apk plicht bij auto's ouder dan 30 jaar????

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

apk plicht bij auto's ouder dan 30 jaar????

Bericht door Style&Co » do 22 jul, 2004 12:45

ben bezig met het apk klaar maken van een Peugeot 404 uit 1965... paar kleine dingetjes zoals nwe remslangen en leidingen en defecte claxon. Hoor nu net hier op mijn werk dat er een nieuwe wetgeving is die auto's ouder dan 30 jaar (dus tot bwjr 1973) vrijstelt van apk plicht. Kan het alleen nergens terugvinden op het net.

Weet iemand hier iets van?

Hannes
Forum Admin

Re: apk plicht bij auto's ouder dan 30 jaar????

Bericht door Hannes » do 22 jul, 2004 12:48

Mijn Fiat 850 SC Abarth van 1970 is net gekeurd en daar heb ik nog niks gemerkt van dat soort wetgeving.
Het lijkt me dat als die wetgeving al van kracht zou zijn dat het aanmelden (of eigenlijk afmelden) bij de RDW niet had gekund.

groeten

Hannes

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 22 jul, 2004 12:57

heb net maar ff gebeld met het RDW... auto's ouder dan 30 jaar moeten gewoon apk gekeurd worden.

case closed!

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 22 jul, 2004 19:23

Ik meen wel dat er onlangs ergens een voorstel is gedaan om het inderdaad af te schaffen voor oldtimers, of dat ze nog maar eens in de 2 (?) jaar op hoeven te komen draven voor de apk.
Dit omdat deze auto's vaak zeer goed onderhouden worden en relatief weinig kilometers per jaar rijden, daarnaast wordt er over het algemeen gewoon zuiniger mee om gesprongen.
Ik meen ook dat er ideeen zijn gelanceerd voor een speciale oldtimer keuring als reactie hierop, maar dit laatste weet ik niet helemaal zeker.

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » do 22 jul, 2004 19:30

Dat zijn alleen maar voorstellen. Voorlopig moeten alle klassiekers elk jaar worden gekeurd. Ook mijn Lancia Fulvia 1.3S Sport Zagato uit 1970. Overigens merk ik dat de APK keuring voor mijn klassieker veel minder streng is dan voor een moderne auto....
Leuk om te horen dat er nog meer mensen naast de Saab een ander merk klassieker hebben :-)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 22 jul, 2004 19:41

elentinos schreef:Dat zijn alleen maar voorstellen.
Dat zei ik toch?

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » do 22 jul, 2004 19:46

Oeps, moeilijk he, lezen...

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 22 jul, 2004 20:06

elentinos schreef:Oeps, moeilijk he, lezen...
Als je op zo`n dag als vandaag met je cabrio in zomertrim rondrijd, vergeet dan geen petje op te zetten om al te hoge temperaturen in je bolletje te voorkomen. :-P+

Gr,
Easy
(Die er eveneens serieus aan denkt om een cabrio aan te schaffen)

Plaats reactie