Weet iemand of je deze schakelaars nog kan krijgen?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
WimZ
Geregistreerd lid

Weet iemand of je deze schakelaars nog kan krijgen?

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 11:38

Het schakelpaneel van mijn boot is wat aan de beperkte kant voor de moderne tijd (er is intussen wat extra apparatuur bijgekomen en ik zou bepaalde groepen willen splitsen). Daarom wil ik een rijtje toevoegen, maar natuurlijk bij voorkeur wel met dezelfde trekschakelaars.

Omdat ik ze zelf nog niet heb kunnen vinden hierbij een oproepje:
weet je of deze nog ergens te krijgen zijn en zo ja, waar, wil je het me dan laten weten?

Afbeelding
En een detailfoto waarop de schakelaars duidelijk te zien zijn:
Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 19 dec, 2006 11:44

laat dan ook gelijk maar een foto zien van je boot want dit ziet er wel "authentiek" uit

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 11:55

vooruit, eentje dan :)
Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 19 dec, 2006 12:01

is het een trintella :?:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 12:07

Nee, een Buchanan ontwerp, gebouwd in 1953, bij van Dam in Aalsmeer (de huidige Nordia werf), waarschijnlijk met een sloeptuigage.
Heeft jaren wedstrijden gezeild onder de naam Barbarossa. Ze was toen yawl getuigd, dus met een bezaansmastje vlak achter de kuip. Erg onhandig en het droeg niet veel bij. 4 jaar geleden heeft ze haar huidige gemoderniseerde sloeptuigage gekregen, waarbij de mast zeker twee meter langer is geworden.
De lengte is 11,5 meter, breedte 2,85, diepgang 1,65 en gewicht ongeveer 10 ton.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 19 dec, 2006 12:10

WimZ schreef:Nee, een Buchanan ontwerp, gebouwd in 1953, bij van Dam in Aalsmeer (de huidige Nordia werf), waarschijnlijk met een sloeptuigage.
Heeft jaren wedstrijden gezeild onder de naam Barbarossa. Ze was toen yawl getuigd, dus met een bezaansmastje vlak achter de kuip. Erg onhandig en het droeg niet veel bij. 4 jaar geleden heeft ze haar huidige gemoderniseerde sloeptuigage gekregen, waarbij de mast zeker twee meter langer is geworden.
De lengte is 11,5 meter, breedte 2,85, diepgang 1,65 en gewicht ongeveer 10 ton.

mooi :wow: das mijn andere hobby,al ligt die even stil door een ander virus

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 12:16

Dank je :) Het was me niet ontgaan dat jij ook een nautische kant had.

Maar, even weer on topic, heeft iemand deze schakelaars herkend?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 19 dec, 2006 12:45

WimZ schreef:Dank je :) Het was me niet ontgaan dat jij ook een nautische kant had.

Maar, even weer on topic, heeft iemand deze schakelaars herkend?
Het zijn trekschakelaars hè?
Kijk even bij Riton op de Binnenweg in Heemstede.

Laat anders het merk en serienr even weten.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 12:51

Ok, dat zal ik proberen en lukt dat niet, dan zal ik op de schakelaars gaan zoeken naar nummers enzo. Thnx.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 19 dec, 2006 12:58

WimZ schreef:Ok, dat zal ik proberen en lukt dat niet, dan zal ik op de schakelaars gaan zoeken naar nummers enzo. Thnx.
Misschien heeft Conrad ze ook in het assortiment.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 19 dec, 2006 13:04

marq101 schreef:
WimZ schreef:Ok, dat zal ik proberen en lukt dat niet, dan zal ik op de schakelaars gaan zoeken naar nummers enzo. Thnx.
Niet dezelfden, maar wel een lookalike

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 13:05

Daar zat ik ook net aan te denken (dat ik er niet eerder aan heb gedacht, ik nam eigenlijk aan dat deze schakelaars allang niet meer worden gemaakt, dus dat je naar dumpstores enzo zou moeten).
Conrad heeft een schakelaartje van Hella dat hier wel redelijk op lijkt:
Afbeelding

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 19 dec, 2006 13:08

jwaterink schreef:
marq101 schreef:
Niet dezelfden, maar wel een lookalike

hihi das leuk die kwam ik ook al tegen

Afbeelding

http://www.rickdonkers.nl/schakelaars.htm

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 dec, 2006 13:13

Sommige dingen zijn dus eenvoudiger dan ze lijken. 't is net de FBTO
Ik was er op de een of andere manier van overtuigd dat deze dingen niet meer nieuw worden vervaardigd. Ik had al tuimelschakelaartjes gekocht, maar ik vind het geen gezicht om te gaan mengen.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 19 dec, 2006 22:50

Daar heb ik er heel wat van gemonteerd ten tijde van m'n auto-electriënwerk, in auto's vrachtauto's maar ook in boten en op panelen.
Probeer eens een wat oudere Bosch servicedienst, daar zijn er flink wat van en die hebben vast nog wel wat op stelling..
Cornell

Plaats reactie