericht door edwardk » do 23 nov, 2006 22:51

Afbeelding
Ove Löfgrens 1,5 oude V70 uitgebrand tijdens het rijden. Brand onder de motorkap ontstaan.
Auto 2 mnden oud met 90000 km. De oorzaak nog niet bekend en al het derde geval dit jaar. En dit zowel bij V70's als XC90 ( lijst van probleemgevallen van de afgelopen jaren op de site (link ) rechts van het midden in de kolom.

Dan liever een DI-defect of black-sludge met een 9-5. :wink:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 080,00.htm

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 23 nov, 2006 22:54

hahahaha, straks dan is Saab weer het betrouwbaarste merk uit Zweden 8) goeie zaak lijkt me! :D

wel sneu voor Volvo en de mensen die er een gekocht hebben :roll:

davidjoost

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: volvo's problemen

Bericht door gj900 » do 23 nov, 2006 23:10

edwardkommeren schreef: Ove Löfgrens V70 ..... Auto 2 mnden oud met 90000 km.
De beste man heet Bernt Andersson en de auto had 900 km. gereden...

Ik kan me overigens herinneren dat er een half jaar geleden een zilveren 9000 Anniversary tijdens een proefrit in vlammen opging. Het komt in de beste families voor :wink:

Link naar het topic over de 9000:
viewtopic.php?t=3278&postdays=0&postord ... ry&start=0

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 23 nov, 2006 23:12

davidjoost schreef: straks dan is Saab weer het betrouwbaarste merk uit Zweden

davidjoost
Is het toch nog steeds, nog nooit zo'n betrouwbare auto gereden als een Saab (mijn Saabs)

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » do 23 nov, 2006 23:13

Auto 2 mnden oud met 90000 km.
:shock: :shock: :shock:

Dit zegt natuurlijk niks over de betrouwbaarheid van Volvo, dit zijn slechts enkele gevallen.
Het zou mij (of mijn ouders) in ieder geval niet weerhouden een V70 of XC90 te kopen, ik hoop wel dat ze het probleem snel vinden.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 23 nov, 2006 23:16

Sorry dat er nu weer gezeurd moet worden, maar wat wil je met dit topic zeggen? Dat Volvo nu veel beter loopt en heel stiekem ook betere (in de zin van modernere) auto's maakt dan Saab blijft (helaas) gewoon een feit. Er worden echt héél veel Volvo's verkocht, en ja, dan komt zoiets als dit ook weer vaker voor.

edwardk
Geregistreerd lid

Re: volvo's problemen

Bericht door edwardk » do 23 nov, 2006 23:16

gj9000 schreef:
edwardkommeren schreef: Ove Löfgrens V70 ..... Auto 2 mnden oud met 90000 km.
De beste man heet Bernt Andersson en de auto had 900 km. gereden...

Ik kan me overigens herinneren dat er een half jaar geleden een zilveren 9000 Anniversary tijdens een proefrit in vlammen opging. Het topic kan ik zo gauw niet vinden. Het komt in de beste families voor :wink:
Maar dit is niet de eerste en bij meerdere modellen

uuuuhhhhhh sorry voor de vertaalfouten je hebt gelijk 90 mil is natuurlijk 900 km met een Zweedse mil is 10km.

2 dingen te gelijk doen gaat ook vaak fout :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 23 nov, 2006 23:20

Jongens, zet die saab bril eens af. :longhair:

Kan nog wel 20 van dit soort gevallen van andere merken vinden op het www.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 23 nov, 2006 23:20

Ken geen vergelijkbare gevallen in Nederland bij Volvo, het is door de bank genomen toch echt een redelijk probleemloos merk.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 23 nov, 2006 23:27

jonatas 900s schreef:Jongens, zet die saab bril eens af. :longhair:

Kan nog wel 20 van dit soort gevallen van andere merken vinden op het www.
Dit zijn er bijna 20 van een merk :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 23 nov, 2006 23:30

Ken een Subaru Legacy van 1 dag oud en met 50km's op de klok die dit trieste lot ook beschoren was (de eigenaar had zelf zijn radio gemonteerd)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 23 nov, 2006 23:31

nieuwsbericht
Brandgevaarlijke auto's terug naar garage
GM controleert Chevrolets, Pontiacs en Buicks
General Motors haalt in de Verenigde Staten 1,9 miljoen wagens terug naar de garage. Ze kunnen een mankement hebben aan de schakelaar voor de ontsteking.
Dat probleem kan leiden tot brand in de stuurkolom of rookontwikkeling, zo heeft het concern woensdag meegedeeld.
Het gaat om kleine modellen van de merken Chevrolet, Pontiac, Buick en Oldsmobile die zijn gebouwd in de jaren 1995-1997.
GM kreeg 159 meldingen van problemen. Een brand tijdens het rijden deed zich niet voor. In de meeste gevallen kwam het tot hittevorming als het contactsleuteltje na een mislukte poging tot starten enkele minuten in de startpositie bleef staan.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 24 nov, 2006 18:14

josephine schreef:

Als je failliet wilt moet je zo'n ding kopen; op een startmotor moet je een paar weken wachten voordat 'ie uit korea hier aangekomen is; resultaat een rekening van een paar duizend euro voor het huren van vervanging en dan nog de reparatie ....... bij 30000 km.
Dan doe ik het niet gek met mijn start-motor die al 350000 km werkende in mijn Saabje zit en waarbij ik gelukkig geen weken hoef te wachten als ik toch een nieuwe nodig mocht hebben, en anders haal ik hem zelf :wink: .

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 24 nov, 2006 18:15

@edwardkommeren, het kopje van deze topic klopt iig niet echt....

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 24 nov, 2006 18:20

verde900 schreef:@edwardkommeren, het kopje van deze topic klopt iig niet echt....
hoezo,heeft volvo geen problemen met de uitgebrande auto's dan,zuig ik uit mijn duim :?: :roll: zal eens bellen met de pearle-opticien in 2163 Södra Holland.(bij mij op het scherm zie ik een volvo met vlammen onder de motorkap )

Afbeelding

Plaats reactie