Voor mij dus geen nieuwe auto meer...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Voor mij dus geen nieuwe auto meer...

Bericht door Barboer » do 23 mei, 2024 21:06

Gekkenhuis..

Wat is dit voor waanzin?

Na de Tesla heel bewust gekozen voor een oudere auto, zonder alle "rijhulp" ellende als lane departure warning and assist die het stuur overneemt, of een autopilot die remt voor de schaduw van een viaduct, ik was helemaal klaar met de bliepjes, blapjes en bloepjes..

Afbeelding

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Voor mij dus geen nieuwe auto meer...

Bericht door gj900 » do 23 mei, 2024 21:25

Begrijp ik volkomen. Onze leasegolf 8 bemoeit zich met alles... "Niet ontkoppelen boven xx-toeren", "Pas op, raam open en airco aan", "Van het gas af, 50 km-zone komt zo" enz. enz. Veiligheidshulpjes zijn prima, maar al dat ECO-gedoe is onvoorstelbaar irritant!

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » do 23 mei, 2024 21:41

Het heeft voor mijn gevoel ook niks meer met ECO, of veiligheid van doen..

Ik ben minder bang voor Klaus Schwab (die met pensioen gaat, heb ik begrepen) dan die niet aflatende bemoeienis van de overheid met mijn doen en laten..

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » do 23 mei, 2024 22:03

Dikke prenten voor telefoon maar 500 piepjes beeldschermen en corrigerende rempedalen/stuurbewegingen zijn veilig....

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » do 23 mei, 2024 23:01

Gelukkig hadden we nog niet zoveel politiek geneuzel topics op deze site, maar hoera er is wéér zo’n topic geboren.

In topic; Je kan het altijd uitzetten hè, opgelost. Niet zo brommen allemaal.

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » do 23 mei, 2024 23:04

Dit valt er op een of andere manier wel uit te slopen. Dat terzijde. Al die veiligheidsmaatregels in nieuwe auto's geeft een vals gevoel van veiligheid. Het is te makkelijk denken dat je auto het wel oplost. Het zijn hulpmiddelen. Niets meer of minder.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 23 mei, 2024 23:06

in een 900classic heb je maar 1 lampje dat het altijd doet 8)

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 23 mei, 2024 23:41

Deze verplichting voor nieuwe auto’s kende ik nog niet…

Dan kom ik toch weer terug op mijn eerdere stelling. Auto’s van de jaren 90/begin 2000 zijn de betere in vele opzichten.
Kwaliteit wat niet meer gemaakt wordt en vrij van al deze moderne ellende.

Bijna alle recente modellen hebben ook een LTE-kaart ingebouwd. Dus het was al big brother. En het wordt steeds erger. En dan ook nog een auto die voor jou gaat denken…levensgevaarlijk! Ben blij dat ik het niet heb. Mensen worden ook steeds dommer door al die nieuwe technologieën. Nadenken hoeft steeds minder. (Dit geldt overigens niet alleen op auto gebied).

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 24 mei, 2024 0:09

davidd schreef:
do 23 mei, 2024 23:01
Gelukkig hadden we nog niet zoveel politiek geneuzel topics op deze site, maar hoera er is wéér zo’n topic geboren.

In topic; Je kan het altijd uitzetten hè, opgelost. Niet zo brommen allemaal.
Je kan ook gewoon niet reageren David, opgelost...

Dit kan je overigens niet uitzetten, niet legaal..

Mark14
Geregistreerd lid

Bericht door Mark14 » vr 24 mei, 2024 6:21

Uit hetzelfde artikel.

"De ping of de piep kun je nog uitzetten. Weliswaar nooit definitief; je moet het elke keer opnieuw doen als je de auto start. Maar toch: je hebt uiteindelijk nog die vrijheid."

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » vr 24 mei, 2024 7:55

Grappig.
Met de installatie van de de aftermarket multimedia, heb ik de snelheids waarschuwing AAN gezet...
Heb totaal geen zin in bekeuringen, 50 is 50, 80 is 80 en 100 is 100. (Wilde dat de mensen hier in de straat zich aan de max snelheid van 30 zouden houden. Maar goed, ik begrijp dat dat asociaal is.)
Handig dat de auto me helpt herinneren/waarschuwen.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 24 mei, 2024 8:17

Mark14 schreef:
vr 24 mei, 2024 6:21
Uit hetzelfde artikel.

"De ping of de piep kun je nog uitzetten. Weliswaar nooit definitief; je moet het elke keer opnieuw doen als je de auto start. Maar toch: je hebt uiteindelijk nog die vrijheid."
Net als het start/stop systeem…

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » vr 24 mei, 2024 10:15

Sa93Ve schreef:
do 23 mei, 2024 23:04
Dit valt er op een of andere manier wel uit te slopen. Dat terzijde. Al die veiligheidsmaatregels in nieuwe auto's geeft een vals gevoel van veiligheid. Het is te makkelijk denken dat je auto het wel oplost. Het zijn hulpmiddelen. Niets meer of minder.
Wel hulpmiddelen die er voor zorgen dat je minder snel vermoeid raakt. Ik had een keer een huurauto met al die leuke gadgets als een automaat, adaptive cruise control en automated lane keeping en ik vond het best relaxed rijden. Hand op het stuur, blijven opletten, maar toen ik na een paar honderd km thuis kwam, was ik een stuk minder gaar dan als ik het op de hand had moeten rijden.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 24 mei, 2024 11:39

was laatst een topic op BNR van de Europese instantie die zich bezighoudt met veiligheid in auto's. Ze zijn druk bezig met voorschriften rondom eenvoudiger bedienen van cruciale functies ipv via touchscreen waar je door afgeleid wordt en ook met die piepjes dat die alleen gelden voor cruciale functies. Er is hoop!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 24 mei, 2024 11:50

feit is dat door voortschrijdende technieken de overheid op alle vlakken (dus ook autos) meer regelzucht en controle tentoonspreidt. Om wat?

George Orwell heeft daar 75 jaar geleden nog een leuk boekje over geschreven.

Plaats reactie